Søger ældre Hund
Fra : Gert Nielsen

Dato : 08-12-07 16:22

Kære NG

Jeg har fået besked på at skaffe en ældre (+5 år) hund til min mormor. Det
skal helst være på Sjæland. Har søgt lidt efter nogle dyreinternater på
google, men har ikke rigtigt fundet noget. Nogen der kender nogle
steder/sites hvor man kan få/købe ældrere hunde, det må meget gerne være
f.eks. et dyreinternat med hjemløse hunde.

På forhånd tak.

Mvh Simon

Fra : JB

Dato : 08-12-07 17:10

"Gert Nielsen" <gertfritzen@fjernnielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder/sites hvor man kan få/købe ældrere hunde, det må meget gerne være
> f.eks. et dyreinternat med hjemløse hunde.

Du kan prøve og spørge i specialklubberne for de racer, der kunne være
aktuelle for din mormor. Der er af og til voksne hunde, der søger nyt hjem.

Hilsen
Jytte

Fra : Is

Dato : 08-12-07 17:13

> [...]

være
> f.eks. et dyreinternat med hjemløse hunde.

Prøv her:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk

Erik Isager

Fra : Gert Nielsen

Dato : 08-12-07 19:46

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Gert Nielsen" <gertfritzen@fjernnielsen.mail.dk> skrev i en
> [...]

Jo det ku da faktisk godt være. Hvordan er den ? Fungerer den med andre
hunde osv.

Mvh. Simon

Fra : pia.jep@mail.dk

Dato : 08-12-07 09:13

On 8 Dec., 17:09, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> [...]
> aktuelle for din mormor. Der er af og til voksne hunde, der søger nyt hjem.

Hej.

Jeg har lige snakket med min nabo, hendes datter, skal af med en
dejlig langhået schæfer på 7 år, var det noget.

hilsen Pia

Fra : nana sørensen

Dato : 08-12-07 20:45

"Gert Nielsen" <gertfritzen@fjernnielsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> steder/sites hvor man kan få/købe ældrere hunde, det må meget gerne være
> f.eks. et dyreinternat med hjemløse hunde.

Der er rigtigt mange på www.dyrenettet.dk mange af dem rigtig fine og søde.
Jeg går ud fra at i har tænkt over racer og sådan, specielt i forbindelse
med aktivering og motion. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor aktiv din mormor
er, men hun er nok ikke helt ung.

Fra : Dorthe Jensen

Dato : 09-12-07 10:18

hej NG

det kunne også være en ide at kontakte nogle kennler for ind mellem vil de
gerne af med de aflagte tæver som har fået de hvalpe som de skal have. har
kollega som lige har fået en dejlig tæve på den måde hun var nemlig så
uheldig at den ene af hendes hunde døde pludseligt og så kendte hun nogle
kennler og fik en tæve kort tid efter.
hilsen dorthe

Fra : E.S

Dato : 09-12-07 13:41

Kig forbi www.dafs.dk

Walther, en tibetansk terrier på 7 år, søger roligt og kærligt hjem.
Jeg er glad, livlig og meget legesyg.
Jeg behøver en fast men, kærlig opdragelse og jeg mangler lidt almindelig
træning.
Jeg er ikke vant til børn og andre dyr så dette skal man være opmærksom på.
Jeg har fået alle mine årlige helbreds check og er i ret god og sund form.
Da min mor ikke kan have mig mere pga. separation ønsker jeg et nyt hjem.

Du kan ringe til os på et af disse numre:

Vibeke tlf. 22626839
Annette tlf. 61687094
eller 47599664 (vores journal er under dette nr)

PS. untertegnet har ikke kendskab til denne hund, men jeg er frivillig i
foreningen

Eller skriv på denne mail:
louiselindholm@gmail.com

Mange hilsener

Vibeke, Louise og Annette

Fra : Sanne

Dato : 09-12-07 17:44

"E.S" <lupo@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller 47599664 (vores journal er under dette nr)
>

> PS. untertegnet har ikke kendskab til denne hund, men jeg er frivillig i

Hejsa.

Hvis I gerne vil have hjælp til at finde nyt hjem til Walther, vil jeg
foreslå jer at kontakte hvalpeanviseren i Tibetanerklubben.
Hun hedder Berit og kan kontaktes på hvalpe@tibetanerklubben.dk
Mvh
Sanne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-12-07 22:47

Gert Nielsen wrote:

> Jeg har fået besked på at skaffe en ældre (+5 år) hund til min
> mormor. Det skal helst være på Sjæland.

Vær opmærksom på at en genplaceret hund kan have nogle små "særheder" pga
forhold den er vokset op under
Hvis du kan træffe de gamle ejere og få dens "historie" så er det guld værd
:)

Vi fik en tre år gammel Beagle i sensommeren
Det har været en stor success, men der er da et par småting hvor jeg godt
ville have haft muligheden for at få lidt at vide om opvækst etc

- Peter
--
Hi! I'm a .signature *virus*!