MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ikonerne ændre sig uden grund
Fra : C. Nielsen

Dato : 13-12-07 22:50

Jeg har nogle genveje på mit skrivebord, til nogle sider på nettet. Nu sker
der pludseligt det at ikonerne ændre sig afhængig af hvilken webside jeg har
besøgt sidst, så jeg kan ikke længere regne med at det lille billede ikon
passer til siden.
Er der en lille program-del som styrer disse ikoner som jeg måske er kommet
til at slette ?
Nogen der har et bud på hvordan jeg igen kommer til at kunne stole på at de
genveje jeg gemmer passer sammen billede/website.

Venlig hilsen
Charlotte

Fra : Max

Dato : 13-12-07 22:55

Hej

> Nogen der har et bud på hvordan jeg igen kommer til at kunne stole på
> at de genveje jeg gemmer passer sammen billede/website.

Hent en udgave at Tweak hos MS der passer til din windows version,
installer den og kør en repair på dine ikoner.

--
Mvh Max

Fra : C. Nielsen

Dato : 13-12-07 23:12

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> > Hej

> Hent en udgave at Tweak hos MS der passer til din windows version,
> installer den og kør en repair på dine ikoner.
Tak for dit svar, håber alligevel på lidt mere hjælp. Jeg har kigget hos MS
og jeg synes ikke jeg kan finde det du skriver, men kun noget der hedder
Tweak MCE Power Toy - er det det du mener ? Jeg ved heller ikke lige hvodan
en repair på ikonerne fungere.
Jeg har windows XP version 2002 SP2.

Venlig hilsen
Charlotte

Fra : Max

Dato : 13-12-07 23:29

Hej Charlotte

> hos MS og jeg synes ikke jeg kan finde det du skriver, men kun noget
> der hedder Tweak MCE Power Toy - er det det du mener ? Jeg ved

Ja, download og installer det.

> heller ikke lige hvodan en repair på ikonerne fungere.

Start Tweak i kontrolpanelet, vælg det fane blad der hedder "Repair"
og vælg at "Rebuilde Icons", så kikke programmet på alle dine
genveje og sætter de rigtige iconer på.

Ud over dette kan Tweak mange andre ting som man kan have
gavn af, bl.a. kan den sættes til at huske sidste bruger så en
maskine kan startes uden input.

--
Mvh Max

Fra : C. Nielsen

Dato : 14-12-07 00:05

> Hej Charlotte
> Ja, download og installer det.

Ok , det har jeg gjort nu.

> Start Tweak i kontrolpanelet, vælg det fane blad der hedder "Repair"
> og vælg at "Rebuilde Icons", så kikke programmet på alle dine
> genveje og sætter de rigtige iconer på.

OK. Tak for den mere udførlige forklaring. - så langt så godt - programmet
har reuilde'et og flyttet rundt med alle ikonerne på skrivebordet , men det
er de ikke blevet mere rigtige af.
Det er som om at hvis jeg besøger et websted , så får det næste jeg klikker
på det første steds ikon, i stedet for sit eget og sådan bliver det ved.
Teksten under ikonet ændre sig ikke, kun billedet. Det er også i IE7 at de
små icons i foretrukne kan skifte for det samme websted - det ser altså lidt
mærkeligt ud når google pludseligt har et en grøn blomst som icon.
Er der andet jeg kan prøve ?

Venlig hilsen
Charlotte

Fra : kep

Dato : 14-12-07 00:34

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> IE7 at de små icons i foretrukne kan skifte for det samme websted - det
> ser altså lidt mærkeligt ud når google pludseligt har et en grøn blomst

Prøv at Søg på "icon cache" og slet den - den bliver gendannet ved genstart
Der skal være Flueben i "Søg i skjulte filer og mapper".
Måske det er løsningen.

Fra : Max

Dato : 14-12-07 19:51

Hej Lotte

> Det er også i IE7 at de små icons i foretrukne kan skifte for det
> samme websted - det ser altså lidt mærkeligt ud når google pludseligt
> har et en grøn blomst som icon.
> Er der andet jeg kan prøve ?

Kedeligt at det ikke løste dit problem, jeg kender ikke lige andre
løsninger, men jeg kan se at andre er i fuld gang med at komme
med gode forslag, så jeg håber du får løst dit problem.

--
Mvh Max

Fra : Ole C

Dato : 14-12-07 00:02

C. Nielsen skrev blandt andet:

> Tak for dit svar, håber alligevel på lidt mere hjælp. Jeg har kigget
> hos MS og jeg synes ikke jeg kan finde det du skriver, men kun noget
> der hedder Tweak MCE Power Toy - er det det du mener ?

Det er TweakUI du skal have fat i - et af Microsofts Power Toys:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

--
vh
Ole C

Fra : C. Nielsen

Dato : 14-12-07 00:09

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er TweakUI du skal have fat i - et af Microsofts Power Toys:
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Tak. Det er også det jeg fandt. Det første jeg nævnte kunne kun fungere med
Windows media center 2005, fik jeg besked på da jeg prøvede at downloade
det, så jeg ledte videre og fandt TweakUI - til XP

Venlig hilsen
Charlotte