neutralisering af gravhund
Fra : Poul & Solvejg

Dato : 14-12-07 06:54

Hvor gammel er en gravhund typisk før man kan foretage nævnte indgreb ?

Fra : lh

Dato : 14-12-07 07:49

"Poul & Solvejg" <nannashof@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor gammel er en gravhund typisk før man kan foretage nævnte indgreb ?

Du skriver intet om det er en han eller hunhund. Men en hunhund skal helst
have været i løbetid første gang og så to til tre måneder efter, så
hormonerne lige er faldet til ro. Min tæve skal steriliseres nu efter dette
forløb og hun er så blevet knapt et år. Hanhunde har jeg så aldrig haft og
ved ikke helt hvor gamle de helst skal være. Katte skal være omkring ½ år,
men om det er det samme med hunde, må være op til nogen der ved noget om
det.

lh

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-12-07 11:27

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> Du skriver intet om det er en han eller hunhund. Men en hunhund skal helst
> have været i løbetid første gang og så to til tre måneder efter, så
> hormonerne lige er faldet til ro.

Nogle dyrlæger anbefaler at man steriliserer før første løbetid.

Siri blev steriliseret på hendes 1 års fødselsdag og hun havde ikke
været i løbetid. Nu ved vi naturligvis ikke hvordan hun havde udviklet
sig, hvis hun havde været i løbetid, men vi har ingen problemer med
hende.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Poul & Solvejg

Dato : 15-12-07 16:34

Tak for jeres svar/deltagelse. For the record : det er en handhund :)