Overlever fald fra 40. etage
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-12-07 12:52

Skal vi tro på den, eller mangler der oplysninger, såsom at huset havde 37
kælderetager?

Jeg dømmer i hvert fald løwn.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-07 13:17

Preben Riis Sørensen skrev:

> Skal vi tro på den, eller mangler der oplysninger

Der mangler oplysninger. Vi aner ikke hvad du snakker om.

--
Bertel

Fra : Andreas Andersen

Dato : 09-12-07 13:56

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/12/09/031614.htm måske.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 09-12-07 23:47

On 09/12/07 13:16, in article m4nnl3dvefi38e6sbrmo74cnvp0ldk0eot@4ax.com,

> Der mangler oplysninger. Vi aner ikke hvad du snakker om.

*lol*

Fra : /Peter

Dato : 09-12-07 14:28

> Skal vi tro på den, eller mangler der oplysninger, såsom at huset
> havde 37
> kælderetager?
>
> Jeg dømmer i hvert fald løwn.

Jeg så på Discovery en gravid kvinde der "faldt i faldskærm" og
overlevede, det gjorde fosteret også !

Man fandt ud af at hun pga. af skærnmen der stadig hang ved, men var
kollapset, ramte jorden i en roterende "flad" vandret bevægelse, med
siden af kroppen, det reddede hendes og fosterets liv, bækken- kæbe- og
benbrud var vist skaderne hun pådrog sig.

Fra : -= JF =-

Dato : 09-12-07 18:06

/Peter skrev:

> Jeg så på Discovery en gravid kvinde der "faldt i faldskærm" og
> overlevede, det gjorde fosteret også !

Jeg ved ikke om det er det klip jeg så på Youtube for et par år siden...
Jeg husker det som en mand der faldt, men anyway;

Klippet viste en fladskærmsudspringer som tordnede mod jorden med en
sammenfiltret skærm flagrende efter sig... Virkelig skræmmende at se.
Sidst i klippet så man dog personen sidde op i en hospitalsseng og vinke
smilende til kameraet

--
Mvh. John

Fra : /Peter

Dato : 09-12-07 19:47

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammenfiltret skærm flagrende efter sig... Virkelig skræmmende at se.
> Sidst i klippet så man dog personen sidde op i en hospitalsseng og

Nej tror ikke det var det samme, her var manden med ned, og så sin kone
drøne mod jorde, han landede tæt ved sin kone.
De var begge trænede og levede vist af det, ete ller andet forb. med
faldskærm.
Der må ha været en tredje der filmede det hele.

Hun havde en lang lang genoptræning, og hendes ansigt blev aldrig det
samme, men ungen overlevede, mirakuløst!

Fra : -= JF =-

Dato : 09-12-07 20:19

/Peter skrev:

> Hun havde en lang lang genoptræning, og hendes ansigt blev aldrig det
> samme, men ungen overlevede, mirakuløst!

Ja, det er simpelthen imponerende hvad en sæk knogler og muskler kan
tåle. Og andre gange skal der kun en bagatel til, før man mister livet.

Apropos hvad kroppen kan tåle: Jeg så en billedserie hvor en lastbil
havde kørt en mand over, og nu holdt med baghjulene på mandens hovede.
Lastbilen blev løftet, manden trukket ud - og hans eneste gene var lidt
hudafskrabninger og en gebommerlig hovedpine

--
Mvh. John

Fra : Per Rønne

Dato : 09-12-07 16:58

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> wrote:

> Skal vi tro på den, eller mangler der oplysninger, såsom at huset havde 37
> kælderetager?
>
> Jeg dømmer i hvert fald løwn.

Under 2. verdenskrig var der mindst en sag, hvor en pilot fra et
allieret bombefly overlevede en udskydning fra flyet, og hvor
faldskærmen ikke foldede sig ud.

Man /kan/ faktisk godt være heldig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-12-07 22:59

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev >
> Man /kan/ faktisk godt være heldig.

Men tilbage til et lodret, frit fald, så kan man ikke være heldig når man
rammer en hård overflade fra 40.etage. Med mindre man er skidt gift eller
har stor gæld.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Johnni

Dato : 09-12-07 23:40

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> rammer en hård overflade fra 40.etage. Med mindre man er skidt gift eller

er det så held eller straf!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-07 01:13

Preben Riis Sørensen skrev:

> Men tilbage til et lodret, frit fald, så kan man ikke være heldig når man
> rammer en hård overflade fra 40.etage.

Så du siger at nyheden er løgn?

--
Bertel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-12-07 09:29

> Så du siger at nyheden er løgn?

Enten det, eller der mangler helt væsentlige oplysninger. Såsom at han
landede i en stak papkasser, en bil, eller andet der kunne afbøde slaget. Er
der ikke lige en regneekspert der kan estimere farten?

Men du mener måske at det kunne være sandt?

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-07 09:43

Preben Riis Sørensen skrev:

> der ikke lige en regneekspert der kan estimere farten?

Hvis vi siger at etagerne er 3 m hver, så er det et fald på 120
m. Så vil en ubremset sluthastighed være 48 m/s = 173 km/h. Men
jeg behøver ikke regne den fart ud. Der er ingen der kan overleve
et lodret fald fra 40. etage hvis ikke farten bliver bremset
eller faldet afbødet på en eller anden måde.

> Men du mener måske at det kunne være sandt?

Jeg ser ingen grund til at tvivle på nyheden. Jeg regner DR for
en pålidelig kilde.

--
Bertel

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-07 11:40

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Hvis vi siger at etagerne er 3 m hver, så er det et fald på 120
> m. Så vil en ubremset sluthastighed være 48 m/s = 173 km/h.

Alene luftmodstanden vil virke bremsende på farten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-07 11:40

> [...]

