Fil Navn ASP smart upload?
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-07 17:12

Hej,

Med koden herunder kan brugere gemme filer på serveren, der skal først
indtastes en beskrivelse og et filnavn uden speciale karakterer og
mellemrum, disse oplysninger gemmes i en database, og derefter skal brugeren
med HTML formen gennemse, vælge og uploade den lokale fil til serveren.
Desværre gemmer scriptet filen med navnet fra brugerens PC, hvordan kan jeg
gemme filen med det navn der er indtastet og gemt i databasen, elle
sammenligne databasens navn med det navn som HTML formen sender til
upload.asp?

HTML form kode:
<form method="post" action="upload.asp" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="file1" size="50"><br>
<input type="submit" value="Upload">
</form>

upload .asp:
<%' Variables
Dim mySmartUpload, intCount
' Object creation
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
' Upload
mySmartUpload.Upload
' Save the file(s) with their original names in a virtual path of the web
server
intCount = mySmartUpload.Save("../../../files/fileDB")%>

M.v.h.
Henning

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 13-12-07 19:26

Henning Smed wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> gemme filen med det navn der er indtastet og gemt i databasen, elle
> sammenligne databasens navn med det navn som HTML formen sender til

Du kan bruge kommandoen
file.SaveAs()

Så har du mulighed for selv at navngive.

Jeg har en hel side med kode jeg selv bruger, så bare skriv igen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-07 16:42

"Tonni Rasmussen" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan bruge kommandoen
> file.SaveAs()

Tak for dit svar jeg prøver med SaveAs, men det bliver ikke før midt i næste
uge, harddisken på den maskine der kører siden 'stod af' i nat så jeg venter
på en ny.

> Så har du mulighed for selv at navngive.
>
> Jeg har en hel side med kode jeg selv bruger, så bare skriv igen.

Tak for tilbudet du kan forvente at høre fra mig.
God weekend
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-07 16:06

"Tonni Rasmussen" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan bruge kommandoen
> file.SaveAs()

Hej Tonni,
Jeg har i dag afprøvet koden på en anden server.

hvis jeg bytter koden:
intCount = mySmartUpload.Save("../../../files/fileDB")

med:
intCount = mySmartUpload.files.item(1).saveAs("../../files/fileDB/test.jpg")

Kan jeg gemme filen med et andet navn.

Tak for hjælpen
Henning