Handsker
Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-12-07 16:19

Jeg er lidt på bar bund her, men skal bruge et godt råd mht.
motorcykelhandsker til min bror. Hvad er godt til omkring en plovmand? Og
hvordan med størrelser? Han er lige under 190 høj, hvis det på nogen måde
kan omsættes til noget med hænder.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : knud

Dato : 10-12-07 16:50

Hej
Lasse Jensen skrev:
> [...]
> hvordan med størrelser? Han er lige under 190 høj, hvis det på nogen måde

Er selv 190 og bruger str. 11 og bruger Jafoma:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/?skip=1

--
Mvh.
Knud Aagaard

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 10-12-07 16:51

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan med størrelser? Han er lige under 190 høj, hvis det på nogen måde

Hvis du vil give brormand et par handsker, så synes jeg du skal lade ham
selv vælge dem ud, da det er vigtigt de passer ret godt. Måske vil han
hellere have et par der er lidt dyrere, og så kan han jo selv spæde til.
Giv ham evt. et gavekort til en mc-butik i nærheden af hvor han bor.
Hilsen Matthias

Fra : Bongo

Dato : 10-12-07 18:02

> [...]
> hellere have et par der er lidt dyrere, og så kan han jo selv spæde til.
> Giv ham evt. et gavekort til en mc-butik i nærheden af hvor han bor.

Helt enig med Matthias, men tjek lige www.dragtdesigneren.dk han har et ret
godt tilbud på handsker til 600kr iøjeblikket.

Vh Bongo der gav 1300kr for et par ISX handsker. De holdt en sæson :-\

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-12-07 19:14

Matthias H Matthiessen wrote:

> [...]
> hellere have et par der er lidt dyrere, og så kan han jo selv spæde til.
> Giv ham evt. et gavekort til en mc-butik i nærheden af hvor han bor.

Det lyder jo fornuftigt nok, omend lidt mere kedeligt. Så må jeg være
kreativ på én eller anden måde...

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 10-12-07 22:19

> Det lyder jo fornuftigt nok, omend lidt mere kedeligt. Så må jeg være
> kreativ på én eller anden måde...

Så kan du da finde et par billige strikkede handsker og vedlægge gavekortet
til mc butikken

--
Arne Rohr Pedersen

Fra : Anders Majland

Dato : 11-12-07 09:23

> Så kan du da finde et par billige strikkede handsker og vedlægge
> gavekortet til mc butikken

Eller købe dem med retur/bytteret (Få butikken til at skrive det bag på
bon'en)

/A

Fra : Thore Jensen

Dato : 10-12-07 19:35

Lasse Jensen skrev:
> [...]
> hvordan med størrelser? Han er lige under 190 høj, hvis det på nogen måde

Det kommer selvfølgelig an på hans behov. Dvs. om han skal have et par
handsker til sportslig kørsel, om de skal være varme, om det er vigtigt
at de er vandtætte osv.

Personligt er jeg til sports/race handsker, og kigger derfor ikke meget
på om de er vandtætte og varme.

Jeg har gennem flere år nu kørt med et sportshandsker fra MC-online.
http://www.mconline.dk/shop/productinfo.asp?id=024
Personligt synes jeg at de har en rigtig fin pasform til mine
hænder(brede hænder med korte fingre!)Det er dog en forholdsvis kold
handske og de er IKKE vandtætte. Til gengæld synes jeg at jeg har rigtig
godt føling med MC'en med disse handsker

De er også aldeles udmærkede, når det gælder. Jeg styrtede på motorvejen
med ca 200 km/t med sådan et par på, og det klarede de til UG uden
nævneværdige skader. Jeg har købt sådan et par igen efter styrtet, dem
har jeg fuld tillid til.

Men som der bliver sagt så er handsker, og beklædning generelt, en meget
personlig sag.

Thore

Fra : news.cybersity.dk

Dato : 10-12-07 20:47

Hej Lasse.
Sidste år var jeg på køre-teknisk kursus (MC), og her blev det fremhævet, at
den mest fremherskende skade ved MC kørsel, er brækkede lillefingre.
Jeg selv bruger handsker med keclarforstærkninger, uden at de generer, men
jeg ved at de (forstærkningerne)beskytter.
Et element er også om han vil have lane eller korte kandsker, jeg kører med
korte handsker om sommeren (som værn mod insekter) og lange handskaer lidt
længre hen på sæsonnen, på grund af kulde/træk.
Det korte af det lange, lad ham selv vælge de handsker der "føles" rigtige

John
Honda CBR 1000

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-12-07 21:30

"news.cybersity.dk" <jsj.kanslettes@senius.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lasse.
> Jeg selv bruger handsker med keclarforstærkninger, korte handsker om
> sommeren (som værn mod insekter)

Det må være nogle store insekter hvis der skal
kevlarforstærkninger )
Jeg bruger handsker som sikkerhedsudstyr.

mvh Jens
Sydals

Fra : Armand

Dato : 10-12-07 23:30

news.cybersity.dk skrev:
> Hej Lasse.
> Sidste år var jeg på køre-teknisk kursus (MC), og her blev det fremhævet, at
> den mest fremherskende skade ved MC kørsel, er brækkede lillefingre.

Jup!
Ekstremiteterne, som de løstsiddende kropsdele benævnes medicinsk, ér
yderst udsatte ved tilt's på motorcykel!
Den nu afdøde tidligere RR-champ fra de legendariske RG500-dage, Barry
Sheene, havde engang et high-speed regnvejrs-styrt for enden af en
langside, men kom ubeskadiget fra det p.g.a. såvel påklædning, som den
våde asfalts "smørende" hhv. kølende virkning - Bortset fra at han under
rutcheturen havde siddet på sin ene hånd og derved fik slidt en
lillefinger af =

Menneskekroppens grunddesign er praktisk nok ikke beregnet til at falde
med større hastighed end man kan løbe, hvilket indebærer at man på mange
af "hjørnerne" er udstyret med mindst (á nul!) polster mellem hud og
knogle. Derfor bør man på selvsamme "hjørner" sikre sig med så meget
ekstra-lag af flæsk (polster); knogler (skaller) og hud (læder) som
muligt - Dette indbefatter i høj grad håndled og knoer :-|

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-12-07 12:30

Lasse Jensen wrote:
> [...]
> plovmand? Og hvordan med størrelser? Han er lige under 190 høj, hvis
> det på nogen måde kan omsættes til noget med hænder.

Skal det være efterårshandsker, forårshandsker eller sommerhandsker?

Under alle omstændigheder så sørg for at der er nogle forstærkninger. Også
på lillefingeren.

/jim