Re: Kirkegård nummer 96 tilføjet
Fra : Daniel

Dato : 15-12-07 11:09

> ..Der vil fremover her i gruppen ikke blive gjort opmærksom på tilføjelser
> på
> "Find en grav". Der henvises i stedet til at følge med www.findengrav.dk
> under "Opdateringer".

Der var Arne og DKI godt nok heldige. Det må jo have været et mareridt at se
hvorledes Birgit Nielsen gang på gang lægger nye kirkegårde på Find en grav.
Ikke reserverede - ikke delvist færdige - men derimod komplette
gennemfotograferede kirkegårde med tekstede billeder der hvor selv moderne
fototeknik ikke magter at gøre teksterne på de gamle sten læselige. Et
enormt arbejde der formentlig ikke passer Arne og DKI særlig godt.
Det så vi tydeligt da Arne i panik forsøgte at så tvivl om hvorvidt
www.findengrav.dk i det hele taget kunne vises i andre browsere end Internet
Explorer. " (..ligesom hele din hjememside kun virker hvis man bruger
Interent Explorer") Den var godtnok et tyndt og usagligt argument men sådan
har vi jo efterhånden lært Arne at kende. Han argumenterer vildt og
inderligt for sine synspumkter. Når han presses griber han til usaglige
påstande for til sidst at erklære at nu stopper al videre diskussion fra
hans side og tænk nu hvis det var for evigt!!! Puha for en trussel.
På et tidspunkt forsøgte Poul Erik Jensen at flytte debatten om rimeligheden
af Eriks indlæg over i dk.admin.netikette og her kom alle konger og
generaler til orde. Hele 28 indlæg hvor de svinede hinanden til - men hvor
konklusionen blev at usenet - det er her nyhedsgrupperne hører under - ikke
indeholder et regelsæt der gør Eriks indlæg upassende bare fordi et par få
højtråbende konger synes det. Læs det selv!
Jeg synes at læren af denne sag er at man skal lade være med at blande
utidigt. Jeg er sikker på at det såkaldt tavse flertal i genealogi gruppen
har været ganske godt tilfredse med udmeldingerne fra Find en grav som har
været med til at holde en hensygnende gruppe i gang og jeg beklager hvis
Find en grav ikke længere er aktive i genealogigruppen.

--
Med ønsket om en glædelig jul

- Daniel -

Fra : Hugh Watkins

Dato : 15-12-07 11:48

Daniel wrote:

> [...]

> konklusionen blev at usenet - det er her nyhedsgrupperne hører under - ikke

snipped

unmoderated groups get used by people with language limitations like myself

or individuals with personality probelems
or pensioners with not enough to do

or badly disabled people

we al have to learn to ignore the idiotythat occurs

stciks and stones may break your bones
but words can never hurt you

- only if you take little dots behind some glass too seriously

gerne lave genealogi
nu er jeg tilbage i København

http://www.dfi.dk/forside.htm
Karl Dane at the DFI
Rasmus Karl Therkelsen Gottlieb

some news...it looks like there will be a Karl Dane retrospective at
the Danish Film Institute on Tuesday, January 29, 2008. I am going to
give a talk about Karl and his career, interspersed with film clips, and
then following a coffee break, they will show one of his features.
Laura M. Balogh

I have been rersearching his danish roots an dhis military career before
he went to New York in 1916

http://groups.google.com/group/dk.videnskab.historie.genealogi/browse_frm/thread/598609137e862106/df8b06048d47b6f4?lnk=st&q=Laura++karl+dane++genealogi+#df8b06048d47b6f4

not much this group but more
http://groups.google.com/group/alt.genealogy/topics

anyway usenet has some good effects

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-12-07 15:15

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev Sat, 15 Dec 2007
11:09:27 +0100

> [...]
>har været ganske godt tilfredse med udmeldingerne fra Find en grav som har

Erik har faktisk nydt et betydeligt goodwill i gruppen her, Og han har
kun sig selv at takke for, at han på mindre end 2 uger satte det hele
over styr.

Han troede at han, kun støttet af dig og Max, kunne tilsidesætte alle
andre og lave sine helt egne regler. Det har folk fundet sig et stykke
tid - men før eller siden slipper tålmodigheden op.

Og med sine afvisende og arrogante, til tider nærmest hånlige, svar til
ikke bare mig, men også alle andre der tillod sig at have en holdning
til tingene, har han tydeligvis selv fremskyndet det tidspunkt.

Og så synes jeg ærlig talt at du fornærmer et stort antal personer her,
ved at hævde at du udtaler dig på flertallets vegne og ved at hævde at
jeg står helt alene med mine synspunkter.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : HansHenrikA@jubiicon~

Dato : 16-12-07 08:00

On 15 Dec., 15:14, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:
> [...]
> ved at hævde at du udtaler dig på flertallets vegne og ved at hævde at
> jeg står helt alene med mine synspunkter.

