/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Dong Fiber-net
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-12-07 13:29

Hej

Er der nogle der kan sige lidt om hvonår man kan bestille hos
tjenesteudsbyderne for dong-fibernet? I henhold til fx DBnet i denne
måned tilbyder gratis oprettelse!
Det er hos mine forældre der har bestilt fibernet hos dong.
Dong har været forbi og sætte indvendig og udvendig fiberbox op. De
satte så kabel i skel til nedgravning. Da det var gravede ned, kom de
og satte røret i den udvendige fiberbox.

Jeg ville nu tro det skulle være muligt at bestille hos
tjenesteudbyderne!? Men jeg undrede mig over der ikke var link på den
indvendige fiberbox, og åbnede derfor lige den udvendige. Og der var
røret kun før ind og cuttet i den rigtige længde og sat 15cm dækskinne
på. Men der var hverken pustet fiber i røret eller andet. kun det
indvendige kabel lå klar i boksen.

Nogen der ved om man for tilsendt noget fra dong når man kan tilmelde
sig eller hvordan?

mvh. Bjarke

 
 
Jens Fallesen (09-12-2007)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 09-12-07 22:19

Bjarke Hansen wrote:

> Nogen der ved om man for tilsendt noget fra dong når man kan tilmelde
> sig eller hvordan?

Du vil få besked, når din forbindelse er klar til brug.

Efter bestilling fik du et brev fra dem, hvor de fortalte om processen,
og her fremgik dette i øvrigt også. Der var vist også et bud på et
forventet tidspunkt, som dog sagtens kan ændre sig.

En nogenlunde korrekt status for dit område kan findes på deres hjemmeside.


--
Jens

Asbjorn Hojmark (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 10-12-07 00:42

On Sun, 9 Dec 2007 12:29:29 -0800 (PST), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Nogen der ved om man for tilsendt noget fra dong når man kan tilmelde
> sig eller hvordan?

Ja, man får et brev om aktivering. De har tilsyneladende voldsomme
problemer med at få kunder på, for jeg har da foreløbig ventet 1½ år
fra jeg betalte tilslutningsgebyr...

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Michael Rasmussen (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 10-12-07 18:01

On Mon, 10 Dec 2007 00:42:03 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Ja, man får et brev om aktivering. De har tilsyneladende voldsomme
>problemer med at få kunder på, for jeg har da foreløbig ventet 1½ år
>fra jeg betalte tilslutningsgebyr...

1½ år ?!?!

Du må være en tålmodig sjæl. Jeg havde forlængst bombarderet udbyderen
med krav om tilbagebetaling af tilslutningsgebyret...

<mlr>

Ukendt (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-12-07 18:23

Nu er det vel Ding-Dong som kræver tilslutningsgebyret og ikke udbyderen...


Michael Rasmussen skrev:
> On Mon, 10 Dec 2007 00:42:03 +0100, Asbjorn Hojmark
> <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>
>> Ja, man får et brev om aktivering. De har tilsyneladende voldsomme
>> problemer med at få kunder på, for jeg har da foreløbig ventet 1½ år
>> fra jeg betalte tilslutningsgebyr...
>
> 1½ år ?!?!
>
> Du må være en tålmodig sjæl. Jeg havde forlængst bombarderet udbyderen
> med krav om tilbagebetaling af tilslutningsgebyret...
>
> <mlr>

Asbjorn Hojmark (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 10-12-07 18:38

On Mon, 10 Dec 2007 18:22:31 +0100, Jacob Fich
<jacob-du_ved_nok-brafi.dk> wrote:

> Nu er det vel Ding-Dong som kræver tilslutningsgebyret og ikke udbyderen...

Det er også DONG, der er forsinket.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Ukendt (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-12-07 20:09

okay okay. Jeg troede at det var db...

Asbjorn Hojmark skrev:
> On Mon, 10 Dec 2007 18:22:31 +0100, Jacob Fich
> <jacob-du_ved_nok-brafi.dk> wrote:
>
>> Nu er det vel Ding-Dong som kræver tilslutningsgebyret og ikke udbyderen...
>
> Det er også DONG, der er forsinket.
>
> -A

Asbjorn Hojmark (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-12-07 00:35

On Mon, 10 Dec 2007 20:08:46 +0100, Jacob Fich
<jacob-du_ved_nok-brafi.dk> wrote:

>> Det er også DONG, der er forsinket.

