|
| Suzuki 2008 priser Fra : Ole Schultz |
Dato : 16-12-07 00:26 |
|
http://www.kok-mc.dk/
Eksempler :
GSX-R 1000 sat ned med 45.000 kr.
DL-1000 sat ned med 35.000 kr, godt min er solgt
mvh Ole
| |
"J.C. Kløve" (16-12-2007)
| Kommentar Fra : "J.C. Kløve" |
Dato : 16-12-07 08:04 |
|
Ole Schultz skrev:
> http://www.kok-mc.dk/
>
> Eksempler :
>
> GSX-R 1000 sat ned med 45.000 kr.
> DL-1000 sat ned med 35.000 kr, godt min er solgt
>
Det er jo dejlige nyheder mrd prisnedsættelser
Lad os få nogle flere af dem
| |
Nielsen (16-12-2007)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 16-12-07 11:42 |
|
> DL-1000 sat ned med 35.000 kr, godt min er solgt
Nå ja, Det er en 2006-model med 24.000 km på klokken. Set i det lys, er
prisnedsættelsen vel ok? Modellen er jo også udgået, da den ikke længere kan
sælges fra ny p.g.a. forurening.
/Ths.
| |
"J.C. Kløve" (16-12-2007)
| Kommentar Fra : "J.C. Kløve" |
Dato : 16-12-07 16:45 |
|
Nielsen skrev:
>
>> DL-1000 sat ned med 35.000 kr, godt min er solgt
>
> Nå ja, Det er en 2006-model med 24.000 km på klokken. Set i det lys, er
> prisnedsættelsen vel ok? Modellen er jo også udgået, da den ikke længere
> kan sælges fra ny p.g.a. forurening.
???
Så vidt jeg kan se er V-Strom 1000 til salg som K8, så udgået er den
ikke, og den er fortat i produktion, såååå der er vist serveret jule and :-\
--
Dun@nt
| |
Nielsen (16-12-2007)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 16-12-07 19:12 |
|
> Så vidt jeg kan se er V-Strom 1000 til salg som K8, så udgået er den
> ikke, og den er fortat i produktion, såååå der er vist serveret jule and
> :-\
Den sælges som K8 uden for Europa, men det er en K5-model bare i en anden
farve. Den kan ikke sælges i Europa. Så ja, den er i produktion, men er
udgået i Europa (og kan ikke importeres).
Den danske importør har nogle K7 tilbage (skal sælges inden nytår - eller
registreres inden da). Det er også K5'ere bare i andre farver. Så er den ged
vist barberet.
/Ths.
| |
Armand (16-12-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-12-07 21:45 |
|
Nielsen skrev:
>
>> Så vidt jeg kan se er V-Strom 1000 til salg som K8, så udgået er den
>> ikke, og den er fortat i produktion....
>
> Den sælges som K8 uden for Europa, men det er en K5-model bare i en
> anden farve. Den kan ikke sælges i Europa. Så ja, den er i produktion,
> men er udgået i Europa (og kan ikke importeres).
> Den danske importør har nogle K7 tilbage (skal sælges inden nytår -
> eller registreres inden da). Det er også K5'ere bare i andre farver.
>
Tjaeh :-/
Det er da meget almindeligt at den eneste forskel fra én årgang til en
anden blot er farvelægningen, så man kan kun konstruktions-mæssigt
beskrive en årgang som x-antal år gammel - blot med anden farve,
hvorimod det er halsløst at anfægte fabrikantens årsdesignationer.
