Stavekontrol i Thunderbird
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 12-12-07 22:05

Stavekontrollen i Thunderbird viser ofte men ikke altid fejl ved
sammenskrevne ord og foreslår særskrivning.
Det huer mig ikke så ofte at skulle tilføje naturligt forekommende
sammenskrivninger til ordbogen.

Er der andre og bedre ordbøger der kan samarbejde med Firefox?

kmo

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 12-12-07 23:42

On Wed, 12 Dec 2007 22:04:55 +0100, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

>Er der andre og bedre ordbøger der kan samarbejde med Firefox?

Thunderbird mener jeg naturligvis..

kmo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-07 11:56

Den 12-12-07 23.41 skrev kristian mikael de freitas olesen følgende:

> Thunderbird mener jeg naturligvis..

Den kan såmænd også bruges i Firefox. Der arbejdes på en ny open source
ordbog til stavekontrol, men den er vist endnu ikke bedre end den gamle.
Skulle den en dag blive bedre, vil den sandsynligvis blive leveret
sammen med de danske udgaver af Mozilla-programmerne.

I øjeblikket bruges Den store danske ordliste:
http://da.speling.org/

Den nye hedder Stavekontrolden:
http://www.stavekontrolden.dk
Jeg tror ikke, stavekontroldens ordbog kan bruges med den nuværende
stavekontrol i Mozilla-programmerne, men jeg er ikke helt sikker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.