MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP
Fra : Jane

Dato : 11-12-07 15:26

Jeg har nu 2 gange på min nye computer oplevet at når jeg tænder den så
stopper den ved den blå skærm "Indlæser Windows" og jeg er nød til at
resete og så kommer den op normalt. Er der andre som har prøvet det, og
hvorfor gør den det, kan man gøre noget ved det?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-12-07 15:40

Jane <nokvin@Fj¯rnDÊttehotmail.com> wrote:

> Jeg har nu 2 gange på min nye computer oplevet at når jeg tænder den så
> stopper den ved den blå skærm "Indlæser Windows" og jeg er nød til at
> resete og så kommer den op normalt.

Sker der da normalt det hos dig, at du får 'den blå skærm "Indlæser
Windows"' og at windows opstarten så fortsætter?

> Er der andre som har prøvet det, og hvorfor gør den det, kan man gøre
> noget ved det?

Næh. Hos mig er baggrunden på skærmen når "Indlæser Windows" kommer frem
nærmest sort.

Om du kan gøre noget ved det - tja, du kan komme med flere oplysninger.

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Jane

Dato : 14-12-07 19:15

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote in

> Sker der da normalt det hos dig, at du får 'den blå skærm "Indlæser
> Windows"' og at windows opstarten så fortsætter?
Ja den nævnte blå skærm vare ca 3 sek.og så fortsætter den

> Næh. Hos mig er baggrunden på skærmen når "Indlæser Windows" kommer
frem nærmest sort.

jaa men efter den sorte kommer der så ikke et glimt af en blå skærm, og
måske står der Velkommen?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-12-07 21:29

Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote in

> [...]
> frem nærmest sort.
>
> jaa men efter den sorte kommer der så ikke et glimt af en blå skærm,

Hmm! Hos mig kommer der et skærmbillede med tom blå bagrund lige efter
billedet med den der vandrette "stang" hvor en gruppe prikker vandre mod
højre. Og så kommer logon vinduet op på skærmbilledet med den blå
baggrund.

Bruger du logon?

Nå ikke?

Et af de steder du måske kan finde en forklaring er i Windows XPs Logbog.

Start -> højreklik på Denne computer i menuen og vælge Administrer.
Øverst i det billede der kommer lige under Systemværktøjer ligger Logbog
som du kan åbne ved at klikke på "+" tegnet. Der er 3 logs, Program,
Sikkerhed og System. Se om der ikke skulle stå noget oplysende der.

--
"Any girl can look stupid. All you have to do is stand still and be
glamorous."

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-12-07 15:43

In article <Xns9A039D0C051A9nokvinFjrnDttehotmai@212.242.40.196>,
> [...]

> resete og så kommer den op normalt. Er der andre som har prøvet det, og
> hvorfor gør den det, kan man gøre noget ved det?

Jeg har ikke oplevet det, men har du en fuldt opdateret Windows fra
Windows Update (tjek op med Windows update) og har du checket for vira
og spam?

Fra : fix

Dato : 11-12-07 16:14

> [...]

Det er ikke unormalt med Windows.
i 9/10 tilfælde har jeg løst den med følgende procedure:
1. start i safemode
2. kør "diskoprydning" - rengør mest muligt.
3. kør defragmentering
4. restart.

finn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-12-07 16:21

> Det er ikke unormalt med Windows.

Ikke desto mindre mangler jeg stadig at opleve det med både XP og Vista..

Fra : X

Dato : 11-12-07 16:12

Min bærbare gjorde de samme...
Jeg gik ind i bios, satte den ''default settings'', og så virkede det hos
mig...

Fra : Jane

Dato : 13-12-07 16:08

"X" <X@X.X> wrote in news:475ea8ad$0$15017$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> [...]

ok det er heller ikke noget stort problem, troede bare, at der var nogen
som lige viste hvad det skyltes. Tak for alle svarene

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-12-07 16:18

In article <Xns9A05A41093ED3nokvinFjrnDttehotmai@212.242.40.196>,
Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote:

> ok det er heller ikke noget stort problem, troede bare, at der var nogen
> som lige viste hvad det skyltes. Tak for alle svarene

Det svarer lidt til at din bil af og til ikke kan starte.. men pyt.. det
er jo ikke så stort et problem

Min mening er at det skal virke perfekt - konstant og altid - ellers må
det laves.

Jeg kan ikke se et svar fra dig ang. det jeg skrev som en af de første.
Kig lidt på det og se om det hjælper ;)