Opbevaring af hundefoder?
Fra : Stefanie

Dato : 09-12-07 22:02

Hej NG.
Jeg skal jo forhåbentlig have en hund i starten af februar (har lige været
ude og se de søde hvalpe idag!), og er selvfølgelig derfor begyndt og tænke
lidt på forberedelserne.
Jeg søger i den forbindelse noget flot et-eller-andet til opbevaring af
hundefoder.
Min onkel og tante havde en gammel metal mælketønde, som så super fin ud i
køkkenet.

Sagen er at vi har et skur udenfor, hvor vi opbevarer hovedparten af
foderet, men det ville være rart at have - hvertfal til et par dage,
herinde.

Nogle gode ideer?

Venligst
Stefanie

Fra : Søren LH

Dato : 09-12-07 22:15

"Stefanie" <kramzere@FJERNmsn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sagen er at vi har et skur udenfor, hvor vi opbevarer hovedparten af
> foderet, men det ville være rart at have - hvertfal til et par dage,

Hjertelig tillykke med hvalpen. Der er nok én der glæder sig i denne tid

Hvis du køber Royal Canin giver din dyrehandler dig gratis en stor tønde du
kan have det i. Jeg tror også andre mærker har noget lignende, hør ad.

Men en mælkejunge kan vel også bruges, det er længe siden jeg har set sådan
én .

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-07 23:03

> Nogle gode ideer?

Spændende med den nye hvalp. Hvad har i kig på ?

Vi bruger foderspande- har både fra RC og fra Olivers. Har så kun store
spande ( 15 kg. foder ), men hos www.olivers.dk kan man også bestille
mindre spande til 5 kg. foder.

Fra : Stefanie

Dato : 11-12-07 21:20

"Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Spændende med den nye hvalp. Hvad har i kig på ?
>
> Vi bruger foderspande- har både fra RC og fra Olivers. Har så kun store

Hejsa :)

Det er en chow chow vi har kig på. Det er bestemt at det skal være en rød
hun, men ikke endnu om det skal være den langhårede eller korthårede variant
:)

Jeg har godt set sådan nogle foderspande fra de forskellige fodermærker, men
de er ikke så kønne og se på, er de? Er det ikke bare sådan nogle
plastikspande med nogle reklamer på?
Den skal stå frit i køkkenet...

Venligst
Stefanie

Fra : Anette

Dato : 10-12-07 00:07

Stefanie wrote:
> Sagen er at vi har et skur udenfor, hvor vi opbevarer hovedparten af
> foderet, men det ville være rart at have - hvertfal til et par dage,
> herinde.
>
> Nogle gode ideer?

Belært at dagens opdagelse, vil jeg anbefale at I opbevarer foderet i
skuret, i en beholder af metal, med låg

Jeg ville i dag, lige fylde min "køkkenbøtte/kagedåse" med hundekiks op, fra
kassen vi har stående i pulterrummet.
Det kunne jeg så ikke - der havde lige været en mus, som havde hygget med
godt 5 kg hundekiks. Ryddet hele kassen MØGMUS!!!
VI plejer ikke at have mus i pulterkammeret- her bor også fire katte, gode
muse - og rottefangere.

Vi har nu godt hørt de/den mus i forrige uge, gumle løs inde i væggen, -
troede det var en rotte,
men rottefængeren var stensikker på at det var halsbåndmus denne gang.
(Vi bor på landet så her er jævnligt rotter)

Nu ved vi jo så hvad den ski.. mus er blevet så tung, stor og stærk af

Så hundene må undvære deres godnat-kiks indtil næste sending fra Olivers

/ Anette

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-12-07 01:00

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu ved vi jo så hvad den ski.. mus er blevet så tung, stor og stærk af

> Så hundene må undvære deres godnat-kiks indtil næste sending fra Olivers

Ja kattene får forhåbentlig heller ikke noget´:P
De har jo ikke gjort deres job

Erik

Fra : Anette

Dato : 10-12-07 18:53

OZ3BTO wrote:
> Ja kattene får forhåbentlig heller ikke noget´:P
> De har jo ikke gjort deres job

