Leje af båd i udlandet
Fra : jan krogh

Dato : 16-12-07 13:59

-- Hej jo ser i fruen og jeg har været en tur sydpå og som lystsejler
kunne vi jo ikke gå udenom en af marinaerne omkring Mallorca.

Vi blev lidt interresseret i hvad sådan en sejlbåd måtte kunne lejes
for , men det første vi måtte igennem var betjente ved havnen som ikke
ville give adgang til broerne hvor bådene lå , desværre måtte vi
opgive da de til stor undren ikke kunne en skid sprog hverken
engelsk/tysk kun spansk så det må stå skidt til med lærdommen .
Mallorca er da den ø i verden som har haft mest besøg af alle.
Oppe i byen fandt vi en flot butik som udlejede alle slags både , og
da vi prøvede at vise vores interesse både med vores sejler beviser
m.m. hjemmefra , havde de aldrig set det før og accepterede det sådan
set ikke .
Nå vil det så sige at alt det vi går og pløjer igennem her i Danmark
er en fis i en høstak med forskellige duelighedsbeviser og andet
marineradio licenser.
Vi har droppet Mallorca nu og vil søge et andet sted hvor de fatter
noget mere , måske nogle læsere her har et godt bud .
Mvh
lappedykkeren
og ønsker jer skam en god jul alle sammen

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 16-12-07 16:19

Hej Jan

spændende mail, som bør deles op i flere dele.

1: Kan de snakke "spog" på Mallorca
- Jo det kan de nok, men der er tilsyneladende meget forskelligt, og det er
da sørgeligt at deres basis uddannelse er så ringe, Hvad kan vi gøre ved
det?

2: Marinaen:
- På Mallorca, er en 50 foods båd udmålt som noget nærmest en jolle, med
andre ord, hvis du ikke ligner et "jakke sæt" og er ankommet i din Ferari
eller Ducati, så har du nok ikke noget at gøre på havene - uanset hvilket
sprog du kan snakke.

3: Maritime beviser:
- Dette spørgsmål syntes jeg det kunne være spændende at få uddybet. Jeg har
yacht skippper 3, og sønæringsbevis, og har aldrig haft problemer ude i
verdenen med at leje sejlbåde. Yderligere DSC radiocertificat.

mvh
/Børge

"jan krogh (slet SUP4B)" <kroghenprivat@SUP4Bhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11978102700.995258669848074@dtext.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 17:26

Kunne det tænkes at de fleste både de lejer ud er over 15 meter og at
duelighedsbeviset derfor næsten altid er irrelevant ? Det kræver jo Y3.
Eller faktisk Y1 i det område....

Bjarke

Fra : Ivar Holm

Dato : 16-12-07 20:17

Hvis det er båd under spansk flag, er det næppe de danske
besætningsfastsættelser der gælder.

Ivar Holm

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 21:02

Rigtigt, men lige præcis for Y1 og Y3 er kravene forsøgt harmoniseret, så
cerifikaterne er sammenlignelige. På de proffesionelle certifikater er dette
et 'must' da det ellers vil hindre arbejdskraftens frie bevægelighed.

Desværre er dette ikke tilfældet for duelighedsbevis og vist heller ikke SRC
certifikater

Korriger mig hvis jeg husker forkert.

Bjarke

Fra : jan krogh

Dato : 17-12-07 11:26

Hej igen jo se der er faktisk en del både som var på 34 til 37
fod som var udlejningsbåde , jeg vil tro det også er her man
fanger flest kunder som må sejle i disse , men de aner ikke en
disse om vores sejlads regler kunskaber her i norden.
Vi kom jo også i vores stiveste superturist tøj uden at der stod
hummel eller addidas på det hele , men hvis det er nok til at
snyde de tumper vil jeg da have syet et sæt pirattøj i Thailand
så jeg kan komme ud på havnen næste gang.
Jeg kunne godt fornemme herned på mallorca at det nok ikke lige
var her jeg skulle sætte mig på kajen med lidt rødvin og passe
min discount Coop grill fra Afrika , men den hygge bruger jeg
hele sommeren i danmark , også at tage imod andre lystsejlere
som måske er lidt trætte efter en hel dags sejlads og gerne vil
bindes til broen , her kan jeg se at man har rigeligt i sig selv
her ,så det er ikke marinaerne hernede der trækker.

