Switch security?
Fra : Towli

Dato : 15-12-07 12:33

Hej

Jeg undskylder hvis jeg blander begreberne lidt sammen og måske spørger dumt
(jeg kan ikke finde noget fornuftigt om det via Google...):
Hvis en switch skal køre noget port security (og sikre, at det ikke er en
ikke-velkommen mac adresse, der forsøger at sende), kan den vel ikke
samtidig benytte "cut-through" switching?
Kører en switch med port secutiry således fragment free eller
store-and-forward?
Er det noget vrøvl at spørge om ?

/T

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-12-07 15:51

On Sat, 15 Dec 2007 12:33:08 +0100, "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:

> Hvis en switch skal køre noget port security (og sikre, at det ikke
> er en ikke-velkommen mac adresse, der forsøger at sende), kan den vel
> ikke samtidig benytte "cut-through" switching?

Der er i dag i praksis ingen switche, der køre cut-through. Man kan
kun køre cut-through på en single-speed switch, ikke på en, der kan
køre 10/100 eller 10/100/1000.

-A

Fra : Towli

Dato : 17-12-07 20:13