ASP/ASPX?
Fra : naqibullah

Dato : 15-12-07 19:12

Hej hvad er forskellen mellem ASP og ASPX?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-12-07 23:27

On 15 Dec 2007 18:12:14 GMT, naqibullah <Naqibullah_rahimi@hotmail.com>
wrote:

>Hej hvad er forskellen mellem ASP og ASPX?

Begge dele er MS-ting, men den korte version:

..asp-filer er "klassisk ASP" - i praksis næsten altid ASP 3.0

- spørgsmål angående ASP stilles i denne gruppe

..aspx-filer er "ASP.Net" - et nyere system, som er en del af Microsofts
..Net-koncept, som opgså kan bruges til andet en Web-programmering.

- spørgsmål ang. .Net stilles i
dk.edb.programmering.dotnet

Hvad forskellen derudover er? Jeg er ikke særligt godt inde i ASP.Net,
men det er nyere, kan mere, kan bruge flere "sprog" osv.
Hvis du er helt blank og skal til at starte på noget, du vil bruge i
lang tid fremover, så er det nok ASP.Net, du skal vælge.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : naqibullah

Dato : 16-12-07 17:48

Hej Jørn Andersen og tak for svaret.

Fra : Michael Weber

Dato : 17-12-07 01:30

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse news:gmk8m3p94u5e64hvraatqiq3fq1e88e473@4ax.com...

> [...]
>

> .aspx-filer er "ASP.Net" - et nyere system, som er en del af Microsofts
> .Net-koncept, som opgså kan bruges til andet en Web-programmering.

Det kan man læse her :
http://en.wikibooks.org/wiki/Active_Server_Pages/Differences_between_ASP_3.0_and_ASP.NET

--
Med venlig hilsen/ Best Regards