langsomt at bladre i netværk?
Fra : Brian K

Dato : 06-12-07 23:01

Hej

Hvordan kan det være at det er så hamrende langsomt at beevæge sig rundt på
de forskellige bibliotker/drev på en anden winXP?

Jeg har 4 maskiner i netværk (alle win XP) - og det tager evigheder at kikke
på drevene fra en af de andre maskiner.

Læste engang et råd om at man skulle gøre et eller andet (vist nok i
registreringsdatabasen) for at deaktivere det som gjorde at det tog så lang
tid at bevæge sig rundt i netværket.

Nogen bud?

Mvh
brian

Fra : fix

Dato : 07-12-07 14:40

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> registreringsdatabasen) for at deaktivere det som gjorde at det tog så
> lang tid at bevæge sig rundt i netværket.

Der er mange optimeringer for tcpip, men hvis det er så slemt, er der
garanteret andet galt.
Størst sansynlighed er på netværket, netkort, dårlige switche eller dårlige
kabler.
problemet med den slags fejl, er at skidtet virker, bare langsomt!

finn