Vi har ønsket at lukrere...
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-12-07 18:17

Bedre kan det vel ikke siges.

<http://politiken.dk/videnskab/article445146.ece>

Truet og truet - det skulle da i så fald mest være fra tourisme.

Men bare de så ville gøre noget ved vejret!

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Ivar

Dato : 11-12-07 19:08

Axel Hammerschmidt skrev:

> Bedre kan det vel ikke siges.

> <http://politiken.dk/videnskab/article445146.ece>

> Truet og truet - det skulle da i så fald mest være fra tourisme.

> Men bare de så ville gøre noget ved vejret!

Hvad vil du spørge om?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-12-07 19:39

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Hvad vil du spørge om?

Hos dig? Ja, gør du noget ved vejret?

Fra : Aage Andersen

Dato : 11-12-07 22:27

"Axel Hammerschmidt"

> Bedre kan det vel ikke siges.
>
> <http://politiken.dk/videnskab/article445146.ece>
>
> Truet og truet - det skulle da i så fald mest være fra tourisme.
>
> Men bare de så ville gøre noget ved vejret!

Det er ejendommeligt at pingvinerne har kunnet overleve i aarmilioner under
istider og mellemistider, der var varmere end nutiden og nu er de saa truet.
Jeg tror, de er mere haardføre, end man antager.

Aage

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-12-07 15:14

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in

> [...]
> under istider og mellemistider, der var varmere end nutiden og nu er
> de saa truet. Jeg tror, de er mere haardføre, end man antager.

Ja, det afgørende er om der er føde og ikke vejret. Man ser pingviner om
vinteren (juni - august) så langt nord på som på Phillip Island, der
ligger lidt syd for Melbourne og tæt på det australske fastland. Der
falder der stort set aldrig sne der og der er bestemt ikke is hele året.

Det er en dårlig målestok når folk bruger "nuttede" dyr til at vise, at
der sker ændinger i klimaet:

<http://www.wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=8a55e00c-2470-4701-b07f-
9d417d20dfe0>

--
"Any girl can look stupid. All you have to do is stand still and be
glamorous."

Fra : Gert Krabsen

Dato : 12-12-07 15:47

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
> ligger lidt syd for Melbourne og tæt på det australske fastland. Der
> falder der stort set aldrig sne der og der er bestemt ikke is hele året.

Man ser dem formentlig hele året - de bor der jo med huler, unger og
hele molevitten.

De var der i al fald i forrige uge ifølge sædvanligvis pålidelig kilde
(min viv)