Modemhastighed for lille.
Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 13-07-01 20:23

Hej gruppe.

Hvorfor kobler mit 56K modem kun på med højest 36 kbs? Modemet er et
tekcomm og det er koblet til seriel porten.

Håber at få nogle gode svar.

Mvh. Lars.

Fra : Madsen

Dato : 13-07-01 20:48

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@post.tele.dk> skrev:

> Hvorfor kobler mit 56K modem kun på med højest 36 kbs? Modemet er et
> tekcomm og det er koblet til seriel porten.
>
> Håber at få nogle gode svar.

Du har temmelig sikkert meget støj på din telefonlinie.
Det er de færreste der kan køre 56K selvom det står på mo-
demet, men det skulle være muligt at komme lidt højere op
end 36K. Hvis du har andre telefoner på linien, og det har du
jo sikkert, så kan du prøve at pille dem af en efter en og så
på den måde finde ud af hvad støjkilden evt. er, for det kan
nemt ske at være en telefon der er tilsluttet.
Hvis hastigheden ikke er steget på den måde, så må der
være støj på selve linien og så skal du vel have fat i TDC,
vil jeg tro.

Nu kører jeg ikke selv analog modem, men jeg ved at min
søster kører med 42K på et 56K, så du burde kunne komme
højere op.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Deaster

Dato : 13-07-01 21:20

Lars Willum Christiansen <liladomo@post.tele.dk> skrev i en
> Hej gruppe.
>
> Hvorfor kobler mit 56K modem kun på med højest 36 kbs? Modemet er et
> tekcomm og det er koblet til seriel porten.
>
> Håber at få nogle gode svar.

Har du andre telefoner tilsluttet samme tlf. stik som modem?, og ikke fro at
skode modemmet men på mit arbejde har vi seriøst mange problemer med at få
det modem til at virke ordentligt.

Jesper (Deaster)
Some people are only alive
because it's illegal to kill them

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 13-07-01 22:11

Hvis du har en B&O telefon af ældre modeller kan den godt give forstyrrelse
på linjen.. Ellers kan du prøve at skrive denne INIT-streng under avancerede
modemindstillinger:

AT&FS7=255S10=255S19=255

Ellers kan du prøve at finde en nyrere driver til dit modem... nogle gange
hjælper det !

/ Jean

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-07-01 07:42

Lars Willum Christiansen wrote:

> [...]
>
> Hvorfor kobler mit 56K modem kun på med højest 36 kbs? Modemet er et
> tekcomm og det er koblet til seriel porten.

Noget andet er, om du har husket at indstille hastigheden på din seriel
port til 115600, forudsat du bruger Windows? Hvis ikke, så hjælper en
opkobling med 36k ikke meget. Windows sætter nemlig hastigheden på
porten til 9600 som standard, og så surfer du højest med 9600 og ikke
med 36k.

Fly

Fra : Madsen

Dato : 14-07-01 13:49

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev:

> [...]
> opkobling med 36k ikke meget. Windows sætter nemlig hastigheden på
> porten til 9600 som standard, og så surfer du højest med 9600 og ikke

Nej ikke imellem computer og modem, men fra modem og ud
i verden er det vel telefonlinien der bestemmer, eller?
Hvis Windows viser 36.000 kbs når han er koblet op til nettet,
så er det vel også hastigheden fra modemet og ud i verden
windows måler eller tager jeg fejl?

Dog er rigtig nok at porten skal stilles op til 115600 hvis den
ikke allerede står til det.
Med f.eks. 9600 går det ret så langsomt imellem modem og
PC.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-07-01 08:48

Madsen wrote:

[snip]
> [...]
> Hvis Windows viser 36.000 kbs når han er koblet op til nettet,
> så er det vel også hastigheden fra modemet og ud i verden

Korrekt. Men hvad hjælper det, hvis modem og computer kun kommunikerer
ved 9600? Så står modemet hele tiden og venter på, at computeren får
fingeren ud. Det går kun så stærkt, som det langsomste led tillader.

> Dog er rigtig nok at porten skal stilles op til 115600 hvis den
> ikke allerede står til det.
> Med f.eks. 9600 går det ret så langsomt imellem modem og
> PC.

Meget! Jeg har løst det problem for et par venner, som syntes, at det
gik lidt langsomt på internettet.

Fly

Fra : Madsen

Dato : 15-07-01 09:24

> [...]

> ved 9600? Så står modemet hele tiden og venter på, at computeren får
> fingeren ud. Det går kun så stærkt, som det langsomste led tillader.

Selvfølgelig. :)

> Meget! Jeg har løst det problem for et par venner, som syntes, at det
> gik lidt langsomt på internettet.

Også her og jeg har tit bandet lidt over at en installation af et
modem ikke selv kan finde ud af at rette den detalje, men nej.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas G

Dato : 15-07-01 09:00

> Hvorfor kobler mit 56K modem kun på med højest 36 kbs? Modemet er et
> tekcomm og det er koblet til seriel porten.
>
> Håber at få nogle gode svar.

Alle de andre svar er såmænd fornuftige nok, men det er ikke alene alle de
fysiske forhold der gør sig gældende. For noget tid siden havde jeg
problemer med at jeg kun opnåede 33,6 eller 19,2 når jeg ringede til
cybercity, men lukkede jeg ned og ringede ummidelbart efterfølgende til
Mobilix (Orange) fik jeg altid uanset hvad en opkoplings hastighed på 44,0
?? hvad problemet med cybercity var ved jeg ikke og det viste de heller ikke
selv for de blev ved med at spørge om jeg havde andre telefoner på linjen og
lign ...

mvh Thomas G

Fra : Madsen

Dato : 15-07-01 09:32

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
> Mobilix (Orange) fik jeg altid uanset hvad en opkoplings hastighed på 44,0

Det har vel noget at gøre med centralen du ringer op til.
Både hvad angår udstyr, kvaliteten heraf, afstand til central osv.
Det kan være mange ting. Jeg har endda set ved en kammerat
at hans ISDN-adapter nægtede at bruge POTS-portene bag på
før PC'en blev jordforbundet. Det brugte vi 5-6 timer på at finde
ud af. Når der ikke var forbindelse til PC'en enten via USB eller
seriel, så virkede adapteren fint mht. tilsluttede analoge telefoner,
men så snart den fik forbindelse med PC'en var den død.
Internettet virkede dog stadig, men måske kan sådan noget elek-
trisk støj fra PC'en også give problemer med nedsat hastighed.
Dog er det sikkert ikke det der spiller ind i dit tilfælde, for så
havde det jo nok været galt på både Orange og Cybercity.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.