finde de første 25 records i sql databasen
Fra : John Sarby

Dato : 08-12-07 16:28

Hej.

Lidt hjælp søges til at udtrække de første 25 records (af en
bestemt kunde) fra min SQL database, blandt mange forskellige
kunder.

"En kunde har måske 165 ønsker på sin ønskeliste, jeg vil kun se
de første 25 ønsker i mit asp-side, på hans kundenummer."

Helst direkte fra databasen så tiden ikke bliver for lang.

Nogle skrappe ideer!!!!

Med venlig hilsen

John Sarby

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 08-12-07 17:29

John Sarby wrote:
> [...]
>
> "En kunde har måske 165 ønsker på sin ønskeliste, jeg vil kun se
> de første 25 ønsker i mit asp-side, på hans kundenummer."

Hvilken sql?

Mssql: Select top 25 from .. where ...
Mysql: Select ... from .. where .. limit 25

Leif

Fra : John Sarby

Dato : 08-12-07 18:09

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvilken sql?
>
> Mssql: Select top 25 from .. where ...
> Mysql: Select ... from .. where .. limit 25
>
> Leif

Det er min database jeg ønsker at udtrække de første 25 poster fra en
bestemt kunde.
Der er mange kunder med forskellige ønskelister.
Jeg vil kunne vælge en bestemt kunde og derefter skal der kun vises
de første 25 poster fra netop den kundes ønskeliste uanset hvor mange
ønsker der er på listen.
Du skriver limit 25 - det kunne være en mulighed.
Hvor kan jeg læse mere om netop dette.
MVH
John

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-07 21:48

> [...]
> ønsker der er på listen.
> Du skriver limit 25 - det kunne være en mulighed.

Det er forskelligt om du bruger MSSql eller mySQL så hvis du lige vil svare
på dette
spørgsmål????

Afgrænsningen skal ske i Where delen. En kunde har et KundeID f. eks, 24
så du kan skrive:

Mssql: Select top 25 from tblTabelnavn where kundeid = 24
Mysql: Select * from tblTabelNavn where kundeid = 24 limit 25

Det er umuligt at give mere konkrete svar uden at vide hvilken database
det drejer sig om, hvad hedder tabellen/tabellerne, hvilke felter indeholder
den/de.

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : John Sarby

Dato : 09-12-07 09:04

Tom Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> det drejer sig om, hvad hedder tabellen/tabellerne, hvilke felter indeholder

Hej.

Min database hedder Microsoft SQL Server fra Scannet.

MVH
John

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-12-07 11:23

On Sat, 8 Dec 2007 17:29:28 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote:

>Mssql: Select top 25 from .. where ...
>Mysql: Select ... from .. where .. limit 25

Husk ORDER BY, når man bruger TOP, ellers giver det ingen (fornuftig)
mening.
Data i en database har ingen indbygget "sorterings-orden".

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : John Sarby

Dato : 09-12-07 14:35

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> mening.
> Data i en database har ingen indbygget "sorterings-orden".

Tak for hjælpen.

Jeg fik det til at køre med TOP 25 og ORDER BY.

MVH
John