ER det vitterligt en K8 der er tale om, og dérom må man nødvendigvis
stole på importørens opgivelser - især hvis farvelægningen matcher
fabrikkens valg for pågældende årgang, må det tages for givet at den
overholder de nye miljø-normer der gør sig gældende fra nytåret '08 :-|
--
Armand.
| |
Nielsen (16-12-2007)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 16-12-07 22:13 |
|
> ER det vitterligt en K8 der er tale om, og dérom må man nødvendigvis stole
> på importørens opgivelser - især hvis farvelægningen matcher fabrikkens
> valg for pågældende årgang, må det tages for givet at den overholder de
> nye miljø-normer der gør sig gældende fra nytåret '08 :-|
>
Jeps. Og derfor er der i Europa ikke en K8 model for DL 1000. Gælder sikkert
også SV 1000, da det er samme motor (det har jeg dog ikke undersøgt).
Jeg har ikke sagt at K8 ikke blev produceret - jeg talte om udgået (i
Europa). Sorry, hvis dette ikke har været tydeligt fremført.
/Ths.
| |
"J.C. Kløve" (16-12-2007)
| Kommentar Fra : "J.C. Kløve" |
Dato : 16-12-07 22:20 |
|
Nielsen skrev:
>> ER det vitterligt en K8 der er tale om, og dérom må man nødvendigvis
>> stole på importørens opgivelser - især hvis farvelægningen matcher
>> fabrikkens valg for pågældende årgang, må det tages for givet at den
>> overholder de nye miljø-normer der gør sig gældende fra nytåret '08 :-|
>>
>
> Jeps. Og derfor er der i Europa ikke en K8 model for DL 1000. Gælder
> sikkert også SV 1000, da det er samme motor (det har jeg dog ikke
> undersøgt).
> Jeg har ikke sagt at K8 ikke blev produceret - jeg talte om udgået (i
> Europa). Sorry, hvis dette ikke har været tydeligt fremført.
jo nok så, jeg har ikke undersøgt V-Strom, men bemærker bare at Kok MC
specifikt i det link der startede dette anfører K8 :-\
Mht. SV og DL er det ganske vist samme grund-motorkonstruktion, men de
er meget forskelligt lagt ud.
SV1K(s) er udgået af prodktion, det gjorde den i SEP i år, men jeg
husker specifikt at DL1K fortsætter i 08.
Forskellen i tuningsgrad kan udmærkte være nok til at den ene kan klare
ØVRO3 og den anden ikke
Dun@nt
| |
Armand (16-12-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-12-07 22:35 |
|
Nielsen skrev:
>> ER det vitterligt en K8 der er tale om, og dérom må man nødvendigvis
>> stole på importørens opgivelser - især hvis farvelægningen matcher
>> fabrikkens valg for pågældende årgang, må det tages for givet at den
>> overholder de nye miljø-normer der gør sig gældende fra nytåret '08 :-|
>>
>
> Jeps. Og derfor er der i Europa ikke en K8 model for DL 1000. Gælder
> sikkert også SV 1000, da det er samme motor (det har jeg dog ikke
> undersøgt).
> Jeg har ikke sagt at K8 ikke blev produceret - jeg talte om udgået (i
> Europa). Sorry, hvis dette ikke har været tydeligt fremført.
>
Jup, dét skrev du godt nok. Men den eneste dokumentation i sagen er
indtil videre at Suzuki-importøren vitterligt annoncerer en K8'er af
DL1000 :-|
Hvad bygger du dine udsagn på?
--
Armand.
| |
Nielsen (16-12-2007)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 16-12-07 23:55 |
|
> Jup, dét skrev du godt nok. Men den eneste dokumentation i sagen er
> indtil videre at Suzuki-importøren vitterligt annoncerer en K8'er af
> DL1000 :-|
> Hvad bygger du dine udsagn på?
>
Min dokumentation er information fra det store Strom site
http://11109.rapidforum.com/ (hvor Suzuki er blevet spurgt), men også det
faktum, at du ikke kan finde en K8 i Europa - mens 650 fortsætter med den
opdaterede motor fra sidste år. Prøv at google. Kun i Schwitz dukker en K8
op - det er en K7, som det også fremgår i teksten, herunder at den ikke er
Euro3, men kun Euro2 certificeret.
