SQL select med datediff
Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 13-12-07 18:40

Hej NG

Jeg er ved at lave en statistik side over en logind tabel fra en
SQL database. Men datediff funktionen kan jeg ikke få til at
virke.

Jeg har skrevet følgende:
strSQL = "Select * from loginstatistik WHERE DateDiff(d, LSTid,
Date()) < 20"

LSTid indeholder datoen, feltet er sat til dato og tid.

Jeg får følgende fejlmelding:
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.1.21-log]You have an error in
your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL
server version for the right syntax to use near ' Date()) < 20'
at line 1

Jeg har prøvet en masse, men intet virker :-/

Håber der er nogle der kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-07 21:48

"Tonni Rasmussen" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> server version for the right syntax to use near ' Date()) < 20'
> at line 1
>
> Jeg har prøvet en masse, men intet virker :-/

Kender ikke lige mysql...
Men prøvede at google...
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html#function_datediff
Så vidt jeg lige kunne se, har du "d," for meget...
Din sql skal nok se således ud...

strSQL = "Select * from loginstatistik WHERE DateDiff(LSTid, Date()) < 20"

Bjarne

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 14-12-07 13:26

Hej Bjarne, tak for hjælpen

> strSQL = "Select * from loginstatistik WHERE DateDiff(LSTid, Date()) < 20"
Jeg har fået det til at virke, men det ser ikke kønt ud, kan det skrives bedre?

Koden ser nu sådan ud:
strSQL = "Select * from loginstatistik WHERE DateDiff('" & Year(Date()) & "-" &
Month(Date()) & "-" & Day(Date()) & "',LSTid) < 20"

Hvis jeg bare nøjes med at skrive Date() eller Now() Vælger den 0 poster.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-12-07 22:15

Tonni Rasmussen wrote:

> Hvis jeg bare nøjes med at skrive Date() eller Now() Vælger den 0
> poster.

Kunne være du skal ty til manualen?
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html

Du kan evt prøve med SYSDATE() eller UTC_DATE()

- Peter / der intet kender til syntaxen i mySQL

--
Hi! I'm a .signature *virus*!