Kalender-Quizzen #12
Fra : Armand

Dato : 12-12-07 19:53

Halvt om halvt på opfordring: Et ægte DFM-surfspørgsmål:

I en tråd her på gruppen fik man engang debatteret sig til hvad der er
grunden til at der findes to forskellige længder af forgaffel-fjedre til
Yamaha RD 350 YPVS!

Dagens spørgsmål er:
Hvad ér årsagen dertil?

Husk: Svar direkte til mig og ikke på gruppen hvor andre kan lure svaret
og "skrive efter"!

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 12-12-07 21:13

Armand wrote:
> [...]
>
> Dagens spørgsmål er:
> Hvad ér årsagen dertil?
>
> Husk: Svar direkte til mig og ikke på gruppen hvor andre kan lure

Nu har jeg fulgt dine spørgsmål her på det sidste - og jeg var ikke klar
over at der fandtes så store MC-nørder

Jeg synes selv at jeg er skrap til almen viden om mc, men jeg må indrømme at
du har en enorm viden, hvor jeg slet ikke kan være med - Respekt Armand.

Keep up the good work

/ Per

Fra : Armand

Dato : 12-12-07 21:56

Per skrev:

> Nu har jeg fulgt dine spørgsmål her på det sidste - og jeg var ikke klar
> over at der fandtes så store MC-nørder

Nørder findes overalt!

> Jeg synes selv at jeg er skrap til almen viden om mc, men jeg må indrømme at
> du har en enorm viden, hvor jeg slet ikke kan være med - Respekt Armand.

Rolig nu!
Du kunne vel også skrive dig en snes interessante detaljer bag øret
igennem sæsonen, for derefter at formulere dem til drilske spørgsmål!
Jeg har så snart 30 års intens mc-interesse, samt lidt teknisk tæft at
formulere løs af
Som det gjorde sig gældende for sidste års "Store DFM-Quizz", har det i
år også gjort sig gældende at nogle svar har udviklet sig udover min
forudfattede mening, hvilket ingen umiddelbart tænker over i befibbelse
over spørgsmålene

Og læg så forøvrigt mærke til at der ikke er faldet så meget som ét
eneste chopper/costum/cruiser -spørgsmål endnu!
Dét er ikke en tilfældighed, for netop dét hjørne er tilsammen med HD
helt sorte pletter i min viden Så sid ikke resten af December og
vent på et sådant spørgsmål :-|

> Keep up the good work

Will do!

--
Armand.

Fra : Perminator

Dato : 13-12-07 23:03

Hej Armand

> [...]
> Dét er ikke en tilfældighed, for netop dét hjørne er tilsammen med HD helt
> sorte pletter i min viden Så sid ikke resten af December og vent på et

Ja Chopperne og hvad deraf følger er også efter min mening mindre
interssant.
Kommer der historiske spørgsmål, fx om første kardan, hvornår oplagte
udstødniger blev mode (første?) osv.
Jeg er måske selv mere historisk-teknisk interesseret, og de meget
spidsfindige videns / mærkespecifikke fra firserne -spørgsmål hægter mig af.
Jeg synes at din quizz er god, og et godt initiativ, men den er ret smal, og
dermed nørdet. Det er derfor forudsigeligt, i hvilken kreds der bliver
fundet en vinder.
Men ingen tvivl om at vinderen er meget vidende.
Måske kunne vi til næste år lave en quizz-gruppe, med henblik på at lave en
lidt bredere quizz. Det er kun et meget ydmygt spørgsmål, fordi det er
slet ikke tanken at tage initiativet bort, men måske indkassere et større
antal svar, og dermed kunne kåre en bredere kvalificeret vinder?
Bedste hilsener
Per Misser

Fra : Armand

Dato : 14-12-07 17:34

Perminator skrev:

> .....Jeg synes at din quizz er god, og et godt initiativ, men den er ret smal, og
> dermed nørdet. Det er derfor forudsigeligt, i hvilken kreds der bliver
> fundet en vinder.

HÆ! Tag den drenge
om det tegner, har du dog ikke uret!

> [...]
> slet ikke tanken at tage initiativet bort, men måske indkassere et større
> antal svar, og dermed kunne kåre en bredere kvalificeret vinder?

Under konstruktionen af "Den Store DFM-quizz" bad på samme måde om
support til såvel inspiration som bredde-forøgelse; men det var meget
småt med indkomne tips dengang

Derved at jeg ikke har patent på MC-quizz' (og tro mig: Jég ville skam
også gerne være med "fra den anden side"!), står det enhver frit træde
ind med noget lignende; men det er ikke ligefrem sådan at folk maser sig
ind med alternativer, så det forbliver vel på indeværende nørdede plan

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 14-12-07 02:49

> [...]
> Dét er ikke en tilfældighed, for netop dét hjørne er tilsammen med HD
> helt sorte pletter i min viden Så sid ikke resten af December og

Sikke en skuffelse,jeg troede at du vidste alt om tohjulede motoriserede
køretøjer,og så smider du den her " bombe" !

Mvh

Steen