Ostehøvl
Fra : Per, Herringe

Dato : 07-12-07 19:07

Er der nogen derude der ved hvem der laver den der ostehøvl med et håndtag
med drejer rundt. Den arbejder sig ned af et gevind og skærer fine skiver af
en ost der aldrig bliver hul

--
MVH Per, Herringe

Fra : Ole Christiansen

Dato : 08-12-07 10:37

"Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med drejer rundt. Den arbejder sig ned af et gevind og skærer fine skiver

Jeg plejet at tilpasse osten så den passer i bredden til en Rosti,
og så skære på den anden led hveranden gang.

/Ole

Fra : Max

Dato : 08-12-07 10:45

Hej Per

> Er der nogen derude der ved hvem der laver den der ostehøvl med et
> håndtag med drejer rundt. Den arbejder sig ned af et gevind og skærer
> fine skiver af en ost der aldrig bliver hul

Der er mange der laver dem, prøv at kikke i Bahne, der har de bl.a.
en lille model, ellers kik hos HWL.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-12-07 11:37

> Hej Per

> Der er mange der laver dem, prøv at kikke i Bahne, der har de
> bl.a. en lille model, ellers kik hos HWL.

Jeg blev nysgerrig, og skulle da lige se om H. W. Larsen havde sådan
en. Det har de så godt nok, men det er da noget af en hamber pris.
Så kan jeg altså godt "nøjes" med min Rosti. Der kan købes mange
strenge til den for 3.690,- kr.

http://www.hwl.dk/Produkter/Køkkenudstyr/Osteartikler.aspx

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Fl. Baumann

Dato : 08-12-07 11:55

"Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen derude der ved hvem der laver den der ostehøvl med
> et håndtag med drejer rundt. Den arbejder sig ned af et gevind
> og skærer fine skiver af en ost der aldrig bliver hul

I butikkæden "Din Aktive Isenkræmmer" har de en de kalder
"Ostefabrikken" til 350 kr.

Hvis du bor i Herringe på Fyn, så skal du vist til Svendborg for
at finde butikken.

--
Fl. Baumann

Fra : Per, Herringe

Dato : 08-12-07 12:46

I meddelelse: 475a780d$0$90263$14726298@news.sunsite.dk
skrev Fl. Baumann bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> "Ostefabrikken" til 350 kr.
>
> Hvis du bor i Herringe på Fyn, så skal du vist til Svendborg for

Tak for svarene alle sammen. Vi kigger i Bahne i dag og ellers følger vi op
i Svendborg

--
MVH Per, Herringe