> okay okay. Jeg troede at det var db...

Næh, Dansk Bredbånd kan sagtens få kunderne på, men infrastrukturen
(fiber, switche og routere) er DONGs, og de har så point of
interconnect med indholdsleverandørerne (Dansk Bredbånd, FastTV,
CyberCity etc), hvor trafikken (Internet, telefoni og IPTV) udveksles.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Asbjorn Hojmark (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 10-12-07 18:25

On Mon, 10 Dec 2007 18:00:57 +0100, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

> 1½ år ?!?!

Ja.

Pt. 'lover' de, at det bliver i marts eller april. Så bliver det ~21
måneder. Jeg tror ikke på noget, før der er lys i lortet.

> Du må være en tålmodig sjæl.

Alternativet (ADSL) er værre...

> Jeg havde forlængst bombarderet udbyderen med krav om tilbagebetaling
> af tilslutningsgebyret...

Det har jeg skam også gjort, og jeg har da også fået *noget* af det.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Martin Højriis Krist~ (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 10-12-07 21:08

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:5ftql318k7jl5hhsedf7fdnj8j98rorqc4@hojmark.net...
> Pt. 'lover' de, at det bliver i marts eller april. Så bliver det ~21
> måneder. Jeg tror ikke på noget, før der er lys i lortet.

Ved du hvordan det er lavet?
Er alle fibrene fra et område ført til en central lokation hvor forskellige
udbydere kan købe sort fiber?
(a la et andet større distributionsnet baseret på noget nedgravet)

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Jens Fallesen (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 10-12-07 22:33

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Er alle fibrene fra et område ført til en central lokation hvor forskellige
> udbydere kan købe sort fiber?

Nej, der kan ikke købes sort fiber. Dong leverer hele forbindelsen inkl.
en switch hos kunden. De enkelte tjenester leveres af udbyderne over
IP og bindes som udgangspunkt til en MAC-adresse.

Det betyder så også, at det er muligt at abonnere på tjenester fra
forskellige udbydere på én gang.


--
Jens

Martin Højriis Krist~ (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 10-12-07 23:06

"Jens Fallesen" <jf@avic.gg> skrev i en meddelelse
news:newscache$qurusj$dkd1$1@news.webpartner.dk...
>> Er alle fibrene fra et område ført til en central lokation hvor
>> forskellige udbydere kan købe sort fiber?
> Nej, der kan ikke købes sort fiber. Dong leverer hele forbindelsen inkl.
> en switch hos kunden.

Fair nok til en start (starten er såmænd svær nok i forvejen).
Men er det lavet sådan at fibrene senere kan bruges på lag1 af andre?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Asbjorn Hojmark (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-12-07 00:40

On Mon, 10 Dec 2007 23:06:13 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> Men er det lavet sådan at fibrene senere kan bruges på lag1 af andre?

Nej, men det kan man jo heller ikke med TDCs kobbenet. Der er man også
nødt til at købe sig ind på en POP (som TDC kalder en central), eller
købe en wholesale-ydelse.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Martin Højriis Krist~ (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-12-07 00:47

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:oejrl39nn50vvg6trcea9t7hcsfih5seap@hojmark.net...
>> Men er det lavet sådan at fibrene senere kan bruges på lag1 af andre?
> Nej, men det kan man jo heller ikke med TDCs kobbenet.

TDCs kobbernet kan da sagtens bruges af andre.

> Der er man også
> nødt til at købe sig ind på en POP (som TDC kalder en central), eller
> købe en wholesale-ydelse.

Er Dongs fibernet lavet med centrale store POPs hvor andre, fremtidige,
lag1-kunder kan samhuses?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Asbjorn Hojmark (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-12-07 10:06

On Tue, 11 Dec 2007 00:46:46 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>>> Men er det lavet sådan at fibrene senere kan bruges på lag1 af andre?

