kartotek eller lignende
Fra : Jonne

Dato : 13-12-07 11:19

Jeg vil design et kartotek i Access for opbevaring af FT'er og kopier af
kirkebøger fra Arkivalieonline.

Jeg har ellers BK6 som jeg er meget glad for, men kartoteket skal være et
supplement.

Jeg vil høre om nogen der noget lignende eller nogen forslag til et design ?

JB

Fra : Henning Christensen

Dato : 13-12-07 16:40

Jeg bruger et meget simpelt system.
En mappe, der hedder Kirkebøger, en undermappe for hvert sogn og en
under-undermappe for hver kirkebog.
Det samme bruger jeg for FT, hvor under-undermappen indeholder FT-året.
Der kan i visse situationer være forhold, der gør, at dette system ikke
virker. Så må man bruge fantasien.

Venlig hilsen
Henning

Fra : Jonne

Dato : 13-12-07 19:49

1000 tak for svaret

Jeg er ved at lege lidt med Access og vil slå to flue med et smæk da min
interesser også er slægtsforskning,
jeg vil lave det på samme måde som du beskriver. men i Access.
For i Access bliver det integreret i en fil,
man kan sortere og søge m.m.

JB