RouterOS erfaringer?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-12-07 21:18

Hej

Er der nogen her som har praktiske erfaringer med at køre RouterOS?

Claus

Fra : Ole Hansen

Dato : 07-12-07 10:16

Claus Tersgov wrote:
> Hej
>
> Er der nogen her som har praktiske erfaringer med at køre RouterOS?

Fra MikroTik? Ja, det fungerer ganske godt; Rigtig mange features til en
fornuftig pris.. Noget specifikt du tænker på?

--
Ole Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-12-07 16:44

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk>

> Fra MikroTik? Ja, det fungerer ganske godt; Rigtig mange features til en
> fornuftig pris.. Noget specifikt du tænker på?

Ja, kan man bruge PPPoE hos sin ISP?

Jeg har jo en normal udbyder, som kræver PPPoE
Jeg synes ikke at kunne finde noget i manualen, bortset fra hotspot
mulighederne og de andre kontomuligheder.
Har du haft nogle problemer med at den ikke kunne genkende evt. hardware?
Hvor stor en pc bruger du?

Kan den håndtere to forskellige forbindelser? Jeg har nemlig to konti hos
samme udbyder, og de har separat PPPoE login og seperat IP.

Egentlig er det nok overkill til mit serverbrug, men en ordentlig router
koster jo 2000-3000,- og dette her jeg kan få for sølle 200,- og hardware
jeg jeg tonsvis af.

Claus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-12-07 20:02

Claus Tersgov wrote:

> Ja, kan man bruge PPPoE hos sin ISP?
> koster jo 2000-3000,- og dette her jeg kan få for sølle 200,- og hardware
> jeg jeg tonsvis af.

Overvej et skrabet Linux-system.

Jesper Poulsen