Købte et ekstra lag svær til flæskestegen.~
Fra : Peter Noes

Dato : 16-12-07 16:20

Hej

Har købt et ekstra lag svær, så vi ikke kommer op at slås om dem. Hvordan
får man sådan et ekstra lag sprødt?

Stegetid, tips og tricks modtages med glæde

VH
Peter

Fra : Erik

Dato : 17-12-07 09:50

Hej Peter

> Har købt et ekstra lag svær, så vi ikke kommer op at slås om dem. Hvordan
> får man sådan et ekstra lag sprødt?
>
> Stegetid, tips og tricks modtages med glæde

Jeg plejer, at stege den ekstra svær samtidig med stegen, den skal dog ligge
i samme højde som sværen på stegen. Man kan f.eks. bruge en bageform som
vendes på hovedet, eller noget andet der kan hæve den op på højde. Der ud
over gælder det samme som for sværen på stegen, omhyggeligt ridset svær,
godt med salt i mellem og så tålmodighed.

Hvis du skal varme stegen op igen eller sværen er blevet blød, så kom lidt
ekstra salt på, stænk den derefter med iskoldt vand og så en kort tur under
grillen, det plejer at hjælpe!

God for nøjelse! (Kan man iøvrigt tale om dårlig fornøjelse?)

mvh Erik

Fra : Lone

Dato : 17-12-07 10:03

Peter Noes skrev:
> [...]
> får man sådan et ekstra lag sprødt?
>
> Stegetid, tips og tricks modtages med glæde

Steg den med i ovnen, og giv den en tur i mikroen, så bobler den op og
bliver helt vildt sprød og lækker

Lone

Fra : søren brix

Dato : 17-12-07 22:24

"Lone" <invald@email.dl> skrev i meddelelsen

> Steg den med i ovnen, og giv den en tur i mikroen, så bobler den op og
> bliver helt vildt sprød og lækker

hej

bobler op og bliver sprød i en mikroovn ???? kan det nu osse passe ??

vh

Søren

Fra : Lone

Dato : 17-12-07 22:39

søren brix skrev:
> [...]
>
> hej
>
> bobler op og bliver sprød i en mikroovn ???? kan det nu osse passe ??

Hej - tror du det er for sjov jeg skrev det - prøv det!
Man skuller heller ikke tro at bacon kan blive sprødt i mikroovnen, men
det kan det.
Der findes en videnskabelig forklaring som jeg ikke kan gengive her -
vistnok gående på det vand der er gemt i fedtet overophedes og så.....
Jeg har faktisk gjort det i mange år til jul - det er ikke en and (thøhø)
Lone

Fra : Rainman

Dato : 17-12-07 22:53

Lone wrote:

> [...]
> vistnok gående på det vand der er gemt i fedtet overophedes og så.....
> Jeg har faktisk gjort det i mange år til jul - det er ikke en and (thøhø)
Jeg prøvede det i aften, og den er god nok! Skær sværen af, og fjern så
meget fedt som muligt. Læg sværen på et stykke køkkenrulle og fyr så
mikroen af i et par minutter.

Fra : søren brix

Dato : 18-12-07 10:04

"Rainman" <rainman@rainman.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> mikroen af i et par minutter.
>
> Kom til at spise al sværen inden aftensmaden :(

okay jeg bøjer mig i sneen.... og vil straks prøve det ved næste ribben
el.kamsteg

glædelig jul

Søren brix