Kobling på XT550 sætter sig
Fra : OleJ

Dato : 14-12-07 21:05

Hej NG

Min XT550 fik ny kobling fra KEDO sidste år, med lidt strammere fjedre og
siden er den stort set ikke blevet brugt. Men når den så en sjælden gang
bliver fundet frem, så kan man ikke koble ud, før man med lidt vold får den
til at slippe/glide. Derefter fungerer den upåklageligt indtil den har stået
stille igen. Sidste gang fyrede jeg den af i første gear mens jeg holdte den
i bremsen og trak koblingen og pludselig slap den. Hvad kan der være galt?

Mvh
Ole J

--
Tilføj mit fornavn forrest i mail adressen!

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-07 00:29

On Fri, 14 Dec 2007 21:04:41 +0100, OleJ wrote:

> [...]
> i bremsen og trak koblingen og pludselig slap den. Hvad kan der være galt?

Ester olie, (Motul, Silkolene), som har drukket vand. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Armand

Dato : 15-12-07 10:34

Orla Pedersen skrev:

> Ester olie, (Motul, Silkolene), som har drukket vand. :-/

Generelt vil det være olien der mistænkes i sådanne tilfælde, så at
skifte olie til en ganske almindelig low-tech, og frem for alt
anderledes end hidtidig, burde være en nærliggende reaktion :-|

Ved at lade motorcyklen stå på centralstøttebenet og varme op med første
gear indlagt og koblingen trukket kán koblingens varmeudvidelse
tilsammen med vibrationer og motorens pulserende gang gøre udslaget!

Nu ved jeg godt at XT'eren ikke har et centralstøtteben, men så er der
også et trick á: Finde rigeligt med plads hvor man kan skubbe den igang
i første og efterfølgende lukke hårdt op/i for gassen under kørsel i
lavt gear og med koblingen trukket - Indtil den "trækkes igennem"!

--
Armand.