skæv fælg
Fra : p.jarnbak

Dato : 13-12-07 02:51

Er der nogle der har en addresse på et firma der kan rette en skæv fælg op.
Det skal helst være i/på (nord)sjælland.
m.v.h Palle.

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 13-12-07 11:09

> Er der nogle der har en addresse på et firma der kan rette en skæv fælg
op.
> Det skal helst være i/på (nord)sjælland.
> m.v.h Palle.

Hej Palle.
Kigger du ikke efter hvor du kører..(-:
En google søgning siger at der ligger en i Ringsted som skulle være ok.
Den bedste adresse jeg kan finde er:
Fælg Teknik
Mellem Broerne 16 eller 18
4100 Ringsted
29784297 (Er ikke sikker på nummeret)
Mvh
Rasmus H (Husqvarna TC 610 nightriderstyle)

Fra : p.jarnbak

Dato : 14-12-07 15:10

"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> wrote in message
> [...]
> 29784297 (Er ikke sikker på nummeret)
> Mvh
> Rasmus H (Husqvarna TC 610 nightriderstyle)

Takker mange gange.Jeg ser normalt efter hvor jeg kører,men der er meget
at se efter på ring 3 motorvejen for tiden og tæt trafik så jeg overså en
flise.
Det gav en blød bule i fælgkanten(dækket var imellem flise og fælg) hvilket
gør at mcèn ryster kraftigt over 140 km/t.En brugt fælg er ikke en garanti
for en lige fælg, da mcèn (bmw k1100)er kendt for at have bløde fælge der
nemt bliver skæve,så jeg kan ligeså godt få min egen oprettet.
God Jul
Palle.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 13-12-07 11:11

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har en addresse på et firma der kan rette en skæv fælg
> op.
> Det skal helst være i/på (nord)sjælland.
> m.v.h Palle.

Du er ikke særligt meddelsom!

Drejer det sig om en MC fælg eller en til bil?

Er den med eger eller er det en alufælg?

Hvordan er den skæv?

Bo

Fra : Moller

Dato : 13-12-07 13:41

Bo Rasmussen wrote:

> Er den med eger eller er det en alufælg?

Arg Bo, det er ik præcist nok, jeg køre f.eks. med Alufælge med Eger
;) såååå... og så er der magnesiumfælge, carbonfælge, stålfælge osv.... og
hvis man tænker sig om, så er det nok samme sted man kommer ;) nemlig til
et værksted der kan rette fælge op.

At så spørge om det er til bil eller MC... det er lidt langt ud, da man
kun spørg om MC herinde ;)

VH
Moller
P.S. Den i ringsted er nok bedste bud.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 13-12-07 14:22

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et værksted der kan rette fælge op.
>
> At så spørge om det er til bil eller MC... det er lidt langt ud, da man

Præcis nok ??

Afhængigt af fælgen, er der forskellige bud på hvem, der kan rette den, og
JA, jeg var næsten godt klar over, at det
drejer sig om en MC-fælg.

En almindelig gammeldags forkromet stål eger-fælg kan den lokale cykelsmed
sikkert ordne.

Og JA Dem i Ringsted er en mulighed.

Fælgsmeden i Ringsted: 29 78 42 97
Steve Steiger i Haraldsted: 20 70 42 16

Mener at have hørt, at der også ligger en i Helsingør, men kunne ikke lige
finde noget.

Bo

Fra : JimR

Dato : 13-12-07 20:25

"Bo Rasmussen" <bo@-FJERN-ChipsAway-Roskilde.dk> wrote in message

> [...]
> Steve Steiger i Haraldsted: 20 70 42 16
>
> Mener at have hørt, at der også ligger en i Helsingør, men kunne ikke lige

Steve ER Fælgsmeden, samme person

Han har lige rettet to alufælge til min bil og det virkede bare - 500 kr pr.
fælg + den lange tur i bil (jeg er også fra nsj)

Der lå flere MC fælge dernede så det gør han også.

JimR

Fra : Armand

Dato : 13-12-07 19:57

p.jarnbak skrev:
> Er der nogle der har en addresse på et firma der kan rette en skæv fælg op.
> Det skal helst være i/på (nord)sjælland.

Jeg tror sgu'tte at jég turde køre med en rettet (støbt) aluminiums-fælg :-|

--
Armand.

Fra : JimR

Dato : 13-12-07 20:26

> Jeg tror sgu'tte at jég turde køre med en rettet (støbt) aluminiums-fælg
> :-|
>
> --
> Armand.

Man skal i hvert fald overveje at forlade rummet mens han angriber fælgen
med en stor blyhammer...

