Kedelig slutning på en god tur
Fra : lh

Dato : 07-12-07 12:18

Ja, jeg må lige have læsset af selvom det har været oppe og vende før her.
Var her i dag, som så mange gange før, på en dejlig tur i vores hundeskov,
men min lille hund.
Da vi skal til at gå ud af lågen, ser jeg to mennesker komme gående med to
hunde. En kæmpe stor hund og en mellemstor hund af blandede racer. Hundene
er løse hvad de faktisk ikke må være uden for hundeskoven med mindre man har
styr på dem. Det havde disse mennesker ikke - eller rettere damen som
åbenbart mente hun var føreren. Den store kom med stiv hale og hovedet
sænket mod os mens vi stadig var i hundeskoven. Her valgte vi at blive for
den så noget truende ud. Jeg fik råbt hende an om den gjorde noget - og nej
det gjorde den da ikke!!! Men hun gik en omvej og kunne overhovedet ikke
kalde hundene til sig, som strøg rundt, det tændte nogle alarmklokker, for
gjorde de ikke noget, kunne hun vel møde os på stien med sindsro. Til sidst
havde jeg ikke andet valgt end at gå ud fra skoven og idet vi kommer ud og
går mod bilen kommer den anden hund farende og går direkte til angreb på
min. Hendes den store kommer bagefter. Jeg får med et spark og et råb den
til at stoppe, men de er to mod min og jeg har ikke andet valg end at tage
min op og beskytte den. Jeg var bange, men jeg var først og fremmest
rasende, da kællingen begyndte at råbe diverse eder efter mig, på en afstand
af vel 30 meter og UDEN at gøre det mindste for at komme hen og få fat på
sine hunde. Bla. kunne jeg i småbidder høre hun råbte at jeg greb det hele
forkert an og hun var SÅ sur, men pga. vinden og afstanden kunne jeg ikke
høre alt hun råbte efter mig. Og pga. afstanden og vinden råbte jeg ikke
tilbage for det kunne ikke høres alligevel.
Det er sgu muligt man griber det forkert an, eller det ved jeg faktisk godt
jeg gør ved at tage den op og min hund får lov til at hilse og lege med alle
de hunde vi normalt møder, men her var det direkte angreb, og en ejer der
ikke så alvoren i det - hvad fanden gør man så ellers et sted hvor der ikke
er andre til at hjælpe.
Efterfølgende da vi endelig kom videre kaldte hun ikke engang hundene
tilbage men gik videre med dem løse. Den ene blev et par gange ved at løbe
tilbage efter min og forsøge at angribe den, men jeg kunne stoppe den med et
højt nej og en hånd og min krop foran min hund.
Det er sådan en madam og hendes måde at håndtere løse hunde på, der er med
til at give andre hundeejere med løse hunde et dårligt ry. Fordi de giver
disse ubehagelige oplevelser, så er man i forsvarsposition næste gang man
møder løse hunde: Jeg må dog sige at i al den tid jeg har gået i hundeskoven
er det første gang jeg dér møder aggressive hunde. Jeg mener nu heller ikke
hun bør gå med dem løse i hundeskoven, når hun ikke har styr på dem. Der
går mange med både store og små hunde.
Men om jeg gør det rigtige eller ej, ønsker jeg ikke min hund bidt, hun der
aldrig bider nogen, men bare vil lege. Hun er endnu ikke så gammel.
Men hvor var jeg gal, og hun havde fået jordens største skideballe hvis hun
var kommet helt hen til mig, men pga. af hundene var jeg nødt til at gå
derfra for at beskytte min egen. Sådan en.................!

lh

Fra : OZ3BTO

Dato : 07-12-07 12:26

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var kommet helt hen til mig, men pga. af hundene var jeg nødt til at gå
> derfra for at beskytte min egen. Sådan en.................!

Overstående er netop grundet til at vi ALDRIG tager i en hundeskov uden at
have peberspray med i lommen
Det er ulovligt ja men yderst effiktiv på agrassive hunde

Erik

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 13:23

OZ3BTO, skrev:

> Overstående er netop grundet til at vi ALDRIG tager i en hundeskov
> uden at have peberspray med i lommen
> Det er ulovligt ja men yderst effiktiv på agrassive hunde

Vær lige obs på at der nu om dage bliver slået hårdt ned overfor
ulovlig våbenbessidelse.
Har du rent faktisk prøvet at spraye en hund, eller tror du bare det
er effektivt, jeg ville da værer bange for at ramme min egen hund i stedet.

