Totalt OT: Opfølgning
Fra : pwh

Dato : 06-12-07 19:06

Tillader mig det lige i en 1/1-død gruppe

Fik som sagt lavet en Lasikoperation for 1 mnd siden,
og var idag til kontrol.
Ifølge deres optiker ser jeg 120% af en normaltseende,
så hun var meget tilfreds
Jeg skal så til kontrol igen om 2 mdr, der vil de så lave en
mere omhyggelig kontrol af synsstyrken, det er for tidligt efter 1 mnd.

Generne har været få, døgn 3 mærkede jeg ikke noget videre ubehag mere.
Dog "lider" jeg stadig af tørre øjne (klares med dråber), det skulle tage 3 mdr
før ens tåreflåd er normalt igen, så det er helt normalt.

Så til dem der går og tvivler, jeg ægrer mig kun over at jeg ikke
gjorde det for 10 år siden

/Jens (eller Mr 120% blandt venner)

Fra : Hm

Dato : 06-12-07 19:39

> Tillader mig det lige i en 1/1-død gruppe
>
> Så til dem der går og tvivler, jeg ægrer mig kun over at jeg ikke
> gjorde det for 10 år siden
>
> /Jens (eller Mr 120% blandt venner)
Hej Jens
Det lyder bare rigtig godt.

Hanne/ som stadig ikke har fået taget sig sammen

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 20:14

Hm, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens
> Det lyder bare rigtig godt.

Det er stadig vildt "unaturligt"

> Hanne/ som stadig ikke har fået taget sig sammen

Hvad afholder dig ???

/Jens

Fra : Hm

Dato : 06-12-07 20:47

> Det er stadig vildt "unaturligt"

> Hvad afholder dig ???

Ja, en blanding af "pivet hed" og dovenskab - har ikke fået undersøgt om der
er mulighed for + syn

Hanne/ som er en "piv-skid"

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 21:22

Hm, skrev:

> Ja, en blanding af "pivet hed" og dovenskab - har ikke fået undersøgt
> om der er mulighed for + syn
>
> Hanne/ som er en "piv-skid"

De kører med en gratis egenetvurdering,
den kan du da roligt ryge på

Mht det pivede, så gør det altså ikke det mindste ondt,
du har lidt ubehag 2-3 dage, men intet vildt

Hanne, tænkt engang at vågne op en morgen og se normalt,
det er simpelthen vildt lækkert ikke at skulle fumle
efter et par briller.
Kunde gå tur i regnvejr uden brillerne dugger til,
ect, ect ect ect

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-12-07 21:54

> [...]
> det er simpelthen vildt lækkert ikke at skulle fumle
> efter et par briller.
> Kunde gå tur i regnvejr uden brillerne dugger til,

Hvor og hvordan søges det ?

Har nu rendt rundt med briller siden 3 års alderen og det er sku træls

Erik

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 09:35

OZ3BTO, skrev:

> Hvor og hvordan søges det ?

Jeg fik mit ordnet her, de kan anbefales, prøv selv at google på
deres kirug Thor Brevik, det var ham der opererede mig.
http://www.memira.dk/memira/Layoutpage.aspx?containerid=24262&guid=1

> Har nu rendt rundt med briller siden 3 års alderen og det er sku
> træls

Jeg ægrer mig kun over at jeg ikke gjorde det for 10 år siden

/Jens (som aldrig har set bedre end nu)

Fra : Leyna

Dato : 07-12-07 07:55

On Thu, 6 Dec 2007 21:22:15 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Kunde gå tur i regnvejr uden brillerne dugger til,
>ect, ect ect ect

Det kan man osse med linser.

(Jeg er osse en pivskid)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 09:19

Leyna, skrev:

> Det kan man osse med linser.

