Wallpaper resize funktion...
Fra : Magnus

Dato : 15-12-07 22:11

Jeg er ved at lave en side med download af wallpapers i forskellige
opløsninger.

Den måde jeg godt ville lave det på var at jeg uploadede ET wallpaper i stor
opløsning og det vil så blive skaleret ned til den opløsningen den besøgende
måtte ønske.

Der vil både være en standard-version og en widescreen-version af billedet.

Men hvilke opløsninger skal jeg kunne skalere til for der er så mange
skærmopløsninger og mange af dem har ikke samme forhold imellem bredde og
højde.

Her er en række skærmopløsninger og bredden divideret med højden. Alle med
1,33333333333333 er standardskærme mens dem med 1,6 er widescreen skærme men
hvad med de andre opløsninger "ukorrente" opløsninger hvad er det?

800 x 600 = 1,33333333333333
1024 x 768 = 1,33333333333333
1280 x 768 = 1,66666666666667
1360 x 768 = 1,77083333333333