Rygestoppiller.
Fra : Inge

Dato : 13-12-07 15:19

Hej
Jeg vil spørge om nogen her har prøvet rygestoppiller, enten Zyban eller
Champix, hvis ja hvad er så deres erfaringer mht. effekt og evt.
bivirkninger.

Jeg har læst på nettet om bivirkningerne, men vil gerne vide om det er meget
slemt og i det hele taget alt hvad I måtte have af personlige erfaringer.

Jeg har forsøgt alle andre muligheder, men efter kort tid sidder jeg i
fælden igen og jeg kan godt mærke at jeg ikke har det godt med at ryge, men
har altså svært ved at lade være. Så jeg håber nogen vil dele deres
erfaringer her.

mvh
Inge

Fra : Ulvir

Dato : 13-12-07 15:55

Jeg har brugt Champix for at komme af med smøgerne. Og er stadigvæk røgfri
efter et halvt år. De fjernede lysten til tobak- simpelthen. Eneste
bivirkning som sådan var en meget livlig drømmeaktivitet. Næsten (men kun
næsten) for meget af det gode. De er dyre- men absolut et forsøg værd.
Man skal selvfølgelig være motiveret. Held og lykke!

Ulvir.

Fra : Inge

Dato : 13-12-07 19:16

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (men kun næsten) for meget af det gode. De er dyre- men absolut et
> forsøg værd. Man skal selvfølgelig være motiveret. Held og lykke!

Hej og tak for svaret.
Jeg synes det lyder meget lovende. Jeg var mest nervøs for evt. kvalme og
svimmelhed, det med drømmene er jeg ikke så bange for (tror jeg nok). Jeg
har ved tidligere kortvarige rygestop oplevet at have livlig
drømmeaktivitet, altså osse uden pillerne. Så jeg glæder mig til at kvitte
slaveriet.

mvh
Inge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-12-07 23:33

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> har altså svært ved at lade være. Så jeg håber nogen vil dele deres

Jeg har ikke selv prøvet dem, men har snakket med et par andre, som
fortalte, at de var tæt på at tage livet af dem...

Måske lidt overdrevet, men de ville på ingen måder anbefale dem.

Selv brugte jeg det middel, som jeg var bedst kendt med.... nemlig
cigaretter, og er selv røgfri på 7'ende år, efter ca 35 år, med ca 20
cigaretter om dagen. At bruge cigaretter, foregår på den måde... At trække
den så langt du kan... Så tænde en smøg... to til tre sug... Skod så smøgen,
og så ellers forfra, og forfra, indtil du ikke længere har brug for at tænde
smøger mere.... Jeg er selv forbavset over, så let det var.... Som
hovedregel, kan man sige... Du kan ikke stoppe med at ryge, når du ingen
smøger har... For bare tanken om, du ingen har... Styrker lysten til en, med
mindst 500%.

M.V.H....Benny..

Fra : Inge

Dato : 16-12-07 13:32

Tak for svarene til alle.

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke selv prøvet dem, men har snakket med et par andre, som
> fortalte, at de var tæt på at tage livet af dem...

> Måske lidt overdrevet, men de ville på ingen måder anbefale dem.

Hvordan? fortæl, fortæl ...

> [...]
> hovedregel, kan man sige... Du kan ikke stoppe med at ryge, når du ingen
> smøger har... For bare tanken om, du ingen har... Styrker lysten til en,

Den metode kender jeg godt, men det har jeg desværre heller ikke kunnet
gennemføre. Jeg har prøvet alle nikotinerstatninger, men efter kort
tid(=nogen uger) er jeg på den igen. Så måske er det slet ikke nikotinen der
er den værste afhængighedsskaber, men nogen af de mange tilsætningsstoffer.
Jeg har før tænkt at de burde lave "økologiske" cigaretter, og blevet slemt
til grin over min idé, men nu kan det være lige meget, for på tirsdag skal
jeg til lægen og have en recept. Pillerne er godt nok dyre, men det er jo
heller ikke gratis at ryge.

mvh
Inge

Fra : KS

Dato : 14-12-07 07:34

mun hustru brugte zyban i 70 dage ud af beholdningen på 90 dage... nu her
15mdr senere har hun ikke røget og lysten til det er også stort set væk....
Jeg selv fik akupunktur i 1990 og har heller ikke røæget siden...

Fælles for alle tiltag er at du skal være motiveret!!!

Held og lykke med et røgfrit liv
mvh
Kenneth