Linser har jeg aldrig kunne forliges med, for mange ulemper og ubehag.
Som jeg ser det er briller eller linser som pest eller kolera,
lasik er kuren

> (Jeg er osse en pivskid)

Tror ikke du skal regne med at dine øjne har specielt godt af at
værer pakket ind i linser, så helt pivskid kan du da ikke værer
når du dagligt vil udsætte dem for det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-12-07 15:05

On Fri, 7 Dec 2007 09:19:01 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Linser har jeg aldrig kunne forliges med, for mange ulemper og ubehag.
>Som jeg ser det er briller eller linser som pest eller kolera,
>lasik er kuren

Jeg har præsteret at glemme at jeg havde dem på, så jeg gik i seng med
dem i. Det kan IKKE anbefales!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 16:40

Leyna, skrev:

> Jeg har præsteret at glemme at jeg havde dem på, så jeg gik i seng med
> dem i. Det kan IKKE anbefales!

Self kan man nok vænne sig til det meste, men min søster som også
har fået lavet lasik kunne heller ikke med linser.
Dyrt er det jo også, regnet ud over 10 år er det nok dyrere end
at få opereret øjnene. Briller var jeg storforbruger af,
de holdt vel i snit max 1 år, så det var da også ½ dyrt i længden.

/Jens

Fra : Gamle

Dato : 06-12-07 23:49

Hm wrote:
> Ja, en blanding af "pivet hed" og dovenskab - har ikke fået undersøgt
> om der er mulighed for + syn
>
> Hanne/ som er en "piv-skid"

Hej Hanne.

Har du læst denne side? http://www.eyetravel.dk/faq.html

Mvh.
Torben

Fra : Hm

Dato : 07-12-07 00:00

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Hanne.
>
> Har du læst denne side? http://www.eyetravel.dk/faq.html

Hej, Torben
Nej det havde jeg ikke, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad de mener med
de tal på + styrke.
Men husk lige at jeg har hund og derfor ikke rejser nogle steder.
Men Jens er blevet opereret her i DK, så det var jo værd at undersøge, for
jeg er træt af de briller.
Hanne/ som må tage sig sammen til at skrive til dig

Fra : Gamle

Dato : 07-12-07 00:11

Hm wrote:
> [...]
> undersøge, for jeg er træt af de briller.
> Hanne/ som må tage sig sammen til at skrive til dig

Det ville da være hyggeligt at høre fra dig igen.

http://www.euroeyes.dk/infobase/XcIBViewItem.asp?ID=1299

Men det er meget dyrere. Det kan også laves hér (Malmø)
www.GodtSyn.dk
til næsten den halve pris.

Mvh.
Torben

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 09:30

Gamle, skrev:

> Men det er meget dyrere. Det kan også laves hér (Malmø)
> www.GodtSyn.dk
> til næsten den halve pris.

Halve pris af hvad, tro ikke på alle fuklende reklamer
der popper op i hovedet på dig når du Googler på lasik

Jeg gav selv 27.000kr for den dyreste/bedste løsning de
kunne tilbyde mig. Jeg blev samtidigt opereret af en kirug
som bliver skamrost hvis du googler på ham.
Når jeg skal til kontrol eller hvis jeg har probs eller hvis
jeg om ½ år skal have en efterjustering skal jeg heller ikke
ligge og fise til tyrkiet eller sverige, men kan nøjes med at
sidde 20 min. i bussen ind til hovedbanegården.

Mine øjne er jeg sgu sart med, dem skal en eller anden tilfældig
tyrker/svensker sgu ikke have lov til at brænde løs på fordi jeg er fornæret

/Jens

Fra : Jonas Kofod

Dato : 14-01-08 22:44

pwh skrev:
> [...]
> før ens tåreflåd er normalt igen, så det er helt normalt.
>
> Så til dem der går og tvivler, jeg ægrer mig kun over at jeg ikke

Nu sidder jeg og læser gruppen igennem (naturligvis af andre grunde end
synshelbred) og finder dit indlæg. Tilfældigvis har jeg fået den
almindelige laseroperation samme tid som dig. Så jeg kan helt og holdent
følge den begejstring som ikke kan udtrykkes i ord.