Forbinde PCen til printeren via printserve~
Fra : enrico

Dato : 09-12-07 23:05

Jeg har et problem, der går ud over mine evner :) Sønnen er flyttet
hjemmefra og han plejer at ordne ærterne for mig. så jeg beder om en
ikke alt for teknisk besvarelse, tak.

Vi har en printserver. De andre maskiner i netværket kan bruge
printeren via denne server.

Jeg har netop nyinstalleret en maskine og fået den på netværket osv.

Hvis jeg i browseren skriver:http://192.168.0.10/ kan jeg se min
D-Link DP-G310 printserver, samt de andre makiner med et user ID med
et tal ekstra på den anførte ip.

Hvordan hulen får jeg sat denne printer op på min nyinstallerede
maskine? Jeg synes ikke Windows guiden er særlig hjælpsom. Den spørger
hele tiden efter et printernavn, og jeg har ved Gud prøvet at skrive
alt.

Hjælp mig venligst på vej. I manualen til serveren står kun hvordan
man sætter selve serveren op. Ikke hvordan man kommer på den.

-e

Fra : Madsen58

Dato : 10-12-07 09:04

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hjælp mig venligst på vej. I manualen til serveren står kun hvordan
> man sætter selve serveren op. Ikke hvordan man kommer på den.

"Tilføj en printer" guiden hvis det er XP.

Ved ikke med d-link om de levere en cd med som kan finde og installere de
printere der er på netværk.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-12-07 09:20

On Sun, 09 Dec 2007 23:05:22 +0100, enrico <enricoool@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>maskine? Jeg synes ikke Windows guiden er særlig hjælpsom. Den spørger
>hele tiden efter et printernavn, og jeg har ved Gud prøvet at skrive

Som jeg husker det, skal man som regel have en installationsdisk til den
anvendte printer og så installere den som hvis det var en lokal printer
- blot med den forskel, at den altså ligger på netværk.
Du kan evt. se printernavn på en af de andre maskiner, hvis der er behov
for det, men mon ikke IP-adressen er nok?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Niklas Petersen

Dato : 10-12-07 10:14

enrico wrote:

> Hjælp mig venligst på vej. I manualen til serveren står kun hvordan
> man sætter selve serveren op. Ikke hvordan man kommer på den.

http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5TTtvhLPG3yV3oU4t3haltbNlwaaRp7TQuBSnpxC5L/oQKAdw=

Prøv at kigge dér. Deres Quick Installation Guide viser hvordan.

Fra : Uni Bull

Dato : 10-12-07 12:24

> [...]

> maskine? Jeg synes ikke Windows guiden er særlig hjælpsom. Den spørger
> hele tiden efter et printernavn, og jeg har ved Gud prøvet at skrive

Under printere og fax-enheder:
Tilføj printer > Næste > Lokal printer (fjern flueben i Plug'n'Play) >
Opret ny port > Standard TCP/IP > Næste (Så kommer et nyt vindue) >
Næste > Indtast IP-adresse på din printerserver > Vælg interface (USB).

Herefter kan jeg ikke huske detaljerne, men det burde være selvforklarende.

Held og lykke...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : enrico

Dato : 10-12-07 19:53

Tak til alle. Det lykkedes mig faktisk i en sen nattetime at få det
til at virke - helt uden hjælp. Jeg skrev IPen\printernatvnet - tror
jeg nok.

Jeg spurgte en IT mand idag. Han ville skrive \\IP\printernavn i "kør"
menuen.

Men tak for alle de gode råd, som sikkert også vil gavne andre.

-e