anbefaling af router
Fra : Hans

Dato : 10-12-07 16:56

Hej NG

Søger en anbefaling af en router

Krav :

Indbygget 4 port swits

Indbygget trådløst lan.

Den ene port på routeren skal bruges til en disksstation for at strime video
og musik til en anden pc

Alt dette skal kunne bruge uden at genere data hastigheden på de andre
brugere ( 2stk kabel og en trådløst + disksstationen )

Min nuværende netgear 614 er ikke god til at dele trafikken.

Kunne det være en fordel med indbygget adsl modem jeg har set at D-Link har
nogle

Jeg bruger TDC bredbånd 4 megabits,

Mvh Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-12-07 17:59

On Mon, 10 Dec 2007 16:56:21 +0100, "Hans" <ask@meeeee.not> wrote:

> [...]
>brugere ( 2stk kabel og en trådløst + disksstationen )
>
>Min nuværende netgear 614 er ikke god til at dele trafikken.

Hvordan viser det sig ?

Prøv at komme med en detaljeret beskrivelse af problemet...

>Kunne det være en fordel med indbygget adsl modem jeg har set at D-Link har
>nogle
>
>Jeg bruger TDC bredbånd 4 megabits,

Du stiller ikke voldsomme krav, og som jeg ser det, burde enhver
trådløs router inklusive din 802.11g NetGear 614 leve op til dem...

Noget kunne tyde på du har et netværksproblem. Mon ikke vi skal prøve
at lokalisere det, inden du kaster dig ud i nyindkøb...

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-12-07 20:20

Michael Rasmussen wrote:

> trådløs router inklusive din 802.11g NetGear 614 leve op til dem...

Nu er NetGear bare ikke det bedste der findes. Der er en grund til at
professionelle netværksfolk end ikke vil anbefale dem til selv de mest
simple hjemmenet.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-12-07 20:23

Hans wrote:

> Kunne det være en fordel med indbygget adsl modem jeg har set at D-Link har

Jeg kan ikke se hvad et indbygget modem skulle hjælpe, udover at det
sætter nogle begrænsninger for opbygningen af nettet.

> Jeg bruger TDC bredbånd 4 megabits,

Linksys WRT54GL er løsning for dig.

- Jeg har 2 stk af dem, den ene med alternativ firmware. Det er meningen
at de skal sidde parallelt, da jeg har 2 IP-adresser (det er en af de
funktioner man ikke kan benytte sig af hvis der er indbygget modem).

Jesper Poulsen

Fra : brian

Dato : 10-12-07 21:34

> [...]

>Alt dette skal kunne bruge uden at genere data hastigheden på de andre
>brugere ( 2stk kabel og en trådløst + disksstationen )

Tror de fleste hjemme routere er lige gode til dette (men de kan
hurtigt lægges ned alle sammen hvis der ryger et par dvd film på tværs
af hinanden)

>Min nuværende netgear 614 er ikke god til at dele trafikken.

614 netgear har et problem
Den kan faktisk ikke route
(Den laver fejlmeldinger på netværksportene ved opstart (Set i linux
systemet inden i))
Og den angivne firewall ser ikke ud til at eksistere. (Ihverttilfælde
kan jeg ikke finde den når jeg serielt går på linux systemet under
huden på den.

men ellers har jeg haft gode erfaringer med netgear 624

men hvis jeg idag skulle købe en ny ville det nok blive en linksys som
anden her i tråden foreslår

hilsen

Brian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-12-07 02:41

"Hans" <ask@meeeee.not> wrote in

> Søger en anbefaling af en router
> Indbygget 4 port swits
> Indbygget trådløst lan.
> Den ene port på routeren skal bruges til en disksstation for at strime
> video og musik til en anden pc

Har et setup der minder en del om dit. En Synology DiskStation streamer
musik og film til (optil) 3 bærbare og en stationær og fungerer som
downloadstation. En NSLU2 fungerer som backup medie og så er der 1
stationær, indtil 3 bærbare, min WiFi Skype talefon og min WiFi mobil.

Jeg havde lignende problemer med prioritering af trafikken, dog primært til
og fra internet. Men også når en af 11Mbit enhederne var på det trådløse
net, kunne der opstå problemer med streaming medier.

En router med fornuftig QoS balancering løste mit problem. Valget faldt på
D-Link DIR-655. Den er også fantastisk hurtig. Jeg er faktisk ret glad for
den

> Jeg bruger TDC bredbånd 4 megabits,

Før jeg skiftede til Fullrate havde vi også "kun" 4Mbit, og dér gjorde
655'eren det muligt for alle at opnå tilfredsstillende internet adgang.
Selv bittorrent downloads og 2 WoW spillere samtidig gjorde ikke indtryk på
routeren.

Fra : Hans

Dato : 12-12-07 19:18

Tak for svar