Jeg vil meget gerne have et link til den K8 DL 1000, som Suzuki-importøren
har. Jeg kan kun se en K7, hvilket er helt i tråd med min argumentation. Jeg
vil da meget gerne se en K8 - det må du ikke tage fejl af.
/Ths.
| |
"J.C. Kløve" (17-12-2007)
| Kommentar Fra : "J.C. Kløve" |
Dato : 17-12-07 00:21 |
|
Nielsen skrev:
> Jeg vil meget gerne have et link til den K8 DL 1000, som
> Suzuki-importøren har. Jeg kan kun se en K7, hvilket er helt i tråd med
> min argumentation. Jeg vil da meget gerne se en K8 - det må du ikke tage
> fejl af.
Nu er Kok ikke kendt for altid at holde sig helt til fakta, men her er
hvad trådens indledende link leder til:
http://www.kok-mc.dk/MC_nypriser/suzuki_priser_2008.htm
Her er der specifikt angivet
DL1000K6/K7/K8 V-Strom.
Dun@nt
| |
Armand (17-12-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-12-07 00:30 |
|
Nielsen skrev:
>
>> Jup, dét skrev du godt nok. Men den eneste dokumentation i sagen er
>> indtil videre at Suzuki-importøren vitterligt annoncerer en K8'er af
>> DL1000 :-|
>> Hvad bygger du dine udsagn på?
>>
>
> Min dokumentation er information fra det store Strom site
> http://11109.rapidforum.com/ (hvor Suzuki er blevet spurgt), men også
> det faktum, at du ikke kan finde en K8 i Europa ...........
> Jeg vil meget gerne have et link til den K8 DL 1000, som
> Suzuki-importøren har.
>
http://www.suzuki-mc.dk/content/dk/news/suzuki_prasenterer_suverant_modelprogram_for_2008
Hvorunder DL1000K8 er at finde som nr 12 nedefter!
--
Armand.
| |
Nielsen (17-12-2007)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 17-12-07 19:04 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4765b4f9$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nielsen skrev:
>>
>>> Jup, dét skrev du godt nok. Men den eneste dokumentation i sagen er
>>> indtil videre at Suzuki-importøren vitterligt annoncerer en K8'er af
>>> DL1000 :-|
>>> Hvad bygger du dine udsagn på?
>>>
>>
>> Min dokumentation er information fra det store Strom site
>> http://11109.rapidforum.com/ (hvor Suzuki er blevet spurgt), men også det
>> faktum, at du ikke kan finde en K8 i Europa ...........
>> Jeg vil meget gerne have et link til den K8 DL 1000, som
>> Suzuki-importøren har.
> http://www.suzuki-mc.dk/content/dk/news/suzuki_prasenterer_suverant_modelprogram_for_2008
>
> Hvorunder DL1000K8 er at finde som nr 12 nedefter!
>
> --
> Armand.
Og går du ind på www.enghavemotor.dk, så opdager du, at den ikke er Euro3 -
og derfor kan den ikke sælges efter nytår. Det forklarer de lave priser på
kun 20.000 mere end en DL650 med ABS. Det er en K5/K6 i den farve, der blev
solgt i England sidste år. At den så kaldes K8 i Danmark er lidt af en
gåde...?
Vi må se den 31. januar 07 om ikke DL1000 kun sælges indregistreret.
/Ths.
| |
bøv (17-12-2007)
| Kommentar Fra : bøv |
Dato : 17-12-07 19:40 |
|
"Nielsen" <qq@invalid.dk> skrev i en meddelelse
news:4766ba08$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4765b4f9$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nielsen skrev:
>>>
>>>> Jup, dét skrev du godt nok. Men den eneste dokumentation i sagen er
>>>> indtil videre at Suzuki-importøren vitterligt annoncerer en K8'er af
>>>> DL1000 :-|
>>>> Hvad bygger du dine udsagn på?
