whois
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-12-07 20:31

Hej alle,

Laver man en whois på en aller anden adresse/IP, får man blandt andet
en oplysning alla denne her:
origin: AS3320

Hvad kan man udlede af den, og hvorledes kan denne oplysning anvendes?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-12-07 13:30

On 8 Dec., 20:31, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:
> [...]
> en oplysning alla denne her:
> origin: AS3320
>
> Hvad kan man udlede af den, og hvorledes kan denne oplysning anvendes?

Det kan du bruge til at finde ud af hvilken internet udbyder det er.
hvilket i dette tilfælge er DTAG.DE

Men har du da også problemer med ting på DTAG.DE´s net? for jeg sad
netop også og så der er lange svartider på deres net.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-12-07 22:56

On Sat, 8 Dec 2007 12:30:19 -0800 (PST)
Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men har du da også problemer med ting på DTAG.DE´s net? for jeg sad
> netop også og så der er lange svartider på deres net.
Ikke specielt pt (jeg har intet i deres kø pt Jeg skulle blot spore
en reference fra min vsftp log.

Skal AS bogstavligt oversættes til: registrerings oprindelige ISP, og
altså ikke noget der kan fakes?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-12-07 22:59

Hej!

Michael Rasmussen wrote:
> Ikke specielt pt (jeg har intet i deres kø pt Jeg skulle blot spore
> en reference fra min vsftp log.

Hvis du havde brugt 2 sekunder på en Googlesøgning på 'AS3320' havde du haft
svaret kl. 20.30 + 58 sekunder

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-12-07 23:20

On Sat, 08 Dec 2007 22:59:00 +0100
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> Hvis du havde brugt 2 sekunder på en Googlesøgning på 'AS3320' havde
> du haft svaret kl. 20.30 + 58 sekunder

Jeg var ikke i tvivl om i den specifikke situation, at logningen
vedrørte DTAG.DE. Det jeg var i tvivl om, var, hvorvidt en AS reference
altid var valid.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-12-07 07:36

On Sat, 8 Dec 2007 23:20:06 +0100, Michael Rasmussen <mir@miras.org>
wrote:

> Det jeg var i tvivl om, var, hvorvidt en AS reference altid var
> valid.

Du mener origin på et route-object? Den siger, hvilket netværk, der
fra et administrativt synspunkt burde annoncere et givent prefix, men
forhindrer ikke i sig selv andre i at annoncere nettet. Folk bygger
dog en del sikkerhedsmekanismer (filtrering) op omkring annonceringer,
bl.a. baseret på noget route-objects.

Så altid? Nej. Generelt? Ja.

-A