*LOL* Der er vist også grænser for hvor "naturmad" de gider æde
Men jo, vi har taget en seriøs snak om arbejdsfordelingen her i huset

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-12-07 11:09

"Anette" <abc@def.es> wrote in message

> Nu ved vi jo så hvad den ski.. mus er blevet så tung, stor og stærk af
>

> Så hundene må undvære deres godnat-kiks indtil næste sending fra Olivers
>

> / Anette

Jeg ved ikke lige hvad der er med de mus i år. Bor også på landet og har i
år allieret mig med 6 katte, men jeg har aldrig fanget så mange mus som i
år. Heldigvis ingen rotter i år, muligvis fordi vi er begyndt at få
fårefodder i bigbacks og opbevare i regnvands tønder, istedet for i
plastsække..

Bjarne K.

Fra : Anette

Dato : 10-12-07 18:58

Bjarne K. wrote:
> [...]
> mus som i år. Heldigvis ingen rotter i år, muligvis fordi vi er
> begyndt at få fårefodder i bigbacks og opbevare i regnvands tønder,

Mus plejer heller ikke være et problem her, men i år er der godt liv og
glade dage i musefamilierne, så kattene kan vist ikke følge med .

Jeg har overvet en tur i Ikea efter et par stykker af disse
"muse-sikre-fodertønder"
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00095055

Så kan de bare komme an, ka' de

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-12-07 21:16

> Mus plejer heller ikke være et problem her, men i år er der godt liv og
> glade dage i musefamilierne, så kattene kan vist ikke følge med .

Fandt lige en mulig forklaring. Min nabo har de sidste par år haft majs, min
i år, har han haft hvede og byg. Tror det giver mad til en masse glade muse
familier.
(Modsat majs, som jo er pakket ind)

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-12-07 14:11

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Nu ved vi jo så hvad den ski.. mus er blevet så tung, stor og
> stærk af

LOL Herrregud den lille fyr skal jo også leve. Den har vel troet
at det var en julegave til den

> Så hundene må undvære deres godnat-kiks indtil næste sending fra
> Olivers

Så må du give dem en næsemøzzer i stedet for

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anette

Dato : 10-12-07 19:04

Tove Krieger wrote:
> LOL Herrregud den lille fyr skal jo også leve. Den har vel troet
> at det var en julegave til den

Yeah, rigth!!!!
Ligesom måren tror at vores stråtag er spåecieldesignet lige præcis til den
så den selv kan lave alle de døre den har lyst til

> Så må du give dem en næsemøzzer i stedet for

Næsemøzzer? Hmmm - Når man ser hvad de har deres næser i, i løbet af dagen,
så tror jeg vi snupper en af de store
"nusse-hele-maven-i-meget-lang-tid-ture" i stedetfor

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-12-07 19:53

> Yeah, rigth!!!!
> Ligesom måren tror at vores stråtag er spåecieldesignet lige
> præcis til den så den selv kan lave alle de døre den har lyst til

Uha, tal ikke om det. Vi havde selv stråtag på 2 længer der hvor vi
boede for år tilbage. Jeg kan skam godt huske én af ulemperne ved
stråtag.

> Næsemøzzer? Hmmm - Når man ser hvad de har deres næser i, i løbet
> af dagen, så tror jeg vi snupper en af de store
> "nusse-hele-maven-i-meget-lang-tid-ture" i stedetfor

Åh ja LOL jeg havde jo helt glemt at det er hunde og ikke katte,
så "mavenusseri" er sikkert en meget bedre idé. Du kan jo bare tage
2 vovser ad gangen.

Fra : Sybil

Dato : 10-12-07 17:45

"Stefanie" <kramzere@FJERNmsn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Sagen er at vi har et skur udenfor, hvor vi opbevarer hovedparten af
> foderet, men det ville være rart at have - hvertfal til et par dage,

Hej
Vi bruger den store 4,2 l af disse. Men vores hund er lille og spiser ikke
så meget
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/86130100

Majken