Til Arne Feldborg.
Så sædvane skal du føre dig frem som Vor Herre eller en anden general
Dryp-tud.
Det er ikke " Find en grav ", Daniel, Max, Adam og Eva eller andre det
er galt med, det er vist nærmere dig der er skuet helt forkert sammen
oveni.

Det er dig der er arrogant, egoistisk, hoven og direkte ubehagelig.
Hvor må det være surt at blive sådan en gammel vrissen og bitter
gnavpotte som dig, der gerne vil blande sig i og styre alt.

Folk kender dig og din groteske facon og har kun hovedrysten til
overs. Derfor fravælger de fleste sig til at debattere i tråde hvor du
deltager. Og ikke som du tror, fordi de giver dig ret. Tråde hvor du
deltager, får du hurtigt lavet om til børnhaveniveau og
mudderkastning. Og det gider folk ikke og slet ikke dig.

Jeg og helt sikkert mange andre er glade for at se hvilke kirkegårde
der er færdige på " Find en grav ". Og dit antipati i mod det, viser
igen dit arrangement med DKI.
Hvordan " Find en grav " vælger at præsentere deres kirkegårde, komme
ikke dig eller andre ved - du kan jo bare springer deres indlæg over,
men det forbyder din nysgerrighed dig åbenbart. Erik og Birgit gør et
fint og flot arbejde til gavn for mange slægtsforsker, hatten af for
det.

Dette gør, at det er mig en endnu større glæde at se " Find en grav "
og " Dk-gravsten " arbejder sammen.
Hilsen
H. H. Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 17:19

Skulle vi nu ikke stoppe denne tråd.
Den fører ikke nogen steder hen.
Der tilføjes stadig kirkegårde selv om vi alle overfalder hinanden.
Men hvor er slægtforskningen i det her.........

Mvh Finn

Fra : Michael Lund

Dato : 16-12-07 18:32

"Finn" <fpl"at"post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Skulle vi nu ikke stoppe denne tråd.
> Den fører ikke nogen steder hen.
> Der tilføjes stadig kirkegårde selv om vi alle overfalder hinanden.
> Men hvor er slægtforskningen i det her.........

Ja, den er vist dybt begravet

Mic.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-12-07 06:47

HansHenrikA@jubiiconnect.dk skrev Sun, 16 Dec 2007 07:00:20 -0800 (PST)

>Jeg og helt sikkert mange andre er glade for at se hvilke kirkegårde
>der er færdige på " Find en grav ". Og dit antipati i mod det, viser

Problemt er bare, at du kan ikke finde eet enste indlæg fra min hånd der
udtrykker det synspunkt du der tillæger mig.

Tværtimod har jeg hele tiden argumenteret *imod* den eensidighed vise
andre her udviser.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 22:13

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

> Erik har faktisk nydt et betydeligt goodwill i gruppen her, Og han har
> kun sig selv at takke for, at han på mindre end 2 uger satte det hele
> over styr.

Der tager du fejl på flere punkter. Vi har modtaget mange positive emails
som følge af disse tråde og vi tvivler ikke på vores goodwill og det behøver
du heller ikke at gøre.

> Han troede at han, kun støttet af dig og Max, kunne tilsidesætte alle
> andre og lave sine helt egne regler. Det har folk fundet sig et stykke
> tid - men før eller siden slipper tålmodigheden op.

Intet er stationnært på Internet. Heller ikke indholdet af Usenet. Hvis man
ikke fornyer sig men i stedet stædigt holder fast i gamle normer; så gror
man fast. Lige som du tilsyneladende er gjort i din forestilling af at kunne
diktere hvad vi andre må - og især ikke må.

Jeg synes Max Hvornum er inde på noget rigtigt, nemlig at tilpasse gruppen
og dens fundats til år 2008, gennem en åben og sober dialog.

> Og med sine afvisende og arrogante, til tider nærmest hånlige, svar til
> ikke bare mig, men også alle andre der tillod sig at have en holdning
> til tingene, har han tydeligvis selv fremskyndet det tidspunkt.

Som du råber i skoven får du svar! Tænk lidt over det, Arne.

> --
> mvh, A:\Feldborg

Med venlig hilsen

Erik Nielsen - Odense

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-12-07 06:40

"Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev Sun, 16 Dec 2007
22:12:49 +0100

>Som du råber i skoven får du svar! Tænk lidt over det, Arne.

Det er åbenbart helt forbigået din opmærksomhed, at jeg først kom ind i
tråden *efter* at flere andre direkte havde kritiseret din måde at
annoncere på.

Og at jeg hverken direkte eller antydningsvis har opfordret dig til at
stoppe. Men udelukkende opfordret dig til at følge almindelig skik og
brug med "samme emne i samme tråd".

Det ville jo også være en stor fordel for dem der gerne vil følge med i
anonceringerne. Idet de jo så altid ved, hvor de kan finde den nyeste
annoncering.

De ikke eksisterende holdninger og motiver andre vil pådutte mig finder
jeg ingen grund til at kommentere nærmere.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/