>>>>
>>>
>>> Min dokumentation er information fra det store Strom site
>>> http://11109.rapidforum.com/ (hvor Suzuki er blevet spurgt), men også
>>> det faktum, at du ikke kan finde en K8 i Europa ...........
>>> Jeg vil meget gerne have et link til den K8 DL 1000, som
>>> Suzuki-importøren har.
>> http://www.suzuki-mc.dk/content/dk/news/suzuki_prasenterer_suverant_modelprogram_for_2008
>>
>> Hvorunder DL1000K8 er at finde som nr 12 nedefter!
>>
>> --
>> Armand.
>
> Og går du ind på www.enghavemotor.dk, så opdager du, at den ikke er
> Euro3 - og derfor kan den ikke sælges efter nytår. Det forklarer de lave
> priser på kun 20.000 mere end en DL650 med ABS. Det er en K5/K6 i den
> farve, der blev solgt i England sidste år. At den så kaldes K8 i Danmark
> er lidt af en gåde...?
> Vi må se den 31. januar 07 om ikke DL1000 kun sælges indregistreret.
Det gives dispensation for 10 % af de indreg. modeller, så der bliver nok
indreg. en del "gamle" modeller i 08.
D.v.s. at hvis der er solgt 100 YZF-R6(ikke euro 3) kan der indreg. 10 stk.
på dispensation.
Har en nisse fortalt mig
Bøv
| |
Nielsen (17-12-2007)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 17-12-07 20:52 |
|
> Det gives dispensation for 10 % af de indreg. modeller, så der bliver nok
> indreg. en del "gamle" modeller i 08.
> D.v.s. at hvis der er solgt 100 YZF-R6(ikke euro 3) kan der indreg. 10
> stk. på dispensation.
> Har en nisse fortalt mig
>
OK? Jeg har læst noget om salg af under 5000 stk. totalt for fabrikken. Gad
vide hvordan Suzuki kringler den?
/Ths.
| |
Jens S. (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Jens S. |
Dato : 18-12-07 19:08 |
|
"bøv" skrev
> Det gives dispensation for 10 % af de indreg. modeller, så der bliver nok
> indreg. en del "gamle" modeller i 08.
> D.v.s. at hvis der er solgt 100 YZF-R6(ikke euro 3) kan der indreg. 10
> stk. på dispensation.
> Har en nisse fortalt mig
>
>
> Bøv
***
Der skal åbenbart søges dispensation jfr. blanket fra færdselsstyrelsen:
http://www.fstyr.dk/sw148460.asp
så man må formode at der bliver motorcykel-udsalg i slutningen af 2008 - den
er nemlig begrænset til 31/12-2008
- for dem der har is i maven og kan vente ......
/Jens S., Esbjerg
| |
Jim Andersen (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 18-12-07 09:54 |
|
Nielsen wrote:
> Og går du ind på www.enghavemotor.dk, så opdager du, at den ikke er
> Euro3 -
Jeg gør ikke. Link/klikkevejledning?
/jim
| |
google@pein.dk (17-12-2007)
| Kommentar Fra : google@pein.dk |
Dato : 17-12-07 04:49 |
|
On 16 Dec., 00:26, Ole Schultz <schu...@fj3rnd3tt3.pc.dk> wrote:
> http://www.kok-mc.dk/
>
> Eksempler :
>
> GSX-R 1000 sat ned med 45.000 kr.
> DL-1000 sat ned med 35.000 kr, godt min er solgt
>
> mvh Ole
Høh. Da jeg kiggede efter ny MC her i sommer, så kiggede jeg da godt
nok langt efter den store V-strom, og tænkte at hvis den havde kostet
det samme som den store bandit, så ville jeg muligvis vælge V-
strom'en. Men den var jo 25.000 kr. dyrere, og havde oven i købet ikke
ABS.
Nu er den så 10.000 billigere end 1250 banditten. Hmmm.
Godt jeg ikke købte den DL-1000, for gensalgsværdien har da lige fået
et hak over snuden.
