Løb igennem directory og subdirectory - fi~
Fra : Rune Jensen

Dato : 08-12-07 23:09

Jeg har behov for en funktion, som gennemløber et
hoveddirectory+subdirectories, og samlet finder den fil, som er skrevet til
sidst.
Jeg har fundet dette, men er lidt i tvivl, om det kan laves om til mit
formål:

http://www.brainjar.com/asp/dirlist/

....det er sammenligningen mellem datoerne, jeg er i tvivl om. Kan man
sammenligne en fils last modified time direkte med en anden, og få den
nyeste?

Alternativ, er der nogen, som ligger inde med et script, som måske er bedre
egnet til formålet?

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-12-07 06:12

Jeg er ikke rigtig ASP haj, men anyway...

Rune Jensen wrote:
> [...]
>
> ...det er sammenligningen mellem datoerne, jeg er i tvivl om. Kan man
> sammenligne en fils last modified time direkte med en anden, og få den

Generelt med datoer afhænger det om det er 'tal' eller 'strenge'.
Hvis det er 'tal', kan man blot sammenligne. Hvis det er 'strenge', skal
formatet være en '[YY]YYMMDD' afart.

> Alternativ, er der nogen, som ligger inde med et script, som måske er
> bedre egnet til formålet?

Som nævnt er jeg ikke ASP-haj, og kender ikke det interne format af eks.
DateLastModified, men jeg har fundet noget inspiration til dig:
Generelt om sortering af filer:
<http://www.aspmessageboard.com/forum/asp.asp?M=877478&T=877478&F=20&P=1#877478>
Den giver dig ikke løsningen, men er absolut et studium værd.

Under min 'jagt' på interne formater stødte jeg på denne her:
<http://64.233.183.104/search?q=cache:jSAEfsxB_wgJ:p2p.wrox.com/topicindex/25281.htm+FileSystemObject+DateLastModified+format+CDate&hl=en&ct=clnk&cd=2>
Den giver heller ikke løsningen, men indeholder 'datosammenligninger'.

Jeg kunne forestille mig, at du ud fra disse 2 kan 'flække' noget sammen.

Stig Johansen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-12-07 11:42

On Sun, 09 Dec 2007 06:12:18 +0100, Stig Johansen
<stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> wrote:

>jeg [...] kender ikke det interne format af eks.
>DateLastModified

Det er i dato-format.

Response.Write TypeName(f.DateLastModified)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-12-07 08:00

Jørn Andersen wrote:

> Det er i dato-format.
>
> Response.Write TypeName(f.DateLastModified)

Jeg er ked af det Jørn. Jeg har ikke ASP, hverken på min Linux dunk eller på
Winspanden, så jeg ved ikke hvad der kommer ud af den write.

Når jeg eks. skriver 'tal', er en dato typisk angivet i sekunder siden 1970,
så 'datoerne' er bare store tal, der direkte kan sammenlignes.

Hov, der er vist noget med vi får et 'Y2K' problem henad 2036.

Stig Johansen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-12-07 08:47

On Mon, 10 Dec 2007 07:59:53 +0100, Stig Johansen

>Jeg er ked af det Jørn. Jeg har ikke ASP, hverken på min Linux dunk eller på
>Winspanden, så jeg ved ikke hvad der kommer ud af den write.

Det må du så have til gode til når du engang får det

>Når jeg eks. skriver 'tal', er en dato typisk angivet i sekunder siden 1970,
>så 'datoerne' er bare store tal, der direkte kan sammenlignes.

Muligvis - men i (VBScript-) ASP kan (og bør) datoer behandles som
datoer og ikke noget som helst andet.

Der er særlige dato-funktioner (de samme som i Access), som er beregnet
til at håndtere dato-tid-beregninger. Så længe man holder sig til dem -
og glemmer alt om hvilket format de *præsenteres* i - så undgår man
mange problemer.
Om der er et internt format, som disse beregninger tager afsæt i, har
jeg endnu ikke haft behov for at vide ...

>Hov, der er vist noget med vi får et 'Y2K' problem henad 2036.

Ups, det må jeg straks skrive på min To-Do-liste

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-12-07 05:29

Jørn Andersen wrote:

> Det må du så have til gode til når du engang får det

Tvivler lidt på det
Jeg havde det installeret i '98, men der syntes jeg ikke rigtig det var min
'smag'.
"Error: a catastrofic error occurred" osv.

Stig Johansen

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-12-07 01:34

"Jørn Andersen" skrev...

> Det er i dato-format.
>
> Response.Write TypeName(f.DateLastModified)

I så fald, så lader det til, man direkte kan sammenligne datoer i
lastmodified ved at lægge i variable? Altså f.eks., if varDate1 >
varDate2...

Nåh, jeg prøver...

Tak for indsatsen til jer begge - og jo, jeg skal også på et tidspunkt lave
egentlig sortering, men dette er en lille for-opgave.

MVH
Rune Jensen