> der ikke lige en regneekspert der kan estimere farten?
>
> Men du mener måske at det kunne være sandt?

Følgende link antyder ikke at der er tale om en 'urban myth':

<http://breakingnews.ie/world/mhmhsngbidid/>

Men med oplysningerne derfra kan jeg så få hele 711 hits:

<http://www.google.com/search?client=safari&rls=da-dk&q=%22Solow+Buildin
g%22+brother%7Cbrothers&ie=UTF-8&oe=UTF-8>

Og her finder jeg så yderligere oplysninger:

<http://newsfeedresearcher.com/data/articles_n50/idn2007.12.09.01.19.14.
html>

Brødrenes navne var Edgar [30] & Alcides [37] Moreno, og det var den
sidstnævnte, der overlevede faldet. Edgar havde ramt et hegn der havde
delt hans krop i to.

Og jeg citerer fra artiklen:

> His brother, Alcides Moreno, 37, looked for a moment like he wasn't going
> to fall. He hung on to the scaffolding as it dangled, but then the
> scaffolding slammed into the side of the 46-story building. A moment later
> he, too, came crashing down, entangled in the scaffolding, which somewhat
> broke his fall as he landed in the alleyway of an adjoining building.

En 'allayway' er en snæver passsage mellem to bygninger, og Alcides var
altså viklet ind i den kurv og dens wirer, da ham ramte passagen.

Det synes som om brødrene godt selv var klare over at der var noget
galt, men at deres 'machismo' ikke tillod dem at gøre noget ved det.
Noget tilsvarende ses også på danske arbejdspladser, selv om vi da
heldigvis ikke endnu har skyskrabere [det er dog noget Ritt & Bondam
arbejder på at få].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 23-12-07 10:01

>selv om vi da
> heldigvis ikke endnu har skyskrabere [det er dog noget Ritt & Bondam
> arbejder på at få].

Hvorfor heldigvis ? når man ikke kan bygge i bredden, må man bygge op (eller
ned).

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-07 11:00

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Hvorfor heldigvis ? når man ikke kan bygge i bredden, må man bygge op (eller
> ned).

Der er da masser af plads 'i bredden', og skyskrabere er da en
menneskefjendst opfindelse, hvis egentlige formål er at vise hvor stor
bygherrernes 'egen' er ...

Plads i bredden? Se bare på området omkring Kildedal station ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 23-12-07 09:59

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> landede i en stak papkasser, en bil, eller andet der kunne afbøde
> slaget. Er der ikke lige en regneekspert der kan estimere farten?

Om han så landede i et sikkerhedsnet, ændrer det ikke på han overlevede et
fald fra 40ende etage.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-07 11:00

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Om han så landede i et sikkerhedsnet, ændrer det ikke på han overlevede et
> fald fra 40ende etage.

Han faldt jo ikke bare ned fra 40ende etage. Han befandt sig i en stor
kurv der hang ned fra 40erne etage, og blev viklet ind i kurven, da den
faldt ned. Så han har haft kurv og tovværk til at afbøde faldet.

Derudover havnede kurven i en smal passage, som må have været så smal,
at kurven har skrabet mod to bygningers vægge, inden den ramte passagens
bund. Igen er faldet blevet afbødet.

Den form for kurv jeg taler om, er lavet af metal, og vel godt en meter
høj, fem meter bred og en meter dyb, og er beregnet til at to
vinduespudsere arbejder i den samtidig. Den fires ned fra bygningens
top, og skal altså bruges til vinduespudsning af alle skyskraberens
vinduer.

Den var bare ikke blevet fastgjort ordentligt, efter forskrifterne, og
de to uheldige vinduespudsere havde selv en stor del af skylden for det
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 23-12-07 11:14

> Han faldt jo ikke bare ned fra 40ende etage.

Hvad vil du så kalde det ? ja der var ting der tog fra, men han fløj jo ikke
vel.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-07 11:30

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Hvad vil du så kalde det ? ja der var ting der tog fra, men han fløj jo ikke
> vel.

Læg nu mærke til ordet »bare« ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-12-07 22:42

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev

Hvor er sensationen henne hvis han angiveligt blev reddet af et eller andet
der afbød faldet? Man bringer nyheden uden det vigtige, for ellers har man
jo ikke noget 'med kød på' at bringe.

> [...]
>
> Derudover havnede kurven i en smal passage, som må have været så smal,
> at kurven har skrabet mod to bygningers vægge, inden den ramte passagens

Vi er så igen tilbage til, at jeg havde ret i at sige at historien, som den
fremstod, var løwn. Tak for det.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-07 23:47

> [...]

> der afbød faldet? Man bringer nyheden uden det vigtige, for ellers har man

Der var jo så tilsyneladende ingen rigtig sensation; det hele havde en
fornuftig forklaring.

> Vi er så igen tilbage til, at jeg havde ret i at sige at historien, som den
> fremstod, var løwn. Tak for det.

Jeg vil snarere tro at historien er gået ud til pressebureauerne før
alle omstændigheder var klarlagt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-12-07 00:53

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Jeg vil snarere tro at historien er gået ud til pressebureauerne før
> alle omstændigheder var klarlagt.

I så fald burde journalisten 'jo nok' grave lidt i sagen, inden han bringer
en halv historie, han godt inderst inde ved er halv.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Rønne

Dato : 24-12-07 07:12

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev

> I så fald burde journalisten 'jo nok' grave lidt i sagen, inden han bringer
> en halv historie, han godt inderst inde ved er halv.

Og så var historien måske ikke røget ud til verdenspressen.

Enten hører vi så kun om sådanne historier, når den første journalist er
et sjuskehoved - eller også er journalister qua deres fag optaget af
forsidehistorier!

Jeg tror næsten det sidste.

--
Per Erik Rønne