Stadig uden ABS dog. Konen synes det er godt vi har fået een med ABS.
For mig selv betyder det mindre, bortset fra et lille tilt i 1985 (mit
første år som MCist) har jeg endnu ikke været i problemer med
forhjulsblokering.
Hvorfor solgte du din DL-1000 Ole?
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SAK7
| |
Ole Schultz (17-12-2007)
| Kommentar Fra : Ole Schultz |
Dato : 17-12-07 22:37 |
|
On Mon, 17 Dec 2007 03:49:12 -0800 (PST), google@pein.dk wrote:
>Hvorfor solgte du din DL-1000 Ole?
Hej Niels.
Der var flere årsager :
6 gear kunne reelt først bruges fra 100-110 km/t, bevares den kunne
godt trække 6. fra lavere hastigheder. Dog ikke uden mislyde og
kraftige vibrationer.
Kraftige vibrationer i spejle ved visse omdr.
Skyldes sikkert at de er monteret på styret og ikke på kåben + at det
er en V2.
Under langsommere og variende forhold skal man simpelthen bruge
gearene for meget, det er jeg blevet træt af. Væsentligt mere end på
DL650, det var en overraskelse for mig.
Men det er åbenbart et generelt problem med store V2'ere.
Kraftig vindstøj / buldren også med org. vindskærm.
Ofte ustabil bagende ved +150 km/t, føles ligesom en sivepunktering
Dæktrykket var selvfølgelig korrekt.
Som du måske har læst fra tidligere indlæg har jeg nu en GSF1250SA
ligesom dig.
Jeg syntes at DL1000 har moment, men det er jo vand ved siden at det
som GSF1250 præsterer ved godt de halve omdr. Men det ved du jo selv
alt om
Forleden bladrede jeg i nogle gamle TN blade og fandt en test af hver.
Jeg lavede en Excel fil med acc og mellemacc. tider og det taler sit
eget tydelige sprog.
I f.eks diciplinen 60-150 km/t i 6. gear. Men generelt med alle tests
lavet i 6. gear.
http://www.osit.dk/files/bandit_vs_v-strom.xls
mvh Ole
http://www.osit.dk/mc.htm
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 18-12-07 10:08 |
|
> Jeg syntes at DL1000 har moment, men det er jo vand ved siden at det
> som GSF1250 præsterer ved godt de halve omdr. Men det ved du jo selv
> alt om
Hej Ole
Det er også min konklusion efter at have kørt 6-7 store V2'ere. FJ 1100 og
Bandit 1200 trækker sygt ved 1500rpm i forhold til. V2 bundtræk my ass.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Orla Pedersen (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 18-12-07 10:25 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> V2 bundtræk my ass.
Hvad skal man bruge bundtræk til ? Kede sig ihjæl ?
mvh
Orla
| |
Anders Majland (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 18-12-07 15:36 |
|
>> V2 bundtræk my ass.
>
> Hvad skal man bruge bundtræk til ? Kede sig ihjæl ?
Et bredt arbejdsområde er for de dovne der ikke gider skifte gear. Så kan
man ligge i rækken af madkasser i højeste gear og vente på et lille hul i de
modkørende og alligevel klare overhalingen hurtigt og effektivt uden at
skulle rode i gearkassen undervejs ...
Selv oplever jeg forskellige på gyngehesten (xt600z) og pakæslet (xtz750)
meget stor på det punkt - meget større end tallene ellers indikerer
--
/Anders Majland
| |
Armand (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-12-07 16:13 |
|
Jens Jacob Bager Jensen skrev:
>> Jeg syntes at DL1000 har moment, men det er jo vand ved siden at det
>> som GSF1250 præsterer ved godt de halve omdr. Men det ved du jo selv
>> alt om
>
> Hej Ole
>
> Det er også min konklusion efter at have kørt 6-7 store V2'ere. FJ 1100 og
> Bandit 1200 trækker sygt ved 1500rpm i forhold til. V2 bundtræk my ass.