>> Nej, men det kan man jo heller ikke med TDCs kobbenet.

> TDCs kobbernet kan da sagtens bruges af andre.

Well, I sagens natur ikke end-to-end. Sådan laver man jo ikke netværk.

> Er Dongs fibernet lavet med centrale store POPs hvor andre, fremtidige,
> lag1-kunder kan samhuses?

Forretningsmodellen er primært, at serviceudbydere kan købe sig ind på
DONGs netværksinfrastruktur, ikke på deres Lag 1.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Martin Højriis Krist~ (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-12-07 19:03

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:pohsl3d4ubggdikg0trpvb9uvfu1g6srd4@hojmark.net...
>> TDCs kobbernet kan da sagtens bruges af andre.
> Well, I sagens natur ikke end-to-end. Sådan laver man jo ikke netværk.

Afhængig af din definition af end-to-end.. I min verden er enderne i
kobbernetværket hhv hos kunden og på nærmeste POP med samhusning.

>> Er Dongs fibernet lavet med centrale store POPs hvor andre, fremtidige,
>> lag1-kunder kan samhuses?
> Forretningsmodellen er primært, at serviceudbydere kan købe sig ind på
> DONGs netværksinfrastruktur, ikke på deres Lag 1.

Så lad mig spørge helt konkret:

Er der nogen der ved hvordan DONG (eller andre af de nye fiberudbydere) har
bygget deres infrastruktur op?
Føres fibrene ubrudt fra alle kunder i et område til et sted med aktivt
udstyr, eller kobles de undervejs?
Hvor store POPs bygges? Gadeskabe eller deciderede centralbygninger?
Lejer man sig ind i diverse kældre etc?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Jens Åge Holm (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Jens Åge Holm


Dato : 11-12-07 23:49

On Tue, 11 Dec 2007 19:03:07 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Så lad mig spørge helt konkret:
>
> Er der nogen der ved hvordan DONG (eller andre af de nye fiberudbydere) har
> bygget deres infrastruktur op?
> Føres fibrene ubrudt fra alle kunder i et område til et sted med aktivt
> udstyr, eller kobles de undervejs?
> Hvor store POPs bygges? Gadeskabe eller deciderede centralbygninger?
> Lejer man sig ind i diverse kældre etc?

Dem der baserer deres netværk på en PON teknologi bruger en fiber fra
centralen som passivt bliver splittet ud til typisk 64 brugere (GPON fra
f.eks. Alcatel). Ved PON vil du altid skulle igennem headend udstyret men
jeg vil tro at forbindelsen kan komme ned på lag 2 hvis det skal være.

Hvis infrastrukturen laves som home-run (en fiber pr. bruger) burde der
kunne patches på den PoP hvor fiberen ender - men spørgsmålet er om der
laves så meget plads andre kan have udstyr stående.

Med fibrenes lange rækkevidde er det rimeligt at antage at man går efter
relativt store PoPs for at koncentrere det aktive udstyr.

--
Mvh.
Jens Åge

Martin Højriis Krist~ (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-12-07 00:02

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2007.12.11.22.48.47.756531@get2net.dk...
>> Så lad mig spørge helt konkret:
>> Er der nogen der ved hvordan DONG (eller andre af de nye fiberudbydere)
>> har
>> bygget deres infrastruktur op?
> Dem der baserer deres netværk på en PON teknologi bruger en fiber fra
> centralen som passivt bliver splittet ud til typisk 64 brugere

Er der nogen der gør det?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Asbjorn Hojmark (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 12-12-07 00:47

On Wed, 12 Dec 2007 00:01:44 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> > Dem der baserer deres netværk på en PON teknologi bruger en fiber
> > fra centralen som passivt bliver splittet ud til typisk 64 brugere
>
> Er der nogen der gør det?

Energi Midt og Energi Randers gør det i hvert fald. Andre har været i
gang med PIN-løsninger, men er på vej væk fra det. Og TDC tester det,
har jeg ladet mig fortælle.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Martin Højriis Krist~ (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-12-07 00:59

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:h38ul35b2j96mnn3v42i3dik2id8uq8eo5@hojmark.net...
>> > Dem der baserer deres netværk på en PON teknologi
>> Er der nogen der gør det?
> Energi Midt og Energi Randers gør det i hvert fald.

