MS Windows
briani 27239
Aktivering af XP igen og igen...
Fra : twinie

Dato : 12-12-07 21:46

Hej,

En familie i min vennekreds har et lidt mystisk problem. De har en stationær
pc med en (selvfølgelig) original XP home version (oem). Ind til fornylig
kørte alt som det skulle, men pludselig skal windows ret tit aktiveres når
de starter pc'en. Der er intet nyt eller ændret i hardwaresetup, og når
"Aktivering" vælges får man den sædvanlige "Tak fordi du...osv". Aktivering
er vellykket.

Problemet ser ud til opstå når 'ungerne' har spillet på internettet. Vi har
forsøgt at indkredse hvilke spil der er tale om, - men den site-liste de
kommer frem med, er ikke ligefrem nem at gennemskue:

habbo.dk, y8.com, gratisspil.dk, gosupermodel.dk, game2girls.com,
dr.dk/yallahrup/, netspil.dk

Hvis man efter aktivering, bruger den til almindelig surfing, hvorefter den
lukkes, - er der ingen efterfølgende problemer.

Kan der være spil der 'installerer' hardware der ikke er der, og windows der
pludselig tror at der er sket hardwareændringer ?

Kan man risikere at den originale xp-version pludselig ikke længere kan
aktiveres ?

Scanning med adskillige anti*-programmer giver ingen tegn på uønskede gæster
på systemet.

Håber at nogen kan komme med en god forklaring, eller måske med lignende
fejl (så kan det jo være at problemet kan indkredses...).

mvh Jette.

Fra : AB

Dato : 13-12-07 12:39

"twinie" <twinie@FJERNjetvadat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber at nogen kan komme med en god forklaring, eller måske med lignende
> fejl (så kan det jo være at problemet kan indkredses...).

Prøv at installerer 'Adaware'
http://www.lavasoft.de/software/adaware/ - som kan fjerne evt. spyware.
Spyware er langt farligere end virus, idet det kan udspionerer dine gøremål,
og stjæle dine personlige oplysninger, (password, bank m.m.).

mvh
AB