When I get older....
Fra : Jonas

Dato : 12-12-07 03:04

"Gader og skilte skal tilpasses ældre bilister "

http://jp.dk/indland/trafik/article1199615.ece

"I 2030 vil godt hver femte dansker være over 70 år. Det vil også sætte sit
præg på de danske veje.

Derfor bør der investeres i større vejskilte samt simple og let overskuelige
vejkryds og rundkørsler.

Man kunne begynde med at se på de komplicerede vejkryds og rundkørsler med
flere vognbaner og lyskryds, der findes i dag. De kan virke uoverskuelige
for ældre bilister."

Måske fornuftigt nok - men da trafiktætheden samtidig øges, må de ældre vel
også tilpasse sig den anden 4/5-del af befolkningen.

Det som om de nu skal være legalt at tøffe afsted med 40 km/t fordi man har
såååå svært ved at se skilte og samtidig orientere sig. (Lyder lidt som
spritkørsel, som ikke er lovligt)

Pengene til al den ombygning burde måske istedet gå til gratis buskort og
udbygning af den kollektivetrafik.

Er "problemet" mon så stort? De ældre jeg kender i dag virker da meget
friske og klarer sig godt i trafikken, både i bil og på MC.

Genrationen er godt nok kendt for at få det som de vil. De er jo de fleste
og så har de den der fantastiske "Ældre Sagen" i ryggen, som har meget svært
ved at se ud over egen næsetip, og som de fleste politikere ryster i
bukserne over, i frygt for at miste stemmer.

Nå, men det bliver jo spændende, om vi i fremtiden skal lulle i en enkelt
vognbane og pænt fælge efter de "gamle"

Mon der kan laves en ældre-fri-søndag hver månede, på de danske veje??
(...ment i sjov, så flip nu ikke ud.)

Nå, men bliver skiltene større, er det jo også nemmere at læse for os andre,
og hastigheden kan så øges.

/Jonas - Go´ hjul

Fra : Niels Pein

Dato : 12-12-07 23:58

> Nå, men det bliver jo spændende, om vi i fremtiden skal lulle i en enkelt
> vognbane og pænt fælge efter de "gamle"

Nu er det jo en MC gruppe det her. Du kan jo bare overhale!
Hvis ikke, så køb en bedre MC.

Og kør pænt, så du selv opnår at blive gammel engang, og når at opleve
hvordan tingene ser ud i den anden ende af skalaen.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Finn Autzen

Dato : 13-12-07 07:08

Jeg ved ikke hvad det var for en gang
vrøvl, men hvis det er for at klage
over en befolkningsgruppe som har været
med til at forme det samfund vi har i dag
så mener jeg at der er tale om en noget
intolerant holdning.
Hvad er der galt med at sættefarten lidt ned
i trafikken.
Nej - det er ikke de langsomtkørende der
er farlige i trafikken, det er de trafikanter
der ikke har lært at lette foden fra speederen
eller slække lidt på gashåndtaget, men i stedet
står på hornet for at vise at HER KOMMER JEG.
Vi bliver alle ældre - også dem der er 25 år
i dag.
Finn VFR800

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 13-12-07 10:56

"Finn Autzen" <autzen@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller slække lidt på gashåndtaget, men i stedet
> står på hornet for at vise at HER KOMMER JEG.
> Vi bliver alle ældre - også dem der er 25 år

Alle?
Det ville da være glædeligt, men næppe realistisk ;o(

Michael D

Fra : Jesper Monsted

Dato : 13-12-07 12:52

Finn Autzen wrote:
> Vi bliver alle ældre - også dem der er 25 år
> i dag.

Dem der nægter at slække lidt på gassen og i stedet bare bruger hornet
bliver muligvis ikke meget ældre...

/Jesper

Fra : Benjamin

Dato : 13-12-07 11:17

Nu skrev Finn jo også bare ældre, ikke specifikt om det var 12
minutter eller 50 år... Så han har vel ret

Nu vil jeg bevæge mig ud i trafikken - så må vi se hvor meget ældre
jeg når at blive, hehe...