>
Vand på min mølle:
Selv den svagtbrystede ZXR400 kan trække ned i nærheden af 40km/t i
højgear hvor de V2'ere jég har været på nakken af har svært ved at komme
bare i nærheden af 60km/t :-|
Baggrunden for misforståelsen er at V2 fremviser et relativt bredt
momentområde i.h.t. omdrejningerne, mens det let overses at V2'ere kører
med lave omdrejninger i højgear og derfor alligevel let kommer til at
mangle træk i bunden (af hastigheden).
Orla blev engang så inspireret af snakken at han kreerede et par
sammenlignings-kurver mellem V2'ere og /4 der relaterede til hastighed
og ikke rpmLæs om "moment-myten" på:
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/moment/index.html
--
Armand.
| |
Ukendt (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-12-07 22:13 |
|
On Tue, 18 Dec 2007 16:13:23 +0100, Armand wrote:
> Vand på min mølle:
Måske nok, men til hvad ?
> Selv den svagtbrystede ZXR400 kan trække ned i nærheden af 40km/t i
> højgear hvor de V2'ere jég har været på nakken af har svært ved at komme
> bare i nærheden af 60km/t :-|
Og det er jo ganske klart, jo mindre maskine, jo større udveksling >
højgear skal ikke nå så langt > lettere ved at holde lav fart.
> Baggrunden for misforståelsen er at V2 fremviser et relativt bredt
> momentområde i.h.t. omdrejningerne, mens det let overses at V2'ere kører
> med lave omdrejninger i højgear og derfor alligevel let kommer til at
> mangle træk i bunden (af hastigheden).
Hvilket kun gælder sports V2'ere uden svinghjul, men Du har nok næppe været
på ryggen af en Intruder, eller lignende. Problemet er dybest set
pulserende træk ved lave omdrejninger, som gør det i øvrigt rigelige moment
lidt ubrugeligt.
Det handler, som så meget andet ved motorcykler, om at gøre sig sine valg.
Den ene type ér ikke bedre end den anden.
En anden vildfarelse mange R4 kørere falde i, er at lave omdrejninger i
højt gear giver god benzinøkonomi. Intet er i min erfaring mere forkert.
Tungt træk koster, uanset at motoren virker til at kunne klare
belastningen, gashåndtaget er simpelthen åbnet for meget i den situation.
Det betaler sig at "køre" pænt oppe på momentkurven, der er effektiviteten
simpelthen højest. Det var med VTR'en fra 4.500 omdrejninger og opad, for
bimsen lidt lavere, 4.000 omdrejninger og opad. Det har altid givet bedre
benzinøkonomi en dem jeg har kørt sammen med, og som har haft store
rækkefirere.
Men jeg medgiver da, at det er fristende bare at "klikke op" på en FJ, FJR,
eller K1200, måske stærkt påvirket af at lyden i mine ører er lidt
anstrengt ved en hurtigt roterende 4 cylinder.
Så et eller andet sted, glem nu den evindelige R4 kontra V2, 6. gears
ævlen. Der er ikke et endegyldigt rigtigt, eller forkert.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
Armand (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-12-07 22:37 |
|
Orla Pedersen skrev:
> On Tue, 18 Dec 2007 16:13:23 +0100, Armand wrote:
>
>>
>> Baggrunden for misforståelsen er at V2 fremviser et relativt bredt
>> momentområde i.h.t. omdrejningerne, mens det let overses at V2'ere kører
>> med lave omdrejninger i højgear og derfor alligevel let kommer til at
>> mangle træk i bunden (af hastigheden).
>
> Hvilket kun gælder sports V2'ere uden svinghjul, men Du har nok næppe været
> på ryggen af en Intruder, eller lignende. Problemet er dybest set
> pulserende træk ved lave omdrejninger, som gør det i øvrigt rigelige moment
> lidt ubrugeligt.
>
You're right!