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 07-12-07 14:18

> [...]
> Har du rent faktisk prøvet at spraye en hund, eller tror du bare det
> er effektivt, jeg ville da værer bange for at ramme min egen hund i

Har ikke personligt prøvet det men har set at det virker .. Har også selv
fået en lille sniffer af peberspray og er det bare halvt så slemt for en
hund så smutter den omgående.

Ulovligt er det ja og bøde kan være på op til 5000.- dog slipper man i det
fleste tilfælde med en advarsel hvis man ellers man har en god grund til at
have sprayen på sig

Er skam selv blevet taget med sådan en i min besiddelse og fik advarsel +
konfiskeret sprayen da jeg havde en meget god grund til at have den (3
overfald i området på under 1 uge)

Erik

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 16:45

OZ3BTO, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke personligt prøvet det men har set at det virker .. Har
> også selv fået en lille sniffer af peberspray og er det bare halvt
> så slemt for en hund så smutter den omgående.

Det er sikkert effekttivt nok, jeg var mere bekymret overfor
om man nu rent faktisk kunne ramme den rigtige hund.
Sådan et hundeslagssmål er jo tit noget kaotisk

> Ulovligt er det ja og bøde kan være på op til 5000.- dog slipper
> man i det fleste tilfælde med en advarsel hvis man ellers man har en
> god grund til at have sprayen på sig

At ville beskytte sin hund falder nok ikke ind under den paragraf

> Er skam selv blevet taget med sådan en i min besiddelse og fik
> advarsel + konfiskeret sprayen da jeg havde en meget god grund til
> at have den (3 overfald i området på under 1 uge)

Så har du jo allerede sparet en advarsel op,
det er 4 år ubetinget i skyggen for dig næste gang

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-12-07 04:22

> [...]
>
> Så har du jo allerede sparet en advarsel op,
> det er 4 år ubetinget i skyggen for dig næste gang

Om så begge hunde bliver ramt er det jo et fedt .. Bare de bliver skildt ad
det må da være hovedsagen

¤ år det tivler jeg nu på .. Så mild overtrædelse af våben loven giver
kun bøde.. Tilgengæld noget af en bøde ~5000.-

Erik

Fra : pwh

Dato : 08-12-07 06:58

OZ3BTO, skrev:

> Om så begge hunde bliver ramt er det jo et fedt .. Bare de bliver
> skildt ad det må da være hovedsagen

Hmmm, ser vi lidt forskelligt på, jeg ville have det rigtigt skidt med
at tilføje en af mine hunde smerte blot fordi den forsvarede sig.

/Jens (som bruger kommando eller hænderne til at stoppe hundeslagsmål)

Fra : lh

Dato : 08-12-07 07:22

> Hmmm, ser vi lidt forskelligt på, jeg ville have det rigtigt skidt med
> at tilføje en af mine hunde smerte blot fordi den forsvarede sig.
>
> /Jens (som bruger kommando eller hænderne til at stoppe hundeslagsmål)

Jeg har tænkt lidt på det jeg oplevede i går, med en hund der kommer så
aggressivt farende, der gør min egen intet for at forsvare sig, men bliver
direkte bange og overgiver sig. Men hun er også en race der normalt ikke er
aggressiv på nogen måde og hun hader når hunde til træning ryger i totterne
på hinanden, hvilket jo sker af og til. Hun er så tillidsfuld overfor alt og
alle og der er ikke ondt skabt i hende. Nu ville hun så heller ikke have en
chance mod to hunde der er meget større end hende selv.

lh

Fra : pwh

Dato : 08-12-07 07:28

lh, skrev:

> [...]
> Hun er så tillidsfuld overfor alt og alle og der er ikke ondt skabt i
> hende. Nu ville hun så heller ikke have en chance mod to hunde der er

Jamen så er du jo også i en helt anden situation end jeg er,
mine hunde vender bestemt ikke den anden kind til hvis de bliver angrebet.
De er så også store og stærke nok til at kunne sætte sig i respekt hvis det er,
dog sørger jeg altid for at stoppe den slags i opløbet.
Mine hunde skal ikke slås, men de har da lov til at forsvarer sig mod chikane,
så det er lidt af en balancegang

/Jens

Fra : lh

Dato : 07-12-07 14:48

> [...]
> Har du rent faktisk prøvet at spraye en hund, eller tror du bare det
> er effektivt, jeg ville da værer bange for at ramme min egen hund i

Præcis min tanke også. Nu har jeg ikke tænkt mig at anskaffe mig den slags,
men jeg tænkte også på at man i kampens hede nemt kan komme til at ramme sin
egen hund, så det ville jeg ikke bruge. Men igen - det er ejerne her der
ikke er obs på problemet.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-12-07 12:45

> [...]
> skideballe hvis hun var kommet helt hen til mig, men pga. af
> hundene var jeg nødt til at gå derfra for at beskytte min egen.

