Termokande.
Fra : kalvoere

Dato : 06-12-07 22:38

Hej,

Kan en eller anden give mig et rigtig, rigtig godt tip til en
termokande DER KAN HOLDE INDHOLDET VARMT,

Der er her i familiern en småhysterisk m/k der er hysterisk med hensyn
til holdbarhed på varmen fra en sådan.

Jeg investerer i en god og kvalitets kaffemaskine,(AEG KAM 200) og vil
supplere med en termokande der efterfølgende kan holde indholdet
varmt.

Hvad kan anbefales. (Prisen er uinteressant!)
/Lars

Fra : Max

Dato : 07-12-07 08:21

Hej Lars

> Hvad kan anbefales. (Prisen er uinteressant!)

Den bedste jeg har er faktisk en Thermos fra isenkræmmeren,
den er med glas beholder pakket ind i noget plastik, hverken
køn eller dyr, men effektiv.

Ps: husk at varme termokanden op før du fylder noget i den.

--
Mvh Max

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-12-07 17:16

Max wrote:

> [...]
> køn eller dyr, men effektiv.
>
> Ps: husk at varme termokanden op før du fylder noget i den.

Vel min bedste termokande nogensinde var en Tiger til 50-100 kr som holdt i
en femten års tid. Idag benytter jeg stålkander, ifølge min husker er de
ikke lige så effektive som min gamle Tiger - men mere resistente overfor
slag.

--

Live long and prosper...

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-12-07 18:40

Peter Jespersen <flywheel@illogical_._dk> wrote:

> [...]
> en femten års tid. Idag benytter jeg stålkander, ifølge min husker er de
> ikke lige så effektive som min gamle Tiger - men mere resistente overfor

Min bedste var i sin tid en hylende billig kineser-dims - faktisk bare
en glasindsats der var vævet ind i halvtykke plasticsnore, og så en
gummiprop i halsen. Holdt rigeligt 12-13 timer, indtil den selvfølgelig
gik itu da den faldt på gulvet. I dag bruger jeg kun mikroovnen, og kun
hvis jeg ikke får drukket de to kopper jeg brygger ad gangen på min Eva
solo.
mvh
erling

Fra : Padre

Dato : 07-12-07 04:35

On 7 Dec., 06:38, kalvoere <Lars.Helsb...@gmail.com> wrote:

> Hvad kan anbefales. (Prisen er uinteressant!)

Alfi

--
padre

Fra : -= JF =-

Dato : 09-12-07 20:29

--
Mvh. John

Fra : padre

Dato : 09-12-07 23:39

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Flot *dyr* thermokande - men imho ikke ret god til at holde kaffen varm.

De laver også billige modeller - de runde i plastic koster ikke meget.

Jeg troede de var gode - det var i hvert fald, hvad jeg fik at vide, da jeg
i sin tid fik en, men det er den eneste, jeg har haft (i 16 år nu) og den
virker fint.

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Fra : Linde

Dato : 07-12-07 17:05

"kalvoere" <Lars.Helsboel@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej,

Kan en eller anden give mig et rigtig, rigtig godt tip til en
termokande DER KAN HOLDE INDHOLDET VARMT,

Denne termokande
http://www.spejder-sport.dk/templates/1product_variants.asp?ProductGuid=450884&indgang=gruppe

var den suverænt bedste blandt 21 testede af Tænk...den holdt vand varmt fra
kogende til 65 grader i knapt 29 timer, noget bedre end Spejdersport
reklamerer med. Samtidig var den topscorer i tæthed.

Hvis udseendet er ligegyldigt, ligesom prisen, kan du da overveje denne
"campingkande". Næsten ligeså god til at holde varmen var en kande fra
Tiger, den havde dog problemer med tætheden. Alfi´s kander skuffede fælt,
med 13 og 17 timers isolering. Deres model til 600 kroner havde ydermere
mere end svært ved at holde tæt.

Mvh
Linde.

Fra : Andersen

Dato : 07-12-07 20:03

> [...]
>
> Jeg investerer i en god og kvalitets kaffemaskine,(AEG KAM 200) og vil
> supplere med en termokande der efterfølgende kan holde indholdet

Nu har jeg i mange år brugt termokande på mit arbejde og der er kun en ting
der virker,
og det er en stålkande med stålindsats... Hvis man hælder kaffen over
umiddelbart den
er brygget færdig.. Så holder den sig drikkebar meget varm fra 6 morgen til
15 eftermiddag.

