RC 24 strømproblemer
Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 06-12-07 08:35

Hej Forum
jeg er den lykkelige ejer af en viffer fra 89" den kører godt, dog har
jeg længe haft nogle elektroniske problemer. Det hele startede med
strømfordeleren ved hovedsikrigen, den brændre af. ja den smeltede
helt sammen også sikringen. desuden tog den batteriet med i købet, det
var kørt varmt og vandet var kogt af. den kunne kun holde strøm i få
timer, men kunne skubbes igang og kørte fint. det hele blev skitet
stømfordeler fra vfr model 91" og batteri, den virkede...indtil en tur
på170km til århus og hjem igen, så havde den samme symptomer på varmt
batteri, klistermærket så ihvertfald underligt ud og strøm var svag.
Hvad kan der være galt, det problem har kostet mig nok penge nu.? har
tjkket at den ikke lader med formange amp. den lader med 14,08-14,50.
kan det være generatoren bare lader konstant når jeg kører, altså den
ikke slår fra når batteriet er fyldt?

mvh mikkel paulsen

Fra : Hekto

Dato : 06-12-07 16:40

mikkel_paulsen@hotmail.com formulated the
question :
> [...]
> tjkket at den ikke lader med formange amp. den lader med 14,08-14,50.
> kan det være generatoren bare lader konstant når jeg kører, altså den

14,50 Volt er liiiige i overkanten. Er du siker
på at den rent faktsik ikke når højere op når der
kommer 5-8-10.000 omdrejninger på?

For høj ladespænding giver for høj ladestrøm og
er næsten det eneste der kan koge batteriet tørt.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-12-07 17:06

<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Mikkel.
Jeg vil med meget stor sikkerhed påstå, at det er din ensretter der er galt
med. Det er et ret typisk problem for VFR modellerne.
Jeg vil anbefale dig at gå ind på VFR klubbens hjemmeside www.vfr.dk og søge
i forummet. Søg på ensretter, og du vil finde mange indlæg om problemet og
få anvisninger på, hvordan du fejlfinder.
Hilsen Matthias

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-12-07 21:48

[...]

Enig. Dog ville jeg holde mig fra den løsning med at bruge en blæser til at
køle med...

Køb en ny ensretter hos Schnabel i KBH. De er de eneste som duer. De er også
meget bedre for din generator...!!

Har selv brugt 5 ensrettere på min MC.... Indtil jeg fik et Schnabel.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 06-12-07 15:16

On 6 Dec., 21:47, "Henrik Nielsen" <x...@xpost.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> køle med...
>
> Køb en ny ensretter hos Schnabel i KBH. De er de eneste som duer. De er også

super lyder som problemet! men ham ES Elektro fætteren her jo ikke en
hjemmeside, det lyder somom man skal besøge ham og betale kontant. kan
jeg ikke ringe overføre penge og så sender han den??

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-12-07 08:13

>super lyder som problemet! men ham ES Elektro fætteren her jo ikke en
>hjemmeside, det lyder somom man skal besøge ham og betale kontant. kan
>jeg ikke ringe overføre penge og så sender han den??

Du kunne jo ringe til ham og spørge?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 07-12-07 12:42

> [...]

hjemmeside, det lyder somom man skal besøge ham og betale kontant. kan
jeg ikke ringe overføre penge og så sender han den??

Ring og forhør dig!

http://www.vavirk.dk/auto_elektrikere/koebenhavn_n/es-elektroerik-schnabel/cit/69005/

Michael D

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 08-12-07 07:56

"kan jeg ikke ringe overføre penge og så sender han den??"

Det gjorde jeg.

Fra : Hekto

Dato : 10-12-07 14:27

mikkel_paulsen@hotmail.com wrote on 06-12-2007 :

> super lyder som problemet! men ham ES Elektro fætteren her jo ikke en
> hjemmeside, det lyder somom man skal besøge ham og betale kontant. kan
> jeg ikke ringe overføre penge og så sender han den??

Du skal ihvertfald ikke møde op med en
Dankort!!!!

Hr. Schnabel hengiver sig ikke til den slags
nymodens pjat!

Fra : JS

Dato : 07-12-07 10:40

[...]

besøgte Schnabel, her i sommers, og købte ny ensretter, til min vfr
750,rc36-2, 1994.
flink fyr, der ved hvad han snakker om.
kom derind, han testede den gamle, fandt ud af at den var "stået af", havde
nye liggende, købte ny, monteret den nye, og kørt uden problemer resten af
efteråret.
på min vfr, klikkede den bare i relæet en morgen, da jeg skulle på arbejde,
fik den løbet igang. men efter ca. 10 km, i et sving kunne jeg dårlig nok
se, at jeg havde slået afviseren til, den blinkede næsten ikke. derefter
ville jeg så lige prøve det lange lys, og der døde cyklen næste.
så lyset blev slukket, og jeg luntede ud på arbejde.
efter at ha ladet på batteriet i 3 timer fik vi start på cyklen.
vi målte på batteriet men den ladede slet ikke.
skulle så tilfældigvis til kbh. dagen efter (i bil), fandt schnabel, og
købte så den nye, 950,- kr.
du kan jo bare ringe til ham
E.S. Elektro
a.. Tlf. 35 85 40 80
b.. Kronborggade 5
2200 København N

jens, vfr 750, rc36-2,1994, til slag på www.motorcykelgalleri.dk

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 09-12-07 13:13

On 8 Dec., 07:56, "Henrik Nielsen" <x...@xpost.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> Mvh.
> Henrik
>
> Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Mange tak alle sammen!
jeg prøver at købe sådan en i morgen.