cisco VPN problemer
Fra : Filip

Dato : 10-12-07 11:39

Jeg har problemer med at få adgang til min Cisco VPN (version 5.0.00.0340)
forbindelse, og jeg har på fornemmelsen at det er min router som skal
indstilles. Jeg kan godt pinge den server jeg skal koble på til, men når jeg
prøver at koble op til den, får jeg at vide at :

Secure VPN connection terminated locally by the client.
Reason 412: the remote peer is no longer responding.

Jeg har prøvet at åbne samtlige Alle porte (UDP/TCP) på min router, men det
hjalp ikke. Hvis jeg kobler på via en anden internetforbindelse, virker det
fint.

Min router er en Linksys, og de indstillinger som jeg mener kunne være skyld
i det ser sådan ud:
IPSec passthrough -enabled
PPPoE passthrough - enabled
PPTP passthrough - enabled

Jeg kan ikke finde på flere ting som kan skyldes i mit problem - så lidt
hjælp ville være rart.

Filip

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-12-07 12:21

On Mon, 10 Dec 2007 11:39:00 +0100, "Filip" <filipravn@gmail.com>
wrote:

> Jeg har problemer med at få adgang til min Cisco VPN (version 5.0.00.0340)
> forbindelse, og jeg har på fornemmelsen at det er min router som skal
> indstilles.

Hvilken encapsulering bruger du for VPN-klienten?

-A

Fra : Filip

Dato : 10-12-07 14:59

> Hvilken encapsulering bruger du for VPN-klienten?

Pas. Jeg ved ikke hvad det betyder eller hvor jeg finder det

Filip

Fra : Henning

Dato : 10-12-07 19:04

wrote:

> [...]
>
>Secure VPN connection terminated locally by the client.
>Reason 412: the remote peer is no longer responding.

Højreklik på vpn-klienten i taskbaren, fjern flueben ud for
"et-eller-andet-Firewall" (jeg sidder ikke lige med klinten foran mig,
så jeg husker ikke den eksakte ordlyd.

Fra : Brian

Dato : 16-12-07 21:48

Hvis jeres koncentrator ellers tillader det, så kunne du prøve at sætte din
klient til at benytte TCP/10000

/Brian