JimR

Fra : Bongo

Dato : 13-12-07 21:29

> Man skal i hvert fald overveje at forlade rummet mens han angriber fælgen
> med en stor blyhammer...
>
> JimR

Hvad er en gennemsnitlig pris for en ny fælg, f.eks en mellemklasse uden den
store hurlumhej?

Vh Bongo

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 14-12-07 00:02

> Jeg tror sgu'tte at jég turde køre med en rettet (støbt) aluminiums-fælg
> :-|

Nææ, a´ sku´ heller ikke nyde noget.
Med mindre det er en meget speciel fælg, skulle det vel kunne lade sig gøre,
at finde en brugt hos en af de efterhånden mange "huggere" eller på e-bay.

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-07 11:08

On Fri, 14 Dec 2007 00:02:26 +0100, Jens Meldgaard wrote:

> Nææ, a´ sku´ heller ikke nyde noget.

Heller æ her :-/ omend en fornuftig varmebehandling inden retningen nok
kunne gøre alu'en blød. Men hva'så bagefter ?

Hvilket minder om en diskussion jeg havde med en sand guro i materialer, om
de dengang fremstormende aluminiumstel til motorcykler. Begge var vi
bekymrede for aluminiums egenskab af selvhærdende over tid, og muligheden
for revner i disse alu-stel over tid. Nu har tiden jo vist at det faktisk
går ganske udmærket generelt, velnok hjulpet af de generelt meget
overdimensionerede profiler, og støbninger, der indgår i stellene. Dette
lige dele dikteret af kravene om stelstivhed, og "pop udseende". Men i
selvsamme periode har mc-hjul mistet mere og mere materiale og man
kunne frygte at vi dér bevæger os på grænserne.....

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Armand

Dato : 14-12-07 18:43

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> for revner i disse alu-stel over tid. Nu har tiden jo vist at det faktisk

Aluminium har været brugt til såvel fly som skibsbygning i over et halvt
hundrede år.
Privatflyet Cessna 150 er fra den periode jeg brugte til at blive gammel
nok til at få kørekort, og mange af dé er da stadig på vingerne, så helt
sprødt kan alu vel ikke blive med tiden :-/

> Men i selvsamme periode har mc-hjul mistet mere og mere materiale
> og man kunne frygte at vi dér bevæger os på grænserne.....

De spinkleste fælge bliver, i modsætning til den traditionelle
støbeproces, smedet/presset hvilket foregår med et helt anderledes rent
aluminium med en anderledes styrke, som forstærkes af smedeprocessens
ubrudte materialestruktur, så jeg regner ikke med at det bliver ringere
end den første fælgserie på BMW K100 (der i stor stil knækkede eger = )

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-12-07 20:36

Armand skrev:

> ubrudte materialestruktur, så jeg regner ikke med at det bliver ringere
> end den første fælgserie på BMW K100 (der i stor stil knækkede eger = )

Har de også haft problemer?. Jeg ved at der var på de første R100. Og de
har vel ikke ligefrem gentaget succesen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 14-12-07 21:07

Ib Jakobsen skrev:

> Har de også haft problemer?. Jeg ved at der var på de første R100. Og de
> har vel ikke ligefrem gentaget succesen.

Husker sagen fra omtale i MOTORRAD, samt fra en kammerat hvis K100 var
den første K-model jeg har set, og som forøvrigt var en mandagsmodel af
rang og slet og ret endte i kælderen efter et par frustrerende år

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-12-07 21:46

Armand skrev:

> Husker sagen fra omtale i MOTORRAD, samt fra en kammerat hvis K100 var
> den første K-model jeg har set, og som forøvrigt var en mandagsmodel af
> rang og slet og ret endte i kælderen efter et par frustrerende år

Mener nu stadig at politiet havde bøvl med R100. Prøv lige at dyrke
priser på '83 og '84 af K100 på mobile.de. De er sjovt nok som regel
meget dyrere en senere årgange, selv de har diverse sygdomme.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 15-12-07 10:14

Ib Jakobsen skrev:

> Mener nu stadig at politiet havde bøvl med R100. Prøv lige at dyrke
> priser på '83 og '84 af K100 på mobile.de. De er sjovt nok som regel
> meget dyrere en senere årgange, selv de har diverse sygdomme.

Det er vel sandsynligt at samme årgange har haft samme fælg-design :-/

Jeg har lige billed-surfet kort men kan sq'tte finde eksempler på dét
fælgdesign jeg har på nethinden: á hver eger deltes som et Y før
fælgkontakt!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-07 10:51

Den her ? http://www.mp-motorcykler.dk/mcer/3870.htm

Fra : Armand

Dato : 15-12-07 10:57

Orla Pedersen skrev:

> Den her ? http://www.mp-motorcykler.dk/mcer/3870.htm

Nej, dét er som jeg også har surfet mig frem til. Min erindring går på
et ekstra Y kort inden fælgkontakten!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-07 11:18

On Sat, 15 Dec 2007 10:56:39 +0100, Armand wrote:

> Nej, dét er som jeg også har surfet mig frem til. Min erindring går på
> et ekstra Y kort inden fælgkontakten!