OK, tak

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Svend (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 12-12-07 08:51

Martin Højriis Kristensen wrote:
> Hvor store POPs bygges? Gadeskabe eller deciderede centralbygninger?
> Lejer man sig ind i diverse kældre etc?
>

Her i Ølsted har de sat en container op på 1,5*1,5*2,5 meter ca. Jeg vil
skyde på at der er aktivt udstyr i den, men jeg ved ikke om
inholdsleverandørerne har noget udstyr i den.

--
Svend

Morten Skriver (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Morten Skriver


Dato : 11-12-07 10:13

On Tue, 11 Dec 2007 00:46:46 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:

>>> Men er det lavet sådan at fibrene senere kan bruges på lag1 af andre?
>> Nej, men det kan man jo heller ikke med TDCs kobbenet.
>
> TDCs kobbernet kan da sagtens bruges af andre.

Men tror du at TDC ville stille denne mulighed til rådighed hvis
de ikke var tvunget til det ?

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Martin Højriis Krist~ (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-12-07 19:09

"Morten Skriver" <morten@skriver.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnflsl58.18iv.morten@freesbee.wheel.dk...
>> TDCs kobbernet kan da sagtens bruges af andre.
> Men tror du at TDC ville stille denne mulighed til rådighed hvis
> de ikke var tvunget til det ?

Det skal jeg ikke kunne sige.
Men hvis energiselskaberne får magt som de har agt, samt fortsætter
sammenlægningerne, så vil deres samlede fibernet muligvis være af en
størrelse hvor de kommer under de samme regler.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert
http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus



Bjarke Andersen (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 11-12-07 10:52

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> crashed Echelon writing
news:475db855$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Fair nok til en start (starten er såmænd svær nok i forvejen).
> Men er det lavet sådan at fibrene senere kan bruges på lag1 af andre?

Om Dong har det i gemmerne ved de bedst selv, men det vil bryde med Dongs
filosofi.

Dong ønsker at slutkunden selv shopper efter det de ønsker. Fx. som idag,
hvor du kan have telefonien hos et selskab, Internettet hos en anden og TV
fra det tredje.

Dong vil hellere tilbyde flere tjenesteudbydere på hele nettet end at give
en streng til én udbydere.

--
Bjarke Andersen

N/A (12-12-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-12-07 08:56



Asbjorn Hojmark (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-12-07 00:38

On Mon, 10 Dec 2007 21:08:23 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> Er alle fibrene fra et område ført til en central lokation hvor
> forskellige udbydere kan købe sort fiber?

Nej, DONG har deres eget access-, distributions- og core-net, som de
forskellige indholdsleverandører interface'er til. Det er et Layer 3-
interface, man ser ind i som indholdsleverandør.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

N/A (12-12-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-12-07 08:56



N/A (12-12-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-12-07 08:56



Bjarke Andersen (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 11-12-07 08:48

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing
news:t8vol3lcnta3usijh24u3a5pbu78muk0f6@hojmark.net:

> Ja, man får et brev om aktivering. De har tilsyneladende voldsomme
> problemer med at få kunder på, for jeg har da foreløbig ventet 1½ år
> fra jeg betalte tilslutningsgebyr...

Det må jeg nok sige. Nu bor du højst sandsynligt andet område end jeg men
den eller søde Dong dame der var forbi snakkede om max ½ års ventetid
(bestilling, gravning og montering) for komplekset jeg bor i på Amager, og
det er selvom Dong ikke annoncerer fiber lancering i Kbh.

--
Bjarke Andersen

Bjarke Hansen (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 11-12-07 10:44

On 11 Dec., 10:51, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:

> Dong vil hellere tilbyde flere tjenesteudbydere på hele nettet end at give
> en streng til én udbydere.