Hej lh.

Det er godt, at du fandt på at "læsse af" som du skriver, for man er
altså *meget* chokeret efter en sådan oplevelse.

Hvad i alverden bildte hun sig ind ? Hendes rovdyr angreb din lille
fredelige hund, så jeg kan da godt forstå at du tog den op. Det
ville jeg sikkert også have gjort, selvom de såkaldte dyrepsykologer
siger det modsatte. Det kunne da meget nemt have endt frygteligt
galt, og så hjælper psykologi ikke meget.

Det var bare ærgerligt at der ikke var politi i nærheden, for så
havde hun vist "glemt" at råbe eder og forbandelser imod dig. Hun
havde fået en bøde for sine løse hunde, især når det ikke lod til at
hun kunne styre dem og de var aggressive. Men bare rolig, hun skal
nok få sin sag for om ikke nu så senere, for hvis hun fortsætter med
den adfærd, så skal det nok ende galt for hende en skønne dag, og så
håber jeg blot at det ikke går ud over en andens lille hund.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 13:21

lh, skrev:
> [...]
> hvis hun var kommet helt hen til mig, men pga. af hundene var jeg
> nødt til at gå derfra for at beskytte min egen. Sådan

Ubehagelig oplevelse, jeg er sikker på at der også er en regel der siger
at der skal værer styr over hundene i en hundeskov også.
Folk skal jo med ro i sjælen kunne lufte sine fredelige hunde også.

/Jens (hvis hunde altid er løse, men aldrig angriber nogen)

Fra : lh

Dato : 07-12-07 14:53

> [...]
> Folk skal jo med ro i sjælen kunne lufte sine fredelige hunde også.
>
> /Jens (hvis hunde altid er løse, men aldrig angriber nogen)

Det er der også. Lige inden for lågen står et stort skilt med reglerne for
at færdes med hunde i skoven. Men hende her havde dem løse både uden for
skoven og inden - uden at have styr på noget som helst. Og med hendes
opførsel så tvivler jeg på hun reagere på sådan noget. Tilsyneladende mente
hun åbenbart det var mit problem og ikke hendes, på trods af jeg havde min i
snor og hun sine løse og det hele skete UDEN for hundeskoven.

lh

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 16:53

lh, skrev:
> [...]
> noget. Tilsyneladende mente hun åbenbart det var mit problem og ikke
> hendes, på trods af jeg havde min i snor og hun sine løse og det hele

Det var mere din bemærkning om at hun ikke "bør" gå i hundeskoven
når hun ikke har styr på dem der fik mig til at tro at du regnede med
at hun godt måtte.
At den slags mennesker ski... på det er desværre velkendt.
Skal ens hund rende løs mener jag at den som minimum bør værer
rimeligt lydig, og ikke værer agrassiv.
Kan den ikke leve op til det må den nøjes med at værer løs i haven
og holdes i snor på offentlige steder, det synes jeg nu også de
fleste mennesker lever fint op til, jeg møder meget sjældent
løse agrassive hunde her i Rødovre.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 07-12-07 18:22

Hej Ih
Håber du er kommet dig over det chock, jeg ville også havne i det røde felt,
når man oplever sådanne en uansvarlighed.
Jeg ville nok have gjort som dig, jeg ville ingen chance tage.
Hun skal bestemt ikke belære dig om hvordan du skal reagere, det er din hund
og din gjorde intet forkert, så jeg syntes du skal glæde dig over der intet
skete, og du beskyttede din hund.

Hanne/ som ikke ville være bleg for at sparke en hund der går til angreb

Fra : qfha

Dato : 07-12-07 12:53

On 7 Dec., 12:26, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:

> [...]
> have peberspray med i lommen
> Det er ulovligt ja men yderst effiktiv på agrassive hunde

Ja, peberspray eller en spray med eddike, Det sidste er ikke ulovligt,
men næsten lige så effektivt.
mvh
qfha