Fordel med server bridge?
Fra : nielsen.steen@gmail.~

Dato : 13-12-07 02:50

Jeg har en række servere (HP360 G5), fx en Exchange 2003 med to
netkort. Jeg bruger i øjeblikket kun det ene. Vil der være nogen
(performance) fordel ved at forbinde de to netkort i en bridge (kan
gøres nemt i Windows server 2003) og sætte begge kabler i samme
switch? Serveren vil stadig kun have én fast IP, som sættes på MAC
bridge miniport, som den hedder i server 2003. Eller er det spild af
krudt?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-12-07 11:26

"nielsen.steen@gmail.com" <nielsen.steen@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> switch? Serveren vil stadig kun have én fast IP, som sættes på MAC
> bridge miniport, som den hedder i server 2003. Eller er det spild af

Det kommer an på hvad maskinen laver og hvilket trafikmønster den har. Er
det ene netkort overhovedet belastet?

--
Bjarke Andersen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-12-07 16:20

nielsen.steen@gmail.com wrote:

> [...]
> switch? Serveren vil stadig kun have én fast IP, som sættes på MAC
> bridge miniport, som den hedder i server 2003. Eller er det spild af

Hvis du i perioder har brug for at overføre mere data end der kan puttes
gennem en enkelt ethernet port kan du bonde/trunke/... dem og få dobbelt
båndbredde mellem server og switch, men det kræver switchen understøtter
det.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.