Jeg har dog været på ryggen af en BT1100, som rigtigtnok tyggede sig
toligt op helt nedefra - Men dén var der så til gengæld ikke synderligt
skud i (sammenlignet med enhver 600/4 der anslået kan gøre det samme :-|
--
Armand.
| |
Ukendt (19-12-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-12-07 17:14 |
|
On Tue, 18 Dec 2007 22:36:58 +0100, Armand wrote:
> Men dén var der så til gengæld ikke synderligt
> skud i (sammenlignet med enhver 600/4 der anslået kan gøre det samme :-|
Nøh, BT'en har vel ingen muller at gøre godt med.
Men ellers sammenligningen 1000/2 kontra 600/4:
De yder det samme,
De vejer det samme,
De har samme moment, (på hjulet forståes).
Det er vel ikke så tosset endda ?
Problemet er vel dybest set kun, at disse 2 cylindrede overkubikkere,
jævnfør de uskrevne regler, har magten i baren. ;-D
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
google@pein.dk (18-12-2007)
| Kommentar Fra : google@pein.dk |
Dato : 18-12-07 04:47 |
|
On 17 Dec., 22:36, Ole Schultz <schu...@fj3rnd3tt3.pc.dk> wrote:
> On Mon, 17 Dec 2007 03:49:12 -0800 (PST), goo...@pein.dk wrote:
> >Hvorfor solgte du din DL-1000 Ole?
>
> Hej Niels.
>
> Der var flere årsager :
>
snip snip
> Som du måske har læst fra tidligere indlæg har jeg nu en GSF1250SA
> ligesom dig.
>
Ja det er jo det. Modelsammenligning på bedste niveau.
> Jeg syntes at DL1000 har moment, men det er jo vand ved siden at det
> som GSF1250 præsterer ved godt de halve omdr. Men det ved du jo selv
> alt om
>
Ja den trækker meget fint.
Lad den holde længe, for det får jeg nok svært ved at vænne mig fra
igen.
> Forleden bladrede jeg i nogle gamle TN blade og fandt en test af hver.
> Jeg lavede en Excel fil med acc og mellemacc. tider og det taler sit
> eget tydelige sprog.
> I f.eks diciplinen 60-150 km/t i 6. gear. Men generelt med alle tests
> lavet i 6. gear.
>
> http://www.osit.dk/files/bandit_vs_v-strom.xls
>
Fint regneark der.
Jeg synes egentlig det viser at DL'eren faktisk følger pænt med i
næsten alle discipliner. Ok 1250'eren er bedre, men den sparker også
rigeligt mås. Jeg kunne sagtens "nøjes" med de præstationer der er
vist for DL'eren.
At DL'eren så halter i 6. gear, er det nu også nødvendigvis negativt?
Ja, jeg har jo ikke prøvet den, det har du. Men jeg synes 6. gear på
1250'eren er lidt for lavt. Egentlig kunne den sagtens klare sig med
blot 5 gear, og når der nu skal være et 6. gear, hvorfor så lægge det
så tæt op ad 5. gear? Jep så performer den bedre, men jeg kunne
strengt taget godt tænke mig at den blev kørt endnu længere ned i
omdrejninger hvis man blot vil tulle derudaf i højeste gear.
Så DL'erens præstationer i regnearket synes jeg ikke virker
afskrækkende, men vibrationer; træls. Turbulens og støj; træls.
Ustabil bagende; meget træls.
Tak for tilbagemelding.
Konen og jeg tager Banditten til Alperne næste sommer. Det bliver "the
final test" herfra. TransAlp'en har klaret den tur meget fint mange
gange, men det bliver jo noget _helt_ andet næste gang.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA
| |
Ole Schultz (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Ole Schultz |
Dato : 18-12-07 14:17 |
|
On Tue, 18 Dec 2007 03:46:47 -0800 (PST), google@pein.dk wrote:
>Jep så performer den bedre, men jeg kunne
>strengt taget godt tænke mig at den blev kørt endnu længere ned i
>omdrejninger hvis man blot vil tulle derudaf i højeste gear.
