God, stabil og billig server til binære gr~
Fra : Autocadster

Dato : 18-12-07 01:23

Hvilke udbyder har god, stabil og billig server til binære grupper ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : S. Hansen

Dato : 18-12-07 08:57

On Tue, 18 Dec 2007 01:23:10 +0100, Autocadster
<autocadster@gmail.com> wrote:

>Hvilke udbyder har god, stabil og billig server til binære grupper ?

www.newshosting.com

Ca 70-75 kr om måneden for ubegrænset download

Steen

Fra : Mads

Dato : 18-12-07 17:28

On Tue, 18 Dec 2007 08:56:49 +0100, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>www.newshosting.com
>
>Ca 70-75 kr om måneden for ubegrænset download

Eller www.nntpjunkie.com

Samme pris, også for ubegrænset download, 100 dages retention
og op til 32 connections. Har været 100% stabil i de 6 mdr jeg har
brugt serveren.

mvh Mads

Fra : S. Hansen

Dato : 19-12-07 08:56

On Tue, 18 Dec 2007 17:28:13 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>
>Samme pris, også for ubegrænset download, 100 dages retention
>og op til 32 connections. Har været 100% stabil i de 6 mdr jeg har

Den kommer på min prøveliste

Med hvilken hastighed køre du med ??

Jeg har en 10mb forbindelse og jeg henter vel med 6-8 mb. fra deres
europæiske server.

Der er indimellem udfald fra denne server, så bruger jeg deres
amerikanske server, og her er der en lille nedgang i hastigheden

Steen

Fra : Mads

Dato : 19-12-07 16:15

On Wed, 19 Dec 2007 08:55:45 +0100, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>Den kommer på min prøveliste
>
>Med hvilken hastighed køre du med ??
>
>Jeg har en 10mb forbindelse og jeg henter vel med 6-8 mb. fra deres
>europæiske server.

Jeg har en 8 Mbit CC Solo forbindelse og kan hente fra nttpjunkie
med ca 7 Mbit, så det ku ikke være meget bedre.
( De 7 Mbit er ifølge Newbin )

Jeg bruger også Easynews da deres søgemaskine er helt
uovertruffen, men der er der så ikke ubegrænset download.
Det jeg henter hos Easy ryger dog også ned med max hastighed
via Download Accelerator

mvh Mads

Fra : S. Hansen

Dato : 20-12-07 10:11

On Wed, 19 Dec 2007 16:15:12 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>uovertruffen, men der er der så ikke ubegrænset download.
>Det jeg henter hos Easy ryger dog også ned med max hastighed

Så har du bedre erfaring med easynews end jeg har, den måned jeg
prøvede dem i hentede jeg vel med 1-2 mb, så de blev droppet igen. De
er jo heller ikke billige.

Jeg har aldrig fanget fidusen med download accelerator, kan
newsudbyderen ikke "sende" med max hastighed vil jeg bare finde en
anden udbyder uden at skulle installere både det ene og andet får at
få det til at fungere optimalt.

Steen

Fra : Mads

Dato : 21-12-07 22:32

On Thu, 20 Dec 2007 10:11:11 +0100, S. Hansen
> [...]

>newsudbyderen ikke "sende" med max hastighed vil jeg bare finde en
>anden udbyder uden at skulle installere både det ene og andet får at

Nej, du har tydeligvis ikke fattet ideen med Download Accelerator.

Det er de færreste udbydere der kan sende med max hastighed i 1 tråd
og det er jo netop det som Download Accelerator løser på samme måde
som mange news readere, bla. Newbin, gør ved at hente filen via flere
tråde på samme tid. Med DA får man bare samme fordel når men henter
en fil via sin browser. ( altså ikke kun ting der hentes fra en news
server, men filer der hentes fra næsten enhver server )

Og så giver DA jo endda adskillige andre fordele som Windows mangler.
F.eks. preview af en fil mens den stadig er på vej ned ( mp3, mpg, avi
osv. ), automatisk placering i mapper efter filtype, slukning af PC
når sidste fil er hentet og mange flere.

mvh Mads

Fra : S. Hansen

Dato : 02-01-08 11:42

On Fri, 21 Dec 2007 22:31:56 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Nej, du har tydeligvis ikke fattet ideen med Download Accelerator.

Fuldstændigt rigtigt

> [...]
>en fil via sin browser. ( altså ikke kun ting der hentes fra en news
>server, men filer der hentes fra næsten enhver server )

Da jeg brugte giganews brugte jeg den gamle agent, hvor der kun kan
hentes via en tråd af gangen. og den beslaglage 90% min båndbredde
(10mb) så det var ikke her noget problem.

Idag hvor jeg bruger den nye agent og newshosting beslaglægger den
stadigvæk stort set hele min båndbredde, men den henter selfølgelig
også med mange tråde samtidig.

Så det kan jeg ikke se jeg ville få nogen glæde af.

> [...]
>osv. ), automatisk placering i mapper efter filtype, slukning af PC
>når sidste fil er hentet og mange flere.

Se nu begynder det at blive interessant, specielt det med preview
lyder interessant. Men det kræver vel at filerne ligger i deres
oprindelige format og ikke er pakket. ?

Kan den speede hastigheden på de steder hvor man helt bevidst har sat
en meget lav download hastighed. Altså ved brug af flere tråde på
samme fil?

Steen

Fra : Mads

Dato : 02-01-08 18:18

On Wed, 02 Jan 2008 11:42:18 +0100, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>Idag hvor jeg bruger den nye agent og newshosting beslaglægger den
>stadigvæk stort set hele min båndbredde, men den henter selfølgelig
>også med mange tråde samtidig.

Ja, den fidus som DA bruger er jo indbygget i Agent.

>Se nu begynder det at blive interessant, specielt det med preview
>lyder interessant. Men det kræver vel at filerne ligger i deres
>oprindelige format og ikke er pakket. ?

Ja, det er klart. Det virker kun når det f.eks. er en AVI, MPG eller
MP3 fil der er på vej ned. Ved MP3 filer er det så ikke så vigtigt
da de som regel kun er på nogen få MB, men ved en AVI fil på
700-1400 MB er det da rart hurtigt at kunne se starten, så man
evt. kan afbryde nedhentningen igen.

På den ene news server som jeg bruger, Easynews, laver de automatisk
det lille trick at f.eks. en AVI fil der er delt op med Winrar både
kan hentes ned som små RAR filer, men også som en stor AVI fil.
Her kan man jo så bruge Preview funktionen.

>Kan den speede hastigheden på de steder hvor man helt bevidst har sat
>en meget lav download hastighed. Altså ved brug af flere tråde på
>samme fil?

Det er ihvertfald det jeg oplever. Nu er det meget sjældent at jeg
henter en fil ned via min browser uden at bruge DA, da DA aktiveres
automatisk ved kendte filtyper.

mvh Mads

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-12-07 10:46

S. Hansen wrote:

> www.newshosting.com
>
> Ca 70-75 kr om måneden for ubegrænset download

Den vil jeg gerne tilslutte mig. Har brugt den i 1.5 år stort set
dagligt og de gange serveren har været nede kan tælles på een hånd.

Fra : Per H

Dato : 20-12-07 15:59

<autocadster@gmail.com> skrev:

>Hvilke udbyder har god, stabil og billig server til binære grupper ?
astraweb er jeg begyndt at bruge, og det funger da fint.

har mange gr, som andre betalings servere ikke havede.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-12-07 14:34

Per H wrote:

> astraweb er jeg begyndt at bruge, og det funger da fint.

Den har jeg brugt i flere år og den har aldrig været nede. Nå, vi er
off-topic.

Jesper Poulsen