MS Windows
briani 27239
For små vinduer
Fra : Jørgen

Dato : 10-12-07 16:51

De programmer, jeg kalder frem, kabaler o.lgn. er alt for små. Der må være
et sted, hvor jeg kan øge deres størrelse.

H-klik på skrivebordet - Egenskaber giver et billede: Egenskaber for skærm.
Det er også meget lille.

Hvis jeg der vælger Udseende - Avanceret, kan jeg i "Menu" ændre
menuoverskrifter, og i "Ikon" kan jeg ændre ikoners størrelse og teksten
derunder. Også Stifinderen får større tekster her.

Men hvor indstiller jeg størrelsen på alle vinduerne, herunder spil o.lgn.?

Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-07 18:02

Den 10-12-07 16.50 skrev Jørgen følgende:

> Men hvor indstiller jeg størrelsen på alle vinduerne, herunder spil o.lgn.?

Ved at ændre opløsningen på din skærm. Højreklik på skrivebordet =>
Egenskaber => fanen Indstillinger => brug skydeknappen til at vælge en
lavere opløsning (flyt den til venstre). Du får en prøve på den nye
opløsning som du så kan vælge at beholde, eller du kan annullere
ændringen, hvis du ikke er tilfreds med resultatet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Jørgen

Dato : 10-12-07 18:50

:

> [...]
> opløsning som du så kan vælge at beholde, eller du kan annullere
> ændringen, hvis du ikke er tilfreds med resultatet.

*****************

Jeg har en 22" skærm. Det er det aflange format, der er godt til TV. Jeg har
TVkort i.
Jeg har været igennem de 6 eller 7 muligheder, der er, og kun den største,
1680x1050, giver detrigtige forhold imellem højde og bredde. Jeg har
tidligere haft den korrekte indstilling men har desværre ikke noteret den.
Trykker jeg "Avanceret" kan jeg regulere på DPI, men der finder jeg heller
ikke indstillinger, jeg kan bruge.

Men jeg har lige opgraderet min Explorer til version 7. Tror du, det kan
være den, der driller mig. Der er nemlig ting i den, jeg ikke kan få til at
lystre. F.ex. "tilbage"-knappen. Den skal erstattes af Alt + V.pil. Og det
virker ikke. Jeg vil prøve at komme af med den nye version 7, hvis det kan
lade sig gøre. Det er ikke alt nyt, der er godt.

Mvh Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-07 19:43

Den 10-12-07 18.49 skrev Jørgen følgende:

> Jeg har været igennem de 6 eller 7 muligheder, der er, og kun den største,
> 1680x1050, giver detrigtige forhold imellem højde og bredde. Jeg har
> tidligere haft den korrekte indstilling men har desværre ikke noteret den.

Medmindre du har installeret ny driver, så forsvinder der normalt ikke
nogen muligheder. Og i så fald er det en anden indstilling, der driller.
Jeg kender ikke andre metoder til at ændre størrelsen på alle vinduer og
dialogbokse - udover:

> Trykker jeg "Avanceret" kan jeg regulere på DPI, men der finder jeg heller
> ikke indstillinger, jeg kan bruge.

DPI, men det gør jo så heller ingen forskel i dit tilfælde.

> Men jeg har lige opgraderet min Explorer til version 7. Tror du, det kan
> være den, der driller mig.

Den kan ikke påvirke størrelsen på alle dine andre vinduer.

> Jeg vil prøve at komme af med den nye version 7, hvis det kan
> lade sig gøre. Det er ikke alt nyt, der er godt.

Du kan afinstallere Internet Explorer 7 via Tilføj eller fjern
programmer-funktionen i Windows. Men Internet Explorer 7 er betydelig
bedre end Internet Explorer 6, selvom den lider af enkelte skønhedsfejl.
Det vil være bedre, hvis du lærer programmet at kende i stedet for at
afinstallere det. Tjek evt. denne side og de tilhørende guider:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7.html

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-12-07 19:02

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Ved at ændre opløsningen på din skærm.

Man ændrer da ikke opløsning på en flad, den skal køre med den,
den nu engang er lavet til.
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : Morten Nielsen

Dato : 10-12-07 19:35

On Mon, 10 Dec 2007 19:02:14 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Man ændrer da ikke opløsning på en flad, den skal køre med den,
>den nu engang er lavet til.

Når manden nu har svært ved at se sine applikationer - så er der ikke
mange andre muligheder.

Jo, man kunne selvfølgelig købe sig en anden skærm, som har nogle lidt
mere fleksible indstillingsmuligheder.

/morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-07 19:36

Den 10-12-07 19.02 skrev Kerim Ellentoft følgende:

> Man ændrer da ikke opløsning på en flad, den skal køre med den,
> den nu engang er lavet til.

Jo, det gør det da, men det kan selvfølgelig risikere ikke at være kønt.
Jeg kender ikke metoder til at ændre størrelsen på alle vinduer og
dialogbokse.