>
Enig, selvom de er lige højt gearet f.eks 4.000 omdr. ved 120 km/t i
6. så vil den sagtens kunne trække et noget højere 6. gear.
Allerede fra 2.000 omdr. i 6. (60 km/t) er der jo et kælderdybt
moment. :D
DL'eren følger rimelig godt med som du selv skriver på nær 6. gear.
Men den er også 21 kg lettere tør. Spørg mig ikke hvordan det ville
være hvis den var våd :D
F.eks så kan Kawasaki GTR1400 nøjes med at rotere 3.000 omdr ved 110
km/t i 6.
Bevares den er omkring 100 ccm større, men vel også omkring 50 kg
tungere.
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47421
mvh Ole
| |
google@pein.dk (18-12-2007)
| Kommentar Fra : google@pein.dk |
Dato : 18-12-07 08:13 |
|
On 18 Dec., 14:17, Ole Schultz <schu...@fj3rnd3tt3.pc.dk> wrote:
>
> DL'eren følger rimelig godt med som du selv skriver på nær 6. gear.
> Men den er også 21 kg lettere tør. Spørg mig ikke hvordan det ville
> være hvis den var våd :D
>
Villig?
--
Hilsen Niels
| |
Michael Dahlberg (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 18-12-07 17:11 |
|
<google@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:3da39b23-1613-4bec-9cd9-3cfcd835ebce@18g2000hsf.googlegroups.com...
On 18 Dec., 14:17, Ole Schultz <schu...@fj3rnd3tt3.pc.dk> wrote:
>
> DL'eren følger rimelig godt med som du selv skriver på nær 6. gear.
> Men den er også 21 kg lettere tør. Spørg mig ikke hvordan det ville
> være hvis den var våd :D
>
Villig?
--
Tja, jeg har altid ville prøve noget, der var vildt, vådt og anderledes!
Jeg blev foreslået en sælhund!
Kan i alle sammen have en god jul.
Michael D
(BMW K75C (Sælhunden))
| |
Jes Vestervang (18-12-2007)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 18-12-07 22:41 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Selv den svagtbrystede ZXR400 kan trække ned i nærheden af 40km/t i
> højgear hvor de V2'ere jég har været på nakken af har svært ved at
> komme bare i nærheden af 60km/t :-|
På Fazeren skete det også tit at jeg undlod at skifte gear når jeg
skulle gennem rundkørslerne på A13, men den er altså ikke særligt
hurtig ved 2500 rpm (her er det bedre på en r4-1200'er). Det var også
lidt upraktisk at jeg, når jeg tullede afsted med 4500 rpm ved 90
km/t, skulle geare tre gear ned for at kunne overhale i et ordentligt
tempo.
Her har V2'en en fordel - kommer jeg særligt langt fra området med
hestekræfter starter vibratoren og minder mig om at der skal skiftes
gear, hvilket ikke er problematisk på en Suzuki
Ja, jeg ved godt at det er sært at sammenligne en R4-600 med en
V2-1000, men opdragelsesvirkningen ville også være til stede på en
mindre V2'er
Til sidst vil jeg da så også lige indskyde at en V2'er ikke behøver at
være helt uduelig ved lave omdrejninger, f.eks. går SV'en helt jævnt i
1. gear ved 13 km/t i tomgang uden at røre gassen. Det synes jeg
egentlig er ret godt gået. Fra 3500 rpm (svjh.) kan den vist tage fuld
gas uden at det virker defekt, men 4500 er bedst. SV'ens gearkasse
fungerer heldigvis så herligt at det ikke er nødvendigt at
eksperimentere med.
Alt i alt har stilskiftet fra R4 til V2 egentlig ikke været så
slemt. At snakke fordele og ulemper at lidt som at sammenligne pærer
og bananer.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R
| |
|
|