--
lappedykkeren

Fra : Foto

Dato : 25-01-08 10:18

Du kan leje en båd i Grækenland med et dansk duelighedsbevis. Der skal dog,
ifølge græsk lov, være to medlejere med duelighedsbevis og begge skal være
med som besætning under hele turen.
MVH Foto

Fra : Lars Hansen

Dato : 16-12-07 19:15

Kan varmt anbefale dig at kigge nærmere på FTLF's hjemmeside, www.ftlf.dk.
Langturssejlerne ligger inde med en kolossal masse viden om, hvad der er
vigtigt at vide på utallige udlands-destinationer, og ikke mindst har man
kontaktpersoner en masse steder rndt i verden, der kan hjælpe med at finde
den rette indgangsvinkel til de lokale myndigheder.

VH,
Lars
Odense

Fra : Ivar

Dato : 16-12-07 19:22

jan krogh skrev:

> da de til stor undren ikke kunne en skid sprog hverken
> engelsk/tysk kun spansk

Spanien er nok det land i Europa, hvor kendskabet til engelsk er
dårligt.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : jan krogh

Dato : 17-12-07 11:34

Hej Ivar
I lufthavnen ,da vi skulle hjemad , oplevede vi store sprog
problemmer som skabte en lang kø i 20 min .
Det eneste lille problem som man lang om længe fandt frem til
var at det unge par havde pakket formeget vægt i deres ene
kuffert og da de fordelte det over i den anden var det ok , men
for H. sikken hus med dem som sad bag skranken ,de kunne absolut
intet andet end spansk , det forstår jeg ikke i lige netop denne
jobstilling hvor man møder mange udlændinge og sprog.
Så jo der er meget de skal indhente hvis de vil bevare noget at
turismen endnu , men jeg syntes at øen er ved at blive overset.
Men det er deres egen skyld syntes jeg.

Fra : Ivar

Dato : 17-12-07 22:59

jan krogh skrev:

> det forstår jeg ikke i lige netop denne
> jobstilling hvor man møder mange udlændinge og sprog.

Næh, og fra Mallorca er der flere afgange til Tyskland, end til det
spanske fastland. Men spansk er et stort sprog, og få finder det
nødvendigt at lære fremmedsprog. Jeg ved ikke hvordan det er i dag, men
for 20 år siden var der 1 års undervisning i enten fransk eller engelsk
i grundskolen. Franskmændene får til skudt i skoene, at de ikke
vil tale engelsk, men jeg vil påstå, at man begår sig meget bedre
med engelsk i Frankrig end i Spanien.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-12-07 13:45

Den Mon, 17 Dec 2007 10:33:33 +0000 skrev slet BXQFK:

> [...]
> de skal indhente hvis de vil bevare noget at turismen endnu , men jeg
> syntes at øen er ved at blive overset. Men det er deres egen skyld

Når det drejer sig om at komme i kontakt med lyshårede nordiske piger, er
der da ingen grænser for, hvor mange sprog (mandlige) spanioler kan
tale
Der må da også være noget der kaldes "service", det er jo et "must" når
man beskæftiger sig med turisme.
I Frankrig for 25 år siden, blev man næsten slæbt til guillotinen, hvis
man tiltalte dem på tysk. Hvis det var engelsk, vendte de bare en ryggen,
men racen af franskmænd der har oplevet 2. verdenskrig, er vel snart
uddød.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com/salg.html - Sat modtagere sælges