Info om Honda MVX 250F 1983
Fra : km

Dato : 12-12-07 19:14

Hej DK.fritid

Jeg har anskaffet en Honda MVX250F-har været inde på nettet ---det er ikke
meget der står om den ,kunne godt tænke mig lidt info
om den ----hvad olie skal der på gearkassen-
dysser i kaburatoren det bedste ville være en manuel da der er en mislyd jeg
skal have undersøgt ,er der nogen der har et gemmenskåret billed af motoren
ville jeg være glad for det (alt har Interresse )
God jul hilsen Nisse 1948

Fra : Armand

Dato : 12-12-07 19:35

km skrev:
> [...]
> om den ----hvad olie skal der på gearkassen-
> dysser i kaburatoren det bedste ville være en manuel da der er en mislyd jeg

Totagger med mislyd!?
Stempler og/eller ringe er på det nærmeste servicestumper på så'en en
totagger og slidte/knækkede stempelringe laver en uhyggelig (for den der
før har oplevet den økonomiske smerte) lyd =

--
Armand.

Fra : km

Dato : 13-12-07 02:48

Fra : Armand

Dato : 13-12-07 19:52

km skrev:

> Armand.Tak for svaret Men jrg tror ikke det er knækkede stempelringe da
> kompresionen er den samme på de 3 cyl.

På den anden side ér stempler, som jeg skrev, nærmest en servicedel, og
på totaggere er det såre simpelt at løfte topstykkerne for at inspicere
cylinder-overfladerne, hvilket jeg så absolut vil anbefale dig på den
nykøbte model med ukendt hidtidig brug/vedligeholdelse :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-07 22:28

> På den anden side ér stempler, som jeg skrev, nærmest en servicedel, og
> på totaggere er det såre simpelt at løfte topstykkerne for at inspicere
> cylinder-overfladerne,

Jeps men det er tit billigere at tage cylinderen af, hvis cylindrene er
løse, så skal der kun en ny papirpakning i bunden i stedet for at skulle
skifte toppakningen,

Poul B-H

Fra : Kristian Bundgaard

Dato : 12-12-07 21:19

km skrev:
> [...]
> skal have undersøgt ,er der nogen der har et gemmenskåret billed af motoren
> ville jeg være glad for det (alt har Interresse )

Tillykke med koebet :)
Jeg ligger inde med en manual, men kan ikke umiddelbart se hvilken olie
der skal paa...
Vil helst ikke af med manualen da jeg selc stadig har cyklen, og ikke
har noget som helst paa ryggraden endnu :)
Men vil self gerne hjaelpe det bedste jeg kan.
Tror selv jeg har normal motorolie i?

Fra : Armand

Dato : 12-12-07 22:05

Kristian Bundgaard skrev:

> Jeg ligger inde med en manual, men kan ikke umiddelbart se hvilken olie
> der skal paa...
> Tror selv jeg har normal motorolie i?

Hvilket også er det der skal til!
I modsætning til firetaktere er det kun kobling og gearkasse der smøres
med motorolien, og altså ikke tryklejer og cylinder. Så almindelig
SAE30-olie skulle kunne gøre det hvis man kun kører i den lune del af
året, men gængs motorolies multigrade-egenskaber (á relativt tyndere som
kold og forholdsvis tykkere som varm) vil nok være fornuftigere med de
temperaturer der, ikke mindst i ydersæsonerne, forekommer under vores
himmelstrøg!
Som en kuriøsitet kan jeg nævne at til de YSR80 racere som vi bl.a.
benytter i det lokale ungdoms-RR projekt virker både gearkassen og
koblingen nedre med det relativt tynde syntetiske 80/90 gearolie, som
ellers er beregnet til bagtøj og andet geardrev

--
Armand.

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 13-12-07 14:50

"km" <oz1dlp@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skal have undersøgt ,er der nogen der har et gemmenskåret billed af
> motoren ville jeg være glad for det (alt har Interresse )

Det er en sjælden fugl du har fundet dig der værkstedsmanualer er der
kun den originale Honda at få, og endda på japansk!!
(det var i hvertfald hvad jeg fik at vide i 2001 da jeg havde min)
Olien er såmænd nem nok, det skal bare være 10W40

--
Mvh/regards Claus Ruglund Jakobsen
ZRX1200R '07 - Audi 80 1.8E '88 +mz etc etc

Fra : Richard

Dato : 14-12-07 17:23

Claus Ruglund Jakobsen wrote:

> Det er en sjælden fugl du har fundet dig der værkstedsmanualer er der
> kun den originale Honda at få, og endda på japansk!!
> (det var i hvertfald hvad jeg fik at vide i 2001 da jeg havde min)

I så fald var de europæiske udgået, se bare hvad Honda udgav af
dokmentation til MVX250 i Europa under Publications på
http://www.honda-eu.it/

- med Honda's partnumre i hånden er manualer og parts list muligvis
lettere at få fremskaffet. Tidligere hjalp cmsnl.com med det, prøv at
spørge dem pænt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : km

Dato : 14-12-07 18:30

Fra : km

Dato : 14-12-07 18:40

Tak for linket det vil jeg undersøge hilsen nisse 1948

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 14-12-07 13:50

Hej, Nisse

Fantastisk mc, lille ,let og kvik.

Jeg har en Mvx stående med plader på!
Jeg har også en masse billeder + alt hvad jeg har kunne finde , har
tidligere mailet med nogle i Melbourne og Japan jeg mener ikke jeg har en
manual, (måske kan jeg finde et eldiagram).

Min Honda MVX250F er til salg, eller bedre; hvis der er en der har en
tændbox til salg ville jeg gerne høre nærmere. En har engang fortalt at
tændmodulerne er de samme som til Honda Boldore.
Jeg ved også, at der kører en mvx rundt i Gudhjem, måske er det en af jer i
tråden her.

Elektronisk tænding også kaldet "THINKBOX"

http://home23.inet.tele.dk/merkur/ gå ind i "INDHOLD" og "MOTORCYKEL"

eller tryk her: http://home23.inet.tele.dk/merkur/indhold/mc/mc.htm

Skriv en mail hvis du vil have mit telefonnummer : merkur23*@*hotmail.com
(fjern stjernene i adressen)
Mvh JJH
8722 Jylland

Fra : km

Dato : 14-12-07 18:35

Tak for info om hondaen jer har skrevet et mail til dig hilsen nisse