En anden forskel er at hvis du tager en kande med glasindsats, så bliver den
dejlige sorte
kaffe lyn hurtigt brunt og mere bedsk i det, hvilket jeg ikke bryder mig om.

I en kande med stålindsats holder kaffen sig også sort og med god smag kl.
15 om eftermiddagen...
Ingen kan få mig til at købe andet.. Hjemme har vi også stålkander.....
Try It..

Hilsen HA Aalborg

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-12-07 00:13

"Andersen" <hean2007FJERN@GMail.com> skrev i en meddelelse

> En anden forskel er at hvis du tager en kande med glasindsats, så
> bliver den dejlige sorte
> kaffe lyn hurtigt brunt og mere bedsk i det, hvilket jeg ikke bryder
> mig om.

Pjat. Glas gør ikke kaffe hverken brun eller bedsk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-12-07 00:14

"kalvoere" <Lars.Helsboel@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan en eller anden give mig et rigtig, rigtig godt tip til en
> termokande DER KAN HOLDE INDHOLDET VARMT,

De fleste termokander - dyre som billige - klarer jobbet i timevis, hvis du
husker at varme dem op med kogende vand inden du hælder det endelige indhold
i.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kasper Eulert

Dato : 09-12-07 20:19

On Thu, 6 Dec 2007 21:38:14 -0800 (PST), kalvoere
<Lars.Helsboel@gmail.com> wrote:

> [...]
>varmt.
>
>Hvad kan anbefales. (Prisen er uinteressant!)

Hej
Vores erfaring er faktisk at Stelton holder varmen ret godt. Omvendt
kan man sige at det lidt er en uskik at ville holde sin drik varm i
29!!! timer med mindre man er strandet.
Metalkander med metalindsats af dårlig kvalitet har en tendens til at
tage smag.
Mvh
Kasper Eulert
www.kaffe-cafe.dk - Alt om kaffe
Ny hjemmeside om kaffe - Vind 5 poser kaffe

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-12-07 16:05

"Kasper Eulert" <ke@kaffe-cafe.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Vores erfaring er faktisk at Stelton holder varmen ret godt.
> Omvendt kan man sige at det lidt er en uskik at ville holde sin
> drik varm i 29!!! timer med mindre man er strandet.

Jeg vil da også lige slå et slag for Stelton. Jeg har i mange år
haft en sort (til kaffe) og en rød (til te). Nu har jeg så suppleret
med en af stål, (med glasindsats).

Jeg vil da også mene, at hvis kaffen står i en thermokande i alt for
lang tid, så smager den altså ikke så godt. Her er det maksimum 5
timer.

Jeg er også glad for de reservedele man kan få bl.a. gummipakninger
og nye "låg". Det er så godt nok en halvpebret pris, men det må man
jo tage med når man er glad for kanderne. Når vi skal have gæster
laver jeg et par kander i god tid, og lukker dem med den "skrueprop"
der også hører til, og kaffen er som nylavet ved serveringen.

Jeg kan kun give Stelton min bedste anbefaling.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-12-07 17:13

kalvoere wrote:

En termokande holder det kolde koldt og det varme varmt - men hvordan kan
den kende forskel ?

--

Live long and prosper...

Fra : Max

Dato : 20-12-07 17:34

Hej Peter

> En termokande holder det kolde koldt og det varme varmt - men hvordan
> kan den kende forskel ?

Underligt, lige som med et spejl, det kan godt finde ud af hvad der
er op og ned, men ikke hvad der er højre og venstre.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-12-07 19:38

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical_._dk> skrev i en meddelelse
> kalvoere wrote:
>
> En termokande holder det kolde koldt og det varme varmt - men
> hvordan kan den kende forskel ?

Ja, det er jo lige det. Så er det vel bevist, at det ikke altid er
nødvendigt at være forsynet med en hjerne.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-12-07 20:52

Tove Krieger skrev:
> "Peter Jespersen" <flywheel@illogical_._dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo lige det. Så er det vel bevist, at det ikke altid er
> nødvendigt at være forsynet med en hjerne.

Jamen en termokande har da vist en hjerne. Det er den, der går i
stykker, hvis man taber kanden hårdt nok på gulvet

Venlig hilsen Dikte