Domæne og arbejdsgruppe
Fra : Kim Hansen

Dato : 07-12-07 20:41

På et lille lokalnetværk er der 6 maskiner og en server.
Serveren er sat op til Domæne og de 6 maskiner er sat op til den.

Jeg kunne nu godt tænke mig at sætte en ny maskine op som en form for server
hvor 3
maskiner under den har en fældes mappe (arbejdsgruppe) på den "Ny server"
Jeg skriver Ny server i " tegn, da jeg
har tænkt mig at bruge en Windows XP pro som styresysten på "Serveren".

Dette vil jeg lave på samme LAN, hvor det første sæt maskiner under en
rigtig server (win 2000 server), bruger
den lave ende af 192.168.1.1 og det nye projekt bruger IP over 192.168.1.150

Spørgsmålet er nu følgende:

Kan en maskine (XP Pro) der er sat op til et domæne tilgå en fældesmappe på
en "server" på samme LAN
der er sat op som arbejdsgruppe?

Hvis den kan hvordan skal det så udføres, kan man bare skrive IP/mappenavn
på den ny Server og så tilgå den
delte mappe?

Kim.