Combo
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-07 12:24

Hej NG

Jeg vil gerne have, at når der er foretaget valg i en combobox, skal der
åbnes en popup, med værdien fra comboboxen som kriterie...

Kan i skubbe mig i den rigtige retning...

Og så er det vel ved at være på sin plads med en glædelig jul hilsen...

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-12-07 12:45

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg vil gerne have, at når der er foretaget valg i en combobox, skal der
> åbnes en popup, med værdien fra comboboxen som kriterie...
>
> Kan i skubbe mig i den rigtige retning...

Må det foregå uden at siden reloades?

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-07 15:14

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev

> Må det foregå uden at siden reloades?

Det er sådan set underordnet...
Jeg vil gerne prøve begge dele...
Bjarne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-12-07 10:50

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev

> Det er sådan set underordnet...
> Jeg vil gerne prøve begge dele...

På Onchange-eventet på din dropdownbox skal du indlægge et javascript, der
submitter formen. Når formen reloaded, skal du have noget kode, der - ud fra
værdien i dropdown boxen - åbner din pop up med værdien af dropdown'en som
parameter.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 11:33

> [...]
> fra værdien i dropdown boxen - åbner din pop up med værdien af dropdown'en

Har du et lille eks. på koden...
Har du den anden måde at gøre det på også...
Bjarne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-12-07 12:41

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev

> Har du et lille eks. på koden...

På siden, som der skal kaldes fra, skal du have denne dropdown:

<form action="thispage.asp" (..)>
<select name="MyDropDown" onchange="this.form.submit();">
<option id=1>blabla</option>
<option id=1>blabla</option>
</select>
</form>

Når formen submittes, kan du evt. kalde den samme asp-side igen.

Denne gang skal du så i koden undersøge, om der kommer en værdi med i
MyDropDown, når siden loades.

Hvis der kommer en side med, kan du lave et javascript, der åbner et nyt
vindue, f.eks. siden

<%
If request("Mydropdown")>1 then
%>
<script language="javascript">
window.open("thatpage.asp?Parameter=<%=request("MyDropDown")%>", "Mit
vindue")
</script>

<%
end if
%>

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 13:29

> [...]
>
> <form action="thispage.asp" (..)>
> <select name="MyDropDown" onchange="this.form.submit();">

Formen bliver submittet til serveren...
Det er ikke så godt, da der bliver evalueret andre felter på serveren...
Kan den ikke refreshes på en måde...

> Når formen submittes, kan du evt. kalde den samme asp-side igen.

Hvordan er koden til denne...

Bjarne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-12-07 13:47

> Formen bliver submittet til serveren...
> Det er ikke så godt, da der bliver evalueret andre felter på serveren...

Det kan du da bare lade være med så.

> Kan den ikke refreshes på en måde...

Hvad mener du med at refreshe?

> Hvordan er koden til denne...

Det er den, du er ved at lave...!?

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 14:07

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev
> "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote in message
>
> Det kan du da bare lade være med så.

> Hvad mener du med at refreshe?

Så jeg bare får værdien fra comboboxen, og arbejde videre med,
uden formen submittes til serveren...

> Det er den, du er ved at lave...!?

<select name="MyDropDown" onchange="this.form.submit();">
Denne submitter formen til serveren...

<select name="MyDropDown" onchange="KaldDenSammeSideIgen.asp;">
Det er denne jeg gerne vil have...men kan ikke lige sammesætte koden...

Bjarne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-12-07 14:34

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev

> Så jeg bare får værdien fra comboboxen, og arbejde videre med,
> uden formen submittes til serveren...

Ok. Men så skal du nok i stedet kalde en javascript-funktion OnChange...

<form action="thispage.asp" (..)>
<select id="selector1" name="MyDropDown" onchange="MyFunction();">
<option id=1>blabla</option>
<option id=1>blabla</option>
</select>
</form>

<script language="javascript">

function MyFunction
{
myvar = document.getElementById('selector1').value;
window.open ('mypopuppage.asp?myparameter=' + myvar);
}

</script>

Det er ikke testet men burde virke.

> [...]
>
> <select name="MyDropDown" onchange="KaldDenSammeSideIgen.asp;">
> Det er denne jeg gerne vil have...men kan ikke lige sammesætte koden...

Der er ikke noget til hinder for, at du kalder den samme side igen i en ny
instans. Den skal så blot kaldes med nogle parametre, der fortæller, at den
nu er blevet kalft som pop up, og derfor skal opføre sig anderledes.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 14:51

> [...]
> {
> myvar = document.getElementById('selector1').value;
> window.open ('mypopuppage.asp?myparameter=' + myvar);

Virker udmærket...
Jeg bøjer mig i støvet...

> [...]
> den nu er blevet kalft som pop up, og derfor skal opføre sig anderledes.

OK...
Takker så mycket...
Bjarne