Fullrate og egen router
Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-12-07 23:18

Jeg forsøger at hjælpe en ven med Fullrate.
Hans setup virker fint, men han vil gerne skifte routeren fra dem ud med sin
egen ZYXEL ting.

1)
Han siger Fullrate ikke tillader andre end deres egne routere.
Måske det blot betyder de ikke giver support på det men at det da er fuld ud
tilladt?

2)
Hvilke indstillinger skal man sætte op i den nye router?
Det er vel blot user/pass og suth method eller er der mere?
Tænker resten kommer fra DHCP?

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-12-07 23:30

Jens Thomsen wrote:

> Jeg forsøger at hjælpe en ven med Fullrate. Hans setup virker fint, men
> han vil gerne skifte routeren fra dem ud med sin egen ZYXEL ting.

Du kan betale 10 kr/måned for en offentlig IP på LAN siden (DHCP disables
i Fullrate routeren), hvorefter du kan sætte din egen router op.

--
Jesper Lund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-07 00:11

On 15 Dec 2007 22:29:58 GMT
Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Du kan betale 10 kr/måned for en offentlig IP på LAN siden (DHCP
> disables i Fullrate routeren), hvorefter du kan sætte din egen router
> op.

Hvis man er ekstrem fildeler/gamer, og har fullrates standard router,
har man et problem, da den udleverede Zyxel kun kan håndtere 1000
samtidige connections. For os almindelige brugere, betyder det en
resetting af routeren et par gange om måneden, men for
fildelere/gammere betyder det resetting adskillege gange om dagen:-\

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-12-07 08:03

Michael Rasmussen wrote:

> Hvis man er ekstrem fildeler/gamer, og har fullrates standard router,
> har man et problem, da den udleverede Zyxel kun kan håndtere 1000
> samtidige connections.

Jeg købte den trådløse fra starten af, og kunne ikke rigtig forstå at vi
ikke havde de samme problemer.
Indtil jeg så at den håndterer 6000 NAT's.
Og ja - sønnen er extreme gamer, han var faktisk med i finalen i lørdags.
<http://danmarksbedstegamer.dk/>
Så mit råd er - køb den trådløse, og drop ekstra routere osv.
Det har virket perfekt her i ca. 1½ år (bortset fra kabelbrud ved TDC).

Stig Johansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-12-07 00:17

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> resetting af routeren et par gange om måneden, men for fildelere/gammere
> betyder det resetting adskillege gange om dagen:-\

Jo, men løser du ikke [også] det problem ved at få sat Fullrate routeren
i bridge mode (ingen NAT) så du får en public IP på LAN siden?

--
Jesper Lund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-07 00:35

On 15 Dec 2007 23:17:24 GMT
Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Jo, men løser du ikke [også] det problem ved at få sat Fullrate
> routeren i bridge mode (ingen NAT) så du får en public IP på LAN
> siden?

Nogen vil jo gerne leve i den forholdsvise sikkerhed, som en router
tilbyder.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-12-07 00:40

Michael Rasmussen wrote:

> Nogen vil jo gerne leve i den forholdsvise sikkerhed, som en router
> tilbyder.

Enig, men du kan sætte en router efter eget valg op efter Fullrate
routeren (i bridge mode).

--
Jesper Lund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-07 03:51

On Sun, 16 Dec 2007 02:55:57 +0100
"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote:

> Kan man ikke det så?

Hvis har er kunde, kan han gå ind på deres forum, hvor der er et par
stykker, der har sat en linksys med openwrt firmwaren op i stedet for
fullrates egen. De er giver gerne hjælp, hvis man spørger, men der er
ingen support fra fullrate forstås. Så altså, jo det kan lade sig
gøre, og nej, der kommer ikke uanmeldt besøg fra fullrate, hvis man
gør det.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-12-07 03:44

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote in

> 1)
> Han siger Fullrate ikke tillader andre end deres egne routere.
> Måske det blot betyder de ikke giver support på det men at det da er
> fuld ud tilladt?

Det er rigtigt forstået. Fullrate yder kun support på egne routere. Hvad du
evt. selv måtte finde på at montere af udstyr er de egentlig ligeglade med,
sålænge du ikke ringer til dem med problemer.

> 2)
> Hvilke indstillinger skal man sætte op i den nye router?

Det nemmeste er at sætte Fullrates router op i bridge mode. På den måde
bibeholder du telefonidelen af Fullrate routeren (inkl. QoS). Routerdelen
bypasses derimod helt og du sætter så dit eget hardware op til at styre
NAT, DHCP osv.

Jeg har haft sådant et setup med en D-Link DIR-655 og det virkede
glimragende.

> Det er vel blot user/pass og suth method eller er der mere?
> Tænker resten kommer fra DHCP?

Der er hele telefonidelen også....

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-12-07 09:41

> Der er hele telefonidelen også....

Præcis, men den router han har valgt understøtter netop to IP telefoner.
Mon det kan lade sig gøre så?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-12-07 21:43

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote in news:476635e9$0$90274$14726298
@news.sunsite.dk:

> Præcis, men den router han har valgt understøtter netop to IP telefoner.
> Mon det kan lade sig gøre så?

Her må jeg melde pas.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-12-07 21:54

On Mon, 17 Dec 2007 09:40:42 +0100, "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote:

> Præcis, men den router han har valgt understøtter netop to IP telefoner.
> Mon det kan lade sig gøre så?

Hvilken router 'har han valgt'?

(Routeren skal i øvrigt ikke understøtte IP-telefoner. Enten er det
routeren, der kører SIP og understøtter analoge telefoner, eller også
er det telefonerne, der kører SIP, og så har routeren ingen relevans).

-A

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-12-07 15:26

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> [...]
> routeren, der kører SIP og understøtter analoge telefoner, eller også
> er det telefonerne, der kører SIP, og så har routeren ingen relevans).

Det er en Zyxel P-2602HW-D1A trådløs router

Mange tak for svarene!