Jeg har kun kigget løseligt, men måske kan Du finde fælgene her.

http://www.bmbikes.co.uk/bmwmodels.htm

Fra : Armand

Dato : 15-12-07 11:42

Orla Pedersen skrev:

> Jeg har kun kigget løseligt, men måske kan Du finde fælgene her.
>
> http://www.bmbikes.co.uk/bmwmodels.htm

Nej!
Hvis ikke at det er fordi at ombytning og deraf fjernelse fra markedet
har formået helt at slette alle spor af de famøse fælge (og alligevel
skulle de jo stadig figurere i de tidligste reklamer), tenderer jeg til
at miste troen på min erindring i denne sag

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 15-12-07 11:48

Armand skrev:

> [...]
> skulle de jo stadig figurere i de tidligste reklamer), tenderer jeg til
> at miste troen på min erindring i denne sag

Hvad Google ikke kan klare kan Ebay!

http://i21.ebayimg.com/04/i/000/cb/f3/1aba_1.JPG

Der dog er fra an R80RT (á Ib's indbud); men når man kigger på designet
kán Y'et jo fint være skjult bag skiverne på billederne af de tidlige
K-modeller jeg hidtil har fundet :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-07 11:59

On Sat, 15 Dec 2007 11:48:25 +0100, Armand wrote:

> Der dog er fra an R80RT (á Ib's indbud); men når man kigger på designet
> kán Y'et jo fint være skjult bag skiverne på billederne af de tidlige
> K-modeller jeg hidtil har fundet :-/

Jamen, det er jo nøjagtig den samme som jeg linkede til

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-12-07 16:38

Orla Pedersen skrev:

> Jamen, det er jo nøjagtig den samme som jeg linkede til

Jeg er nu rimelig sikker på at det var på de gamle R-modeller fælgene
knækkede på. Kan huske at man tænkte de holder ikke. Men mon ikke vores
politimotorcykel guru kan bringe lidt på banen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 15-12-07 17:07

Ib Jakobsen skrev:

> Jeg er nu rimelig sikker på at det var på de gamle R-modeller fælgene
> knækkede på. ...........

Designet er åbenlyst det samme på såvel K som R -modellerne, og mon ikke
at fejlen fulgte et oprindeligt svagt design eller en serie
fejlstøbninger, som monteredes over én kam på samme (tidlige) årgange :-/

> Men mon ikke vores politimotorcykel guru kan bringe lidt på banen.

Jo, bring endelig eksperterne ind i debatten!

--
Armand.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 15-12-07 19:45

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
Orla Pedersen skrev:

> [...]

knækkede på. Kan huske at man tænkte de holder ikke. Men mon ikke vores
politimotorcykel guru kan bringe lidt på banen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det mener jeg også du har ret i. Jeg kan godt huske at jeg tænkte:
Det der er godt nok spinkelt, men de sender vel ikke noget på markedet
der ikke er testet.
Så vidt jeg husker er det dem her:

http://www.bmbikes.co.uk/photos/specphotos/r100.jpg
og dem her
http://www.bmbikes.co.uk/photos/specphotos/r80rt.jpg
mvh Jens
Sydals

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-12-07 20:38

Jens Meldgaard skrev:

> Så vidt jeg husker er det dem her:
>
> http://www.bmbikes.co.uk/photos/specphotos/r100.jpg
> og dem her
> http://www.bmbikes.co.uk/photos/specphotos/r80rt.jpg

Det er lige præcis dem der sidder på de første af de gamle R-modeller.
Jeg ved ikke om Armand mener de også sidder på K-modellerne?. For det
gør de ikke. Men dem her kan godt ligne dem på de første K-model:

http://www.bmbikes.co.uk/photos/photophotos/r80rtmono.jpg

Men se lige hvad jeg fandt:

http://www.bmbikes.co.uk/photos/recallphotos/front%20wheel%20recall%20memo.jpg

Ps. Jeg købte på et tidspunkt nogle brugte stumper af en i det område.
Er det noget noget du beskæftiger dig med?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-07 00:29

On Fri, 14 Dec 2007 18:42:39 +0100, Armand wrote:

> [...]
> nok til at få kørekort, og mange af dé er da stadig på vingerne, så helt
> sprødt kan alu vel ikke blive med tiden :-/

Joe, og snakken var da også efter at vi havde skiftet stortset alt alu'en,
(kølekapper mm.), omkring motoren på,... ta-daa en 150'er :-/ Motoren er
ellers ophængt i stål langt ind i fuselagen.