MS Windows
briani 27239
COOLWEBSEARCH virus
Fra : BH

Dato : 10-12-07 15:36

Hej

Jeg har fået en møg irriterende trojansk hest.
Trojan.coolwebsearch_xpsystem.
Den var fremme for flere år siden, og jeg har prøvet alt for at fjerne
den. f.eks.

http://us.trendmicro.com/us/products/personal/CWShredder/index.html

Dette er øjensynligt den nyeste version af CWShredder der findes, men
den er fra 2005, og siger at den ikke kan finde noget.

Hos PCtools har jeg købt en version af Spyware docter, da de siger den
kan fjerne den. Men men men det er åbenbart dårlig reklame, for det
kan den ikke.

Er der nogen der også har haft den for nyligt, og kender til andre
løsninger ?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-12-07 23:49

BH <Brian@hansen.dk> skrev :

>Er der nogen der også har haft den for nyligt, og kender til andre
>løsninger ?

Spørgsmålet er mere relevant i news:dk.edb.sikkerhed.virus og
dermed sikkert også større chance for et brugbart svar.
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-07 23:49

BH wrote:
| Hej
|
| Jeg har fået en møg irriterende trojansk hest.
| Trojan.coolwebsearch_xpsystem.

Klip.....

Det ka' være der er nogen i dk.edb.sikkerhed.virus der ved det.

mvh Ebbe

Fra : John

Dato : 11-12-07 02:23

"BH" <Brian@hansen.dk> skrev i en meddelelse

> Dette er øjensynligt den nyeste version af CWShredder der findes, men
> den er fra 2005, og siger at den ikke kan finde noget.

> Er der nogen der ... kender til andre
> løsninger ?

Gratis SuperAntispyware regnes af flere for noget af det bedste til at
fjerne snavs:
http://www.snapfiles.com/reviews/Super-Anti-Spyware/SuperAntiSpyware.html

Et par gratis værktøjer (download til skrivebord og kør derfra)

Stinger
http://www.snapfiles.com/reviews/McAfee_AVERT_Stinger/stinger.html

CureIt
http://www.snapfiles.com/reviews/drweb-cureit/cureit.html

John

Fra : Jama

Dato : 11-12-07 13:02

[...]

SuperAntiSpyware. Den kan normalt klare det de andre ikke kan og den er
bedre end "Spyware docter" til dette.
Mvh.Jama

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-12-07 15:21

BH <Brian@hansen.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg har fået en møg irriterende trojansk hest.
> Trojan.coolwebsearch_xpsystem.

Hvordan har du båret dig a' med det? Brugte du en konto med
administartor rettigheder?

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 27-12-07 20:51

BH wrote:
> Hej
>
> Jeg har fået en møg irriterende trojansk hest.
> Trojan.coolwebsearch_xpsystem.

Det er gogdtnok en gammel tråd, men da ingen har nævnt www.spywarefri.dk
der har alskens værktøj og gode råd imod spyware og trojanere, så
foreslår jeg at du prøver et kig der.
Der er dog det forbehold at Coolwebsearch kender adskellige antispyware
sites og forhindrer din browser i at gå ind på dem - vistnok incl.
Spywarefri.

/Lars