Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS 400D - kan ikke tømmes via EOS utility~
Fra : Fly

Dato : 06-12-07 19:35

Hej!

Mit Canon EOS 400D kan ikke længere tømmes v.h.a. programmet "EOS utility".
Når jeg tilslutter kameraet til PC'erne og derefter tænder kameraet popper
"EOS utility" godt nok op som det plejer, men de tre øverste funktioner er
nedtonet/deaktiveret. Den eneste funktion jeg kan bruge er "Monitor folder"
men jeg vil egentlig gerne bare "Start to download images".

Jeg har forsøgt at indstille programmet til automatisk at begynde
overførslen når der er forbindelse, men det virker heller ikke.

Nogle gode bud?

-Fly

Fra : Jesper Juul

Dato : 06-12-07 19:50

Fly skrev:
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at indstille programmet til automatisk at begynde
> overførslen når der er forbindelse, men det virker heller ikke.

Har du prøvet på en anden computer?

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Fly

Dato : 06-12-07 20:09

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Har du prøvet på en anden computer?

Hej Jesper og I andre!

Nej, jeg har ikke prøvet på en anden computer. Jeg glemte vist at skrive, at
det har virket på denne maskine i lang tid, men gør det ikke mere. Der er
installeret et program siden, men konflikten er ikke kommet lige efter det,
men et par uger efter...

Nogle gode bud?

-Fly

Fra : Is

Dato : 06-12-07 22:40

"Fly" <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Der er
> installeret et program siden, men konflikten er ikke kommet lige

Har du tilsluttet andet udstyr siden ?? f.eks. hvis min skanner er
tilsluttet og tænt, kan jeg ikke "se" mit kamera, når jeg tilslutter
det (IXUS 400)

Erik Isager

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-12-07 00:44

On Thu, 6 Dec 2007 20:09:10 +0100, "Fly"
<doktor_flyMONKEY@hotmail.com> wrote:

>Nogle gode bud?

Måske en opdatering af programmet (du har vel slettet alle dine temp
filer?).

Fra : Mopse

Dato : 06-12-07 20:37

Hej. Sjovt nok er det samme lige sket for mig,bare på den måde at hvor
utillity før bare hapsede billederne fra kortet, i kortlæseren ,kommer nu
bare windovs stifinder og fortæller at den kan se et drev mere.Dette er sket
efter jeg havde opstartsproblemer og efterfølgene måtte ha ny cpu køler.Jeg
har gennemgået opsætningen igen og sat flueben i aut. opstart af utillity
men lige lidt hjælper det. Gode råd modtages med kyshånd.

--
M.v.h. Mopse,Nu med forbedrede rynker

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-12-07 00:45

On Thu, 6 Dec 2007 20:37:12 +0100, "Mopse"
<mopse@fjerndettehansen.mail.dk> wrote:
>Gode råd modtages med kyshånd.

Prøv med ZoomBrowseren (fra Canon) i stedet .

Fra : Mopse

Dato : 07-12-07 16:35

>Prøv med ZoomBrowseren (fra Canon) i stedet .

Zoombrowser starter normalt op når cameravindow er færdig med at hente fra
kortet.
--
M.v.h. Mopse,Nu med forbedrede rynker

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-12-07 18:19

On Fri, 7 Dec 2007 16:34:39 +0100, "Mopse"
<mopse@fjerndettehansen.mail.dk> wrote:

>Zoombrowser starter normalt op når cameravindow er færdig med at hente fra
>kortet.

Men du kan hente billederne i ZoomBrowser på nøjagtig samme måde som i
Utility.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 06-12-07 20:43

"Fly" <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Nogle gode bud?

Undgå at skrive "bud", ellers bliver du bare sendt over i
dk.fritid.foto.indkøb af Niels Riis Ebbesen.

Flemming Nielsen