software til at Tegne vektor
Fra : DanielP

Dato : 11-12-07 16:47

Hej

Jeg søger et program som kan tegne nogle vektor ud fra en givet længde og
vinkel...

http://danielp.dk/vektor.JPG

Hvor jeg kan angive:

vektor 1: 5cm i vinkel 45
vektor 2: 3cm i vinkel -30

Eller på anden måde...

MVH Daniel

Fra : Jens Harming

Dato : 11-12-07 19:21

"DanielP" <danielp-fjerdette-@danielp.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg søger et program som kan tegne nogle vektor ud fra en givet længde og
> vinkel...
>
> http://danielp.dk/vektor.JPG
>
> Hvor jeg kan angive:
>
> vektor 1: 5cm i vinkel 45
> vektor 2: 3cm i vinkel -30

Hej
Du kan klare dit problem med et cad-program. Jeg kan anbefale Deltacad
www.deltacad.com , du kan downloade og bruge det i 45 dage, derefter må du
betale. Men prisen er som jeg husker det under 50 US$ og programmet er
rigtig godt til mange tegneopgaver. Det er et rent 2-D program men det kan
alt hvad du kan med passer og lineal.
Hilsen
Jens

Fra : Ulrik Smed

Dato : 11-12-07 21:51

Jens Harming wrote:
> [...]
> programmet er rigtig godt til mange tegneopgaver. Det er et rent 2-D
> program men det kan alt hvad du kan med passer og lineal.

Her er en Java-ting der kan noget i den retning.
http://surendranath.org/Applets/Math/VectorAddition/VectorAdditionApplet.html

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Fra : DanielP

Dato : 12-12-07 15:21

"Ulrik Smed" <ulsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Her er en Java-ting der kan noget i den retning.
> http://surendranath.org/Applets/Math/VectorAddition/VectorAdditionApplet.html

Ja det var lige i sådan ens til jeg søgte...
men desværre er den begrenset til kun to vektor...

Tak for det..

Mvh Daniel

Fra : Filip Larsen

Dato : 11-12-07 22:46

DanielP skrev:

> Jeg søger et program som kan tegne nogle vektor ud fra en givet længde og
> vinkel...

Måske du kan bruge et af programmerne på Wikipedias liste over
geometriprogrammer [1]. Af disse har jeg prøvet GeoGebra [2] som jeg
varm kan anbefale.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Interactive_geometry_software
[2] http://www.geogebra.org/

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : DanielP

Dato : 12-12-07 15:23

"Filip Larsen" <filip@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du kan bruge et af programmerne på Wikipedias liste over
> geometriprogrammer [1]. Af disse har jeg prøvet GeoGebra [2] som jeg varm
> [...]
Det vil jeg prøve at kigge på... GeoGebra ser meget nem ud at gå til... må
se om jeg ikke kan få tid til at se på dem i aften

Mvh Daniel

Fra : Filip Larsen

Dato : 12-12-07 18:14

DanielP skrev:

> Det vil jeg prøve at kigge på... GeoGebra ser meget nem ud at gå til... må
> se om jeg ikke kan få tid til at se på dem i aften

Jeg prøvede lige dit eksempel med to vektorer i GeoGebra, og efter at
have fumlet med en alt for kompliceret måde at konstruere dem på via
knapperne foroven kom jeg frem til, at det nemmeste simpelthen er at
indtaste følgende to linjer: "v1=(5;45 grader)" og "v2=(3;-30 grader)",
hvor grader fås ved at trykke på grad-knappen til højre for inputlinjen.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : DanielP

Dato : 12-12-07 22:37

> [...]

> følgende to linjer: "v1=(5;45 grader)" og "v2=(3;-30 grader)", hvor grader
> fås ved at trykke på grad-knappen til højre for inputlinjen.

Det bliver jo bedre og bedre, og så med vejledning :P

Mange tak for det, lige det program jeg søgte...

Mvh Daniel