Men så vidt jeg har hørt. er det ret dyrt for tjenesteudbyderen at
tilbyde sine tjenester på dong´s fibernet. Så den forklaring man fik i
NESA`s tid at man betaler 179 og så har udbyderne "fri" adgang holder
jo slet ikke hvis udbyderen skal af med 200kr/måned eller deromkring
til dong pr. kunde for at ville tilbyde sine tjenester.

Svend (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 12-12-07 08:56

Bjarke Hansen wrote:
> On 11 Dec., 10:51, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
>
>> Dong vil hellere tilbyde flere tjenesteudbydere på hele nettet end at give
>> en streng til én udbydere.
>
> Men så vidt jeg har hørt. er det ret dyrt for tjenesteudbyderen at
> tilbyde sine tjenester på dong´s fibernet. Så den forklaring man fik i
> NESA`s tid at man betaler 179 og så har udbyderne "fri" adgang holder
> jo slet ikke hvis udbyderen skal af med 200kr/måned eller deromkring
> til dong pr. kunde for at ville tilbyde sine tjenester.

Nu koster en 2 mbit hos db 199, så der er ikke meget tilbage til
fortjeneste.

<http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/Tjenester_og_udbydere/dansk+bredbaand.htm>

Uden at kende deres forretningsmodel vil jeg tro at beløbet var lidt mindre.

--
Svend;

Bjarke Hansen (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 11-12-07 10:55

On 9 Dec., 22:18, Jens Fallesen <j...@avic.gg> wrote:

> Efter bestilling fik du et brev fra dem, hvor de fortalte om processen,
> og her fremgik dette i øvrigt også. Der var vist også et bud på et
> forventet tidspunkt, som dog sagtens kan ændre sig.

Okay, men den kender jeg nu ikke 100% men spørgsmålet gik også mere på
om det ikke er muligt at bestille sine tjenester inden den fysiske
forbindelse er iorden.
>
> En nogenlunde korrekt status for dit område kan findes på deres hjemmeside.

ja der står:
"Vi er i fuld gang med at etablere Fibernet i begge områder, og vi
forventer, at alle de nye fiberforbindelser er aktiveret i december
2007."

Men når nu der er gratis oprettelse i en periode er det vel åndsvagt
at skulle betale fx. 2000,- for oprettelse af TV, når de engang har
snøvlet sig færdige.

Jens Fallesen (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 15-12-07 16:49

Bjarke Hansen wrote:

> Okay, men den kender jeg nu ikke 100% men spørgsmålet gik også mere på
> om det ikke er muligt at bestille sine tjenester inden den fysiske
> forbindelse er iorden.

Ifølge det materiale, jeg har modtaget, er det først muligt at bestille
tjenester, når forbindelsen er på plads.


--
Jens

Bjarke Hansen (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 11-12-07 10:59

On 11 Dec., 18:54, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> > En nogenlunde korrekt status for dit område kan findes på deres hjemmeside.
>
> ja der står:
> "Vi er i fuld gang med at etablere Fibernet i begge områder, og vi
> forventer, at alle de nye fiberforbindelser er aktiveret i december
> 2007."

I et andet områder står der fremgangsmåden...

det sidste punkt "din forbindelse aktiveres" står der:
"Når du får din velkomspakke, ved du derfor at den fiberforbindelse er
aktiv.
Det betyder, at du er på fibernettet med din helt egen
fiberforbindelse og nu kan benytte de tjenester, du har bestilt hos
vores serviceudbydere. Velkommen på fibernettet."

Men det er jo ikke muligt at bestille noget som helst så vist jeg kan
se?

N/A (12-12-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-12-07 08:56



Bjarke Hansen (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-12-07 11:33

On 11 Dec., 23:48, Jens Åge Holm <bo...@get2net.dk> wrote:

> Dem der baserer deres netværk på en PON teknologi bruger en fiber fra
> centralen som passivt bliver splittet ud til typisk 64 brugere (GPON fra
> f.eks. Alcatel). Ved PON vil du altid skulle igennem headend udstyret men
> jeg vil tro at forbindelsen kan komme ned på lag 2 hvis det skal være.

Har du nogle exsempler på at der er nogen der gør det i DK da?

N/A (15-12